چه گونه درکنار ساحل از اسمارت فون خود مراقبت کنیم؟

aval

در فصل تابستان هستیم و حتما با توجه به گرمای هوا و تعطیلاتی که گذشت در این ایام سری به مناطق شمالی کشور زده‌اید تا کمی آب‌تنی کنید. طبیعی است که در این گرما شنا کردن و استفاده از سواحل دریا یکی از لذت بخش ترین تفریحات است.

اما این روزها، افراد در سواحل دریا به جای در دست داشتن یک نوشیدنی خنک و یا یک وسیله تفریحی، تنها اسمارت فون خود را دست داشته و یار غار آن‌ها شده است. با این حال یک حس مشترک می‌گوید دریا و اسمارت فون به‌خوبی باهم کنار آمده و مشکلی با هم ندارند! اما این وسط مشکلی وجود دارد! اگر این دو به جان هم بی افتند طبیعتا این شمایید که هزینه بیشتری پرداخت می‌کنید و باید قید گجت هوشمند خود را بزنید.

در اینجا سعی می‌کنیم تا یک راهنمای مختصر و مفید در خصوص حفظ همراه‌های دیجیتال در سواحل دریا را برای شما بیان کنیم تا اول از سفر خود لذت برده و سپس از یک فاجعه مالی که حتما دل شما را خواهد آزرد جلوگیری کنیم.

1- ابتدا کمی فکر کنید …

اول از همه باید بگوییم آیا اصلا به اسمارت فون خود کنار ساحل نیازمندید؟ چرا آن را در ویلا تنها نمی‌گذارید تا کمی استراحت کند؟

اگر واقعا نمی‌توانید دوری این عزیزتان را تحمل کنید باید حواستان باشد تا در راه برگشت نیز این عزیز همراهی‌تان کند. در اینجا دو راه بیشتر ندارید! اول اینکه قبل از مسافرت با خیال راحت یک گوشی ضد آب خریداری کرده و با سرعت به سوی دریا بروید. اگر مورد اول برای شما امکان‌پذیر نیست، باید در بازار به دنبال یک قاب ضد آب و غبار برای گوشی خود باشید. اکثر گوشی‌های بازار هم اکنون در بازار لوازم جانبی‌های زیادی دارند. پس این موضوع را جدی بگیرید.

این توصیه از آن جهت است که خطرات را به حداقل برسانیم. باید سعی کنید از ورود هرگونه آب و یا شن و ماسه به داخل گوشی خود جلوگیری کنید. گوشی‌هایی که ضد آب نیستند از طریق پورتی که جهت شارژ و اتصال کابل گوشی شما وجود دارد به‌شدت آسیب‌پذیر بوده و ورود چند ماسه ریز به داخل آن ممکن است شما را به دردسر بی اندازد. باید دقت کنید که اگر می‌خواهید از گوشی استفاده کنید دستانتان کامل خشک باشد و شن و ماسه در بین انگشتان شما نرفته باشد! همان‌طور که گفتم کوچک‌ترین قطره آب و یا ماسه ساحل می‌تواند گوشی شما را از کار بی اندازد.

185913_838

2- گوشی شما نیازی به برنزه شدن ندارد…

وقتی از دستگاه دیجیتال خود استفاده نمی‌کنید حتما آن را درون جیب، کیف یا هر وسیله‌ای که با خود به کنار ساحل برده‌اید بگذارید. این کار تنها برای جلوگیری از سرقت گوشی شما، یا آب خوردگی و این‌چنین مسائلی نیست بلکه برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد اسمارت فون شما نیز هست.

پردازنده و دیگر سخت‌افزارهای درون تلفن و یا وسایل دیجیتال همراه شما، برای استفاده در دماهای بالا طراحی نشده‌اند. این گرمای بیش از حد بیرونی، علاوه بر اینکه بر مصرف باتری شما تاثیر منفی گذاشته و در تخلیه سریع آن موثر است، به رنگ گوشی شما و شدت روشنایی صفحه‌نمایش آن نیز آسیب می‌رساند.

dama

3- صفحه‌نمایشهای محافظت‌شده …

اکثر اسمارت فون های روز بازار، به همراه محافظ صفحه‌نمایش Gorilla Glass عرضه می‌شوند که به شدت در مقابل ضربه و خراش‌های احتمالی مقاوم هستند. میزان سختی این صفحات 7 است که در مقابل سختی الماس با عدد 10 کمی کمتر است.

تکنولوژی به کار رفته در محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس، تقریبا می‌تواند در برابر آسیب‌هایی همچون ضربه کلید، چاقو و وسایلی از این قبیل محافظت کند. پس با این شرایط می‌توانید از آسیب و خراش‌هایی که ممکن است ماسه‌های ساحل به صفحه‌نمایش شما برسانند مطمئن باشید! در این شرایط می‌توانید بارویی باز به سراغ شن‌ها رفته و به آن‌ها سلام کنید.

البته موضوعی که ذکر کردن آن ضروری به نظر می‌رسد این است که شن‌ و ماسه‌ها انواع مختلفی دارند. همه آن‌ها در یک‌چیز مشترک هستند اما سختی مطلق آن‌ها گاهی با هم متفاوت بوده و برخی از آن‌ها سختی بالاتری نسبت به مقاومت صفحه‌نمایش گوریلا گلس دارند که می‌توانند با کوچک‌ترین تماس صفحه‌نمایش اسمارت فون شما را خط‌خطی کنند! این اتفاق معمولا زمانی رخ می‌دهد که تعدادی شن و ماسه بر روی صفحه‌نمایش گوشی شما چسبیده باشد و شما در آن لحظه گجت خود را به سطح دیگری نزدیک کرده و یا بر روی چیزی بکشید! آنجاست که فاجعه بد رخ می‌دهد.

پس در هر شرایطی قبل از اینکه، گوشی را در کیف یا جیب شلوارتان قرار دهید صفحه‌نمایش آن را پاک‌کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

شیشه یاقوت کبود که هم‌اکنون بر روی لنز دوربین گوشی‌های آیفون قرار گرفته است و احتمالا بر روی صفحه‌نمایش اصلی آیفون 6 نیز به کار برده خواهد شد سختی برابر 9 داشته که می‌تواند به‌راحتی در مقابل همه گونه شن و ماسه‌ای مقاومت کند.

sheno-mase

 4- از باقی ماندن طولانی مدت آب بر روی گوشی جلوگیری کنید

برای اسمارت فون هایی که ضد آب نیستند، آب مانند یک سم کشنده است که به‌راحتی می‌توانند آن را برای همیشه خاموش کند؛ اما در این میان آب دریا برای وسایل الکترونیکی خطرناک‌تر از آب‌های نوشیدنی و یا تصفیه‌شده است. معمولا وقتی گوشی شما در آبی پاک افتاده و یا خیس می‌شود شما می‌توانید با انجام چند راه ساده گوشی خود را از آسیب دیدن نجات دهید؛ اما آب‌های شور، پس از خشک شدن، مواد معدنی زیادی را در جای خود باقی می‌گذارند. این مواد باعث خردگی سریع و آسیبِ بُرد، دستگاه‌های الکترونیکی درون اسمارت فون و یا گجت همراه شما می‌شود.

به‌طور خلاصه باید بگوییم که اگر آب برای گوشی شما مضر است، آب دریا حدودا ده برابر مضرتر بوده و سرعت تخریب اسمارت فون شما را بالاتر می‌برد.

abe-darya

5- از لوازم همراهتان محافظت کنید

فرض کنید که لب ساحل نشسته و در حال تزریق ویتامین D به پوست خود هستید و دوست ندارید در این شرایط هیچ‌چیز آرامش شما را به هم بزند. سارقین و جیب‌برها همیشه و در همه جا هستند. در آن هنگام که شما مشغول Relaxation هستید ممکن است گوشی شما به‌راحتی به سرقت رود و تا زمانی که برای گرفتن یک عکس سِلفی زیبا جهت اشتراک‌گذاری در اینستاگرام به آن نیاز پیدا نکرده‌اید، متوجه این اتفاق دردناک نشوید. این اتفاق قطعا تعطیلات شما را خراب خواهد کرد؛ اما در این زمان باید چه‌کار کرد؟

زمانی که از گوشی خود استفاده‌ای ندارید آن را پنهان کرده و از جلوی دیدگان محوش کنید.

شاید کیف وسایل شنایتان برای پنهان کردن این وسیله مناسب نباشد، اما حداقل می‌توان مطمئن بود که سارقین برای سرقت لوازم شنای شما به سمتتان نمی‌آیند. بنابر این به این گزینه اعتماد کنید.

نهایتا اگر با دوستانتان هستید می‌توانید با خیال راحت وسایلتان را به آن‌ها بسپارید و به سوی آب بروید! هیچ‌گاه وسایلتان را در گوشه‌ای رها نکنید.

ساحل-11-620x465

3 در مورد “چه گونه درکنار ساحل از اسمارت فون خود مراقبت کنیم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH