جریمه سنگین کشور ایرلند برای متا به‌دلیل افشای اطلاعات کاربران فیس‌بوک

کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند (DPC) امروز اعلام کرد که برای شرکت ایرلندی تابعه متا جریمه 265 میلیون دلاری را در نظر گرفته است. دلیل اتخاذ این تصمیم، افشای اطلاعات کاربران فیس‌بوک در سال 2021 است. این اطلاعات شامل شماره تلفن، لوکیشن و تاریخ تولد 533 میلیون نفر از کاربران فیس‌بوک در حد فاصل سال‌های 2018 تا 2019 بودند.

پس از گزارش رسانه‌ها در مورد افشای این مجموعه داده‌ای در فضای اینترنت، کمیسیون حفاظت از داده‌ها تحقیقات خود در این رابطه را در روز 14 آوریل 2021 (25 فروردین ماه 1400) آغاز کرد. در این تحقیق مسائل مربوط به رعایت تعهدات GDPR اتحادیه اروپا برای محافظت از داده‌ها در بستر طراحی و موارد پیش‌فرض مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا فیس‌بوک به‌دلیل عدم رعایت این تعهدات مقصر شناخته شد.

تصمیم کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند روز جمعه گذشته نهایی و امروز به‌طور علنی اعلام شد. این کمیسیون به نقض 2 ماده از مقررات GDPR توسط شرکت متا اشاره می‌کند. کمیسیون حفاظت از داده‌ها خاطرنشان می‌کند که علاوه بر جریمه فوق، دستوری صادر شده که به موجب آن متا بایستی با اجرای طیفی از اقدامات اصلاحی مشخص شده در یک بازه زمانی خاص، پردازش داده‌های خود را با یک الگوی خاص منطبق نماید.

فرآیند تحقیق جامع شامل همکاری با سایر مقامات نظارتی حفاظت داده در اتحادیه اروپا بود و تمامی این نهادها با تصمیم کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند موافق بودند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH