بیش از 50 درصد مالکان بیت کوین در ضرر هستند

بیت کوین که بزرگترین ارز دیجیتال محسوب می‌شود، در سال گذشته دچار ضرردهی فراوانی شد. این مسئله به دلیل ویروس کرونا رخ داده بود. اکنون نیز پس از گذشت چندین ماه، اکثر بازارهای بیت کوین ضررهای زیادی را به خود دیده است.

کل سایت‌هایی که در معاملات بیت کوین حضور فعال دارند، شامل 47.9 میلیون آدرس است؛ یعنی 45 درصد کل پولی که وجود دارد.

شرکت IntoTheBlock که فعالیت‌هایی از قبیل تجزیه و تحلیل بازار ارز دیجیتال را بر عهده دارد، اخیرا اعلام کرده است که از این تعداد سایت مشغول در حوزه ارز دیجیتال، بیش از 51 درصد یا 24.6 میلیون از آنها، دچار ضرر فراوانی شده‌اند؛ یعنی پایین‌تر از قیمت خرید خود در حال سرمایه‌گذاری بوده و شاهد روند نزولی در بازار بیت کوین هستند.

این شرکت همچنین لیستی از آدرس‌ها را ارائه داده است که سکه‌هایی را با قیمت ​​بالاتر از نرخ فعلی بازار بیت‌کوین بدست آورده‌اند که برابر با 16067 دلار است.

لوکاس اوتومورو که رئیس تحقیقات IntoTheBlock است، در جریان جهش نزولی بازار بیت کوین گفته است که معمولا چنین بازارهایی زمانی از بین می‌روند، که دیگر سرمایه‌ای در آن باقی نمانده باشد.

تعداد چنین آدرس‌هایی در ژانویه 2019 به 55 درصد رسیده بود. ارزش بیت کوین نیز 3200 دلار شده بود و سپس سه ماه بعد شاهد جهش صعودی در بازار ارز دیجیتال بودیم.

در سال 2015 نیز تعداد بازارهای بدون پول به 62 درصد افزایش یافت که باز هم روند نزولی داشت. با این وجود، نباید براساس وقایع گذشته پیش‌بینی‌هایی را برای بازار پیش‌رو انجام دهیم چون در صورت فروپاشی صرافی FTX، بازار زیان فراوانی را تجربه خواهد کرد.

روند نزولی در بازار بیت کوین؛ بازارهای بدون پول روند نزولی به خود می‌گیرند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH