کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس 2

محافظ سرسخت جدید برای گوشی‌ها؛ گوریلا گلس ویکتوس 2 معرفی شد

شرکت کورنینگ، محافظ صفحه جدید خود با نام گوریلا گلس ویکتوس 2 را معرفی کرد که تمرکز ویژه‌ای بر مقاومت بیشتر هنگام برخورد با بتن دارد. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

لازم نیست به شما بگوییم که گوشی‌های هوشمند در طول سال‌ها بزرگتر شده‌اند. این بزرگ شدن ابعاد برای شرکتی مانند کورنینگ، مشکلاتی ایجاد کرد. هر چه قطر صفحه نمایش بیشتر باشد، هنگامی که گوشی را روی زمین می‌اندازید، فشار بیشتری به صفحه وارد می‌شود.

این بدان معناست که کورنینگ برای همگام شدن با تغییرات در طراحی گوشی‌های هوشمند، باید فرمول شیشه‌ای سخت خود را بهبود بخشد. این شرکت چند سال پیش Victus را معرفی کرد، سپس یک نسخه پلاس از همان مدل در سال 2021 آمد و اکنون نوبت به نسخه بعدی یعنی Gorilla Glass Victus 2 رسیده است.
کف صاف (احتمالاً فرش) خانه شما خطر چندانی برای تلفن هوشمند مدرن ندارد. با این حال، سطوح ناهموار بیرون از خانه این گونه نیست. اگر شیشه به اندازه کافی سفت نباشد، آسفالت می‌تواند صفحه نمایش را کاملاً خراشیده کند، سطح بتنی نیز تاثیر به مراتب بدتری دارد.

کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس 2

هدف کورنینگ با این نسل از گوریلا گلس Victus، مقاومت در برابر بتن بود. بتن ترکیبی از سیمان، شن و سنگ است که هر یک از آن سنگ‌ها می‌تواند با برخورد به گوشی، واقعاً تلفن شما را خراب کند. بتن زبرتر از آسفالت است، این شرکت از کاغذ سنباده 80 برای شبیه‌سازی تقریبی بتن در مقایسه با 180 سنگ برای آسفالت استفاده می‌کند.

ترکیب مواد با اندازه‌های متفاوت سطحی ناهموار ایجاد می‌کند، بنابراین یک تکه سنگریزه که کمی بیرون زده می‌تواند تمام نیروی ضربه را در یک نقطه متمرکز کند. کاشی‌ها که ممکن است در خانه داشته باشید نیرو را در نقاط پخش می‌کنند، که واقعاً احتمال شکستن شیشه را کاهش می‌دهد.

کورنینگ با استفاده از ماشین‌آلات آزمایشگاهی برای اجرای آزمایش‌ها، ویکتوس 2 را توسعه داد که می‌تواند از سقوط یک متری (ارتفاع تا کمر) روی بتن دوام بیاورد. اگر روی آسفالت راه می‌روید، شیشه می‌تواند از ارتفاع ۲ متری (ارتفاع سر) در امان بماند.
همانطور که گفتیم، گوشی‌های بزرگتر یک مشکل هستند. نه تنها به دلیل قطر صفحه نمایش بزرگتر، تلفن‌ها سنگین‌تر نیز شده‌اند. طبق گفته Corning، یک گوشی هوشمند متوسط ​​امروزی 10 درصد بزرگتر و 15 درصد سنگین‌تر از گوشی چهار سال پیش است. وزن بیشتر برابر است با نیروی بیشتر در هنگام برخورد تلفن با زمین که موجب تشدید آسیب‌های احتمالی به گوشی می‌شود.

زنده ماندن از ضربه بدون شکستگی کافی نیست، شیشه باید در مقابل خراش نیز مقاوم باشد. این دو مشکل کاملا جدا هستند، اگرچه گاهی اوقات علت یکسانی دارند: افتادن تلفن روی یک سطح ناهموار.

البته همیشه اینطور نیست، جیب‌ها و میزها نیز خطر خراش را ایجاد می‌کنند. همچنین، با طراحی رایج “Glass Sandwich”، گوریلا گلس اغلب وظیفه دارد نه تنها از صفحه نمایش در جلو، بلکه از پشت تلفن نیز محافظت کند.

کورنینگ با Victus معتقد است که تعادل خوبی بین عملکرد سقوط و مقاومت در برابر خراش پیدا کرده است. با Victus 2 عملکرد سقوط روی سطوح ناهموار همزمان با حفظ مقاومت در برابر خراش ارائه شده است.

انتظار می‌رود گوشی‌های هوشمندی که از گوریلا گلس Victus 2 استفاده شده‌اند در چند ماه آینده وارد بازار شوند. هنوز مشخص نیست چه گوشی‌هایی از ویکتوس 2 استفاده خواهند کرد و Corning در حال حاضر هیچ گوشی را نام نمی‌برد. به احتمال زیاد دنباله‌های تلفن‌هایی که از Victus(+) استفاده می‌کنند، سراغ نسخه 2 خواهند رفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH