بررسی گلکسی A13

نقد و بررسی گلکسی A13 توسط برترین منتقدان حوزه فناوری

در این مطلب، سامسونگ گلکسی A13 را از دید برترین منتقدان حوزه فناوری بررسی می‌کنیم و نگاهی به نقاط قوت و ضعف این گوشی از دید آن‌ها خواهیم داشت.

گلکسی A13 یکی از جدید‌ترین عضوهای سری جذاب گلکسی A سامسونگ است که به عنوان یکی از مدل‌های اقتصادی جذاب در بازار به شمار می‌آید. این مدل در حال حاضر حدود 120 تا 150 دلار قیمت دارد که بسیار مناسب است.

اگر سری به بازار تلفن همراه در کشور بزنید و به سایت‌های فروش اینترنتی نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که گلکسی A13 در هفت – هشت ماهی که به کشور آمده بسیار محبوب شده و فروش بالایی داشته است.

در کشور ما به دلیل مسائل اقتصادی، عموما گوشی‌های اقتصادی با رنج 3 تا 5 میلیون تومان طرفداران بیشتری دارند و گلکسی A13 از آن مدل‌هایی است که هم در این رنج قیمتی قرار دارد و هم کیفیت خوب آن باعث شده تا بسیاری از خریداران برای تهیه یک گوشی خوش قیمت و اقتصادی به دنبال گلکسی A13 باشند.

این مدل مشخصات خوبی دارد که در ادامه مشاهده می‌کنید، اما بر اساس مشخصات یک گوشی بر روی کاغذ نمی‌توان آن را قضاوت کرد، بنابراین باید به سراغ نقد و بررسی برجسته‌ترین کارشناسان در جهان وب برویم و ببینیم سایت‌های بزرگ دنیای فناوری در نقد و بررسی تخصصی خود از گلکسی A13 در مورد این گوشی چه گفته‌اند؟

به این ترتیب با بررسی نقدهای متخصصان مشهور حوزه فناوری از گلکسی A13 همراه ما باشید:

نقد و بررسی گلکسی A13 سایت Gsmarena

در ابتدا به سراغ نقد و بررسی سایت جی‌اس‌ام آرنا به عنوان یک سایت جامع در زمینه نقد و بررسی گوشی‌های موبایل می‌رویم. در بررسی این سایت آمده: گلکسی A13 ساختار محکمی دارد ولی از پلاستیک نرم و ارزان قیمت ساخته شده که باعث می‌شود مقاومت بالایی نداشته باشد و کمی چیپ به نظر بیاید.

در خصوص نمایشگر هم وضعیت همین است، با وجود آنکه تصاویر به لطف رزولوشن فول‌اچ‌دی وضوح بالایی دارند اما زمان پاسخ‌دهی پیکسل پایین است و کلی سایه در هنگام جابه‌جایی در منو‌ها می‌بینید. از طرفی به دلیل نبود سنسور نور، از نور یکنواخت پس‌زمینه خسته‌ خواهید شد و باید به صورت دستی و مداوم نور صفحه را تنظیم کنید.

در این مقاله بزرگ‌ترین ایراد گلکسی A13 عملکرد ضعیف پردازنده آن اعلام شده که در بخش گرافیک ضعف‌هایی دارد و از پس ارائه کیفیت بالای نمایشگر برنمی‌آید، همچنین رابط کاربری با وجود آنکه قابلیت‌های متعددی دارد اما در اجرا با کندی و لگ همراه است که به نظر می‌رسد این مشکل نیز ریشه در پردازنده گلکسی A13 داشته باشد.

در این بررسی اشاره شده که عملکرد باتری فوق‌العاده است اما دوربین آنچنان چشمگیر نیست ولی باز هم می‌تواند عکس‌های خوبی بگیرد.

متخصصان جی‌اس‌ام آرنا گفته‌اند که نمی‌توانند گلکسی A13 را به عنوان یک مدل مناسب در این بازه قیمتی معرفی کنند، زیرا سامسونگ در همین رده گوشی‌های بهتری نیز دارد.

نقاط قوت

نقاط ضعف

روکش گوریلا گلس 5

صفحه نمایش بزرگ با کنتراست خوب و حداکثر روشنایی

شارژدهی عالی

کیفیت دوربین در روز خوب است

فیلمبرداری نیز با وجود رزولوشن 1080p خوب است

اندروید جدید و عملکرد خوب رابط کاربری

جک 3.5 میلی متری، میکرو اس دی، NFC

 

عملکرد پایین تر از حد انتظار گرافیک روی صفحه نمایش فول‌اچ‌دی پلاس

تاخیر و کاهش سرعت مکرر 

بدنه با پلاستیک نرم و مستعد خراش و لک

نبود حسگر تشخیص نور

زمان‌های پاسخ پیکسل کند و ایجاد سایه روی نمایشگر

تک اسپیکر با کیفیت بد

بدون حالت شب، بهینه ساز صحنه یا لرزش‌گیر ویدیو

نبود شارژر درون جعبه

 

نقد و بررسی گلکسی A13 سایت Basic Tutorials

در سایت بیسیک تتوریالز می‌توانید بررسی‌ محصولات مختلف از جمله تلفن همراه، لپ‌تاپ، پی‌سی یا حتی کنسول‌های بازی را مشاهده کنید. این سایت تقریبا پس از دوماه از عرضه گلکسی A13 این مدل را بررسی کرد و در آن نوشت: نباید توقع زیادی از گلکسی A13 داشته باشید، درواقع شما با یک گوشی هوشمند و ارزان طرف هستید و باید با آن کنار بیایید.

در این سایت از باتری و دوربین به عنوان نقاط قوت گوشی یاد شده، همچنین کیفیت خوب نمایشگر که رزولوشن آن نسبت به نسل قبل بهبود یافته نیز تمجید شده است.

بررسی گلکسی A13

البته در بخش ایرادات به این مورد اشاره شده که نمایشگر LCD گلکسی A13 کنتراست بالایی ندارد، همچنین از نظر شادابی و رنگ از نظر دیگر همتایان خود به ویژه آن‌هایی که اولد هستند، عقب‌تر است.

در بخش دیگری به این نکته اشاره شده که ضعف پردازنده در کار روزانه مشخص است ولی اگر به لگ‌های روزانه عادت دارید یا می‌توانید این کندی‌ها را تحمل کنید، با این گوشی مشکلی نخواهید داشت.

نقاط قوت

نقاط ضعف

باتری

ارزش خرید بالا

سخت افزار

بازدهی

نمایشگر

نقد و بررسی گلکسی A13 سایت Expert Reviews

سومین سایتی که برای بررسی گلکسی A13 به آن سر میزنیم، اکسپرت ریویوز است. در تیتر بررسی این سایت، گلکسی A13 با عنوان گوشی که خیلی آرام و آهسته رقابت را می‌بازد معرفی شده است، اما چرا؟

در مقاله این سایت به این نکته اشاره شده که برخلاف گلکسی A12، مدل گلکسی A13 پیشرفت خوبی داشته و در نهایت یکی از گوشی‌هایی است که آن‌ها در بخش مدل‌های اقتصادی پیشنهاد می‌کنند اما اشکالات آن همچنان پابرجاست.

در بخش مثبت ماجرا، دوربین، طراحی و رابط کاربری جزو بخش‌هایی هستند که در این بررسی امتیاز بالایی گرفته‌اند و می‌توان بر روی آن‌ها حساب باز کرد. اما در نقطه مقابل بزرگ‌ترین ایرادی که از این مدل گرفته شده، استفاده از یک پردازنده ضعیف است.

در متن این بررسی آمده: تصمیم سامسونگ برای انتخاب یکی از ضعیف‌ترین چیپ‌ست‌های موبایلی که در مدتی طولانی آزمایش کرده‌ایم، تصمیمی عجیب است، همچنین فقدان اتصال 5G را نیز نمی‌توان در نظر نگرفت.

در بررسی این سایت به این نکته اشاره شده که حتی کیفیت خوب دوربین و نمایشگر 1080 هم نمی‌تواند این واقعیت را که گلکسی A13 یک گوشی اقتصادی با کمبودهای متعدد است را بپوشاند.

نقاط قوت

نقاط ضعف

قیمت مناسب

نمایشگر خوب

دوربین‌های باکیفیت

بازدهی ناامید کننده

شارژدهی کمتر از حد انتظار (ولی قابل قبول)

نبود 5G

نقد و بررسی گلکسی A13 سایت TechRadar

تک‌رادار مقاله بررسی خود را اینگونه آغاز می‌کند: شاید سامسونگ بهتر از هر برند دیگری بتواند گوشی در بازه‌های قیمتی مختلف بسازد.

اما آیا گلکسی A13 نماینده خوبی برای گوشی‌های اقتصادی این برند است؟ تک‌رادار در ادامه بررسی خود نوشت: با خرید این مدل یک گوشی با کیفیت ساخت خوب و آخرین نسخه اندروید را خواهید داشت. اگر به اکوسیستم سامسونگ عادت کردید، احتمالا دوست دارید کار با One UI را ادامه دهید.

بررسی گلکسی A13

در این بررسی اشاره شده که شاید در آزمایش‌ها همه چیز خیره کننده نباشد اما عموما رضایت بخش است، این رضایت شامل صفحه نمایش زیبا، روشن و شفاف می‌شود که البته حس اولد را نمی‌دهد. همچنین باتری فراتر از استاندارد روز شارژدهی دارد اما نه خیلی بیشتر. شاید دوربین هم فراتر از حد انتظار باشد، به خصوص زمانی که بیرون زیر تابش خورشید هستید و نور مناسب است.

در مقاله تک رادار به این نکته اشاره شده که خرید هر گوشی اقتصادی به معنای آن است که شما از کیفیت آن شگفت‌زده نخواهید شد، مواردی مانند نداشتن شارژ بی‌سیم و یا ضد آب بودن را در این گوشی نخواهید داشت، همچنین قیمت مقرون به صرفه منجر به لگ و کندی در گوشی شده و این را نباید فراموش کنید.

نقاط قوت

نقاط ضعف

قیمت ارزان

کیفیت ساخت خوب

شارژدهی خوب

نبود 5G

بازدهی کند

نبود استاندارد ضد آب

نقد و بررسی گلکسی A13 سایت 3G

در سایت 3G با یک مقاله بررسی مختصر و مفید طرف هستیم. نوشته این سایت با بررسی گلکسی A13 آن را یک مدل با نمایشگر، دوربین اصلی و شارژدهی باتری خوب بیان کرده اما نبود 5G را جزو نقاط ضعف آن می‌داند. البته ما در ایران به نت 5G دسترسی نداریم و این موضوع نباید برای ما اهمیت داشته باشد.

در این سایت در مورد گلکسی A13 نوشته شده: گلکسی A13 در مجموع گوشی خوبی است و قیمت پایینی دارد ولی اتصالات آن به 4G محدود است. نبود 5G بزرگ‌ترین ایراد این گوشی است اما دوربین‌های ثانویه و بازدهی گوشی هم آنچنان تعریفی نیست. البته باتری اصلی خوب است.

بررسی گلکسی A13

در این بررسی از شارژدهی باتری به عنوان یک نقطه قوت یاد شده همچنین عملکرد نمایشگر هم رضایت کارشناس این سایت را جلب کرده است.

نقاط قوت

نقاط ضعف

قیمت اقتصادی

دوربین اصلی خوب

شارژدهی بالاتر از حد متوسط

نبود 5G

عملکرد کند

دوربین‌های ثانویه ضعیف

جمع‌بندی و مقایسه کلی

در آخر بهتر است یک جمع‌بندی کلی از نقد و بررسی‌های این 5 سایت که باهم مرور کردیم، داشته باشیم. برای این جمع‌بندی و درک بهتر نقاط اشتراک و اختلاف نظرهای این منتقدان، چه چیزی بهتر از آن‌که ویژگی‌هایی که چندبار در نقاط قوت هر سایت تکرار شده‌اند را در جدول زیر ببینیم؟

نقاط قوت مشترک بین منتقدان
دفعات تکرار
نقاط ضعف مشترک بین منتقدان
دفعات تکرار
باتری
4
سخت افزار و بازدهی
6
دوربین
4
نبود 5G
3
قیمت
4
رابط کاربری
2
کیفیت ساخت
2
نمایشگر
2
نمایشگر
2
عدم اتصال به 5G
1
رابط کاربری
1
بدنه 2
قابلیت‌های مناسب
1
اسپیکر 1
 
 
 
 
 
 
نبود شارژر 1
باتری 1
دوربین 1

 

نظر شما چیست؟ کدام بررسی را بهتر و منطقی‌تر می‌دانید؟ دیدگاه خود را از بخش نظرات زیر این پست، با مخاطبان و تیم آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

8 در مورد “نقد و بررسی گلکسی A13 توسط برترین منتقدان حوزه فناوری”

  1. سلام وقت بخیر من از گوشیم راضیم فقط نمیدونم چه طوری باید فیلم بگیرم از روی صفحه لطفا راهنمایی کنید❤️

  2. خیلی خیلی گوشی خوبیه ولی چحیف که شارژباتریش کمترازحدانتظارولی خوبه اگه بیشترمیشدخیلی بهترمیشدلطفارسیدگی بشه.

    1
    2
  3. سلام وقت بخیر همه کارشناسی دروغ میگن من خودم A137 خریدم ویتنام شارژر کابل کامل هنسفری نداشت همین پردازنده خیلی خوبی داره تاج روان خیلی عالی بدون یه زره لکد تو بعضی گوشی ها کم پیش میاد سعی کنید گوشی رو از ۲۷ تا الی ۳۰ رسید به شارژ بزنید پایین خوب نیست همین هرکه خرید برد کرده تا سه ماه پیش الان ۱۰ میلیون شده بخاطر دلار مدل A137 بخرید ویتنام وسلام یاعلی

    2
    5
  4. سلام ممنونم از شرکت سامسونگ من از گوشیم راضیم فقط یک سوال دارم من هنوز نمیتونم از صفحه گوشی عکس بگیرم نمیدونم کدام قسمت گوشی راباید بزنم برا عکس صفحه ممنونم میشم راهنمایی کنید.باتشکراز کمپانی سامسونگ

  5. سلام و وقت بخیر، عالی بود، لطفاً اگر ممکنه در مورد 12t pro و 12 pro از شرکت می هم این پست رو قرار بدین، با تشکر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH