نمایشگر دوم گلکسی زد فلیپ 5 اندازه بزرگ‌تری نسبت به نسل قبل خواهد داشت

از زمان عرضه گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فلیپ 4 به بازار چند ماه گذشته است و این محصول اگرچه یک گوشی هوشمند فوق‌العاده محسوب می‌شود؛ اما در مقایسه با مدل نسل قبلی خود هیچ‌گونه تغییر ظاهری عمده‌ای را تجربه نکرده است. با قرارگیری گلکسی زد فلیپ 4 در کنار گلکسی زد فلیپ 3 تشخیص این 2 دستگاه از یکدیگر در نگاه نخست امری دشوار خواهد بود. با این‌حال سامسونگ احتمالا قصد دارد تا با عرضه گلکسی زد فلیپ 5 در سال آینده به تمامی مطالبات و انتظارات طرفداران خود پاسخ دهد.

راس یانگ؛ مدیرعامل موسسه Display Supply Chain Consultants با انتشار پیامی در توییتر (که ابتدا در دسترس سوپر فالوورهای وی قرار گرفته بود) به تشریح برخی پیشرفت‌های مورد انتظار برای سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 پرداخت. آقای یانگ در توییت خود اعلام کرد که گوشی تاشو آینده سامسونگ احتمالا بالاخره از یک نمایشگر خارجی با اندازه بزرگتر از مدل نسل قبلی و سایز بالغ بر 3 اینچی استفاده خواهد کرد.

سامسونگ اندازه نمایشگر خارجی سری گلکسی زد فلیپ را به تدریج افزایش داده است. اندازه این نمایشگر از 1.1 اینچ در نخستین نسل به 1.9 اینچ در گلکسی زد فلیپ 4 افزایش یافت. افزایش اندازه نمایشگر خارجی موجب ارتقاء چشمگیر عملکرد آن هنگام قرارگیری گوشی در وضعیت بسته شد. اگرچه سامسونگ ترجیح داد که در 2 نسل آخر سری گلکسی زد فلیپ از نمایشگرهای خارجی با اندازه مشابه استفاده کند.

در صورت صحت پیش‌بینی راس یانگ، پنل خارجی با اندازه بالغ بر 3 اینچی در مقایسه با نسل فعلی شاهد جهشی چشمگیر بوده و می‌تواند عملکردهای بیش‌تری را برای دستگاه به ارمغان بیاورد. راس یانگ در زمینه پیش‌بینی ویژگی‌های گوشی‌ها از سابقه بسیار درخشانی برخوردار است؛ اگرچه برخی پیش‌بینی‌های وی نظیر افزایش چشمگیر اندازه نمایشگر خارجی موتورولا ریزر 2022 نهایتا به نتیجه نرسید. بنابراین در مقطع کنونی توصیه می‌شود تا نسبت به صحت و سقم اظهارات این تحلیل‌گر با دیده تردید نگاه کنید.

راس یانگ ادعا می‌کند که علاوه بر افزایش اندازه نمایشگر خارجی، مکانیسم لولایی گوشی نیز در حال ارتقاء بوده و بایستی به چین و چروک‌های بسیار کمتری منجر شود. بی‌تردید سامسونگ به‌دنبال بهبود طراحی لولاهای مورد استفاده در گوشی‌های تاشو خود است؛ چرا که این موضوع به افزایش دوام و کاهش ضخامت دستگاه‌های تاشو کمک خواهد کرد. چنان‌چه این شرکت موفق به کاهش میزان چین و چروک‌های مشهود روی نمایشگر شود؛ در این‌صورت این موفقیت یک دستاورد مهم قلمداد می‌شود. این سناریو احتمالا در رابطه با گلکسی زد فلیپ 5 صادق خواهد بود.

متاسفانه برای مشاهده رندرهای لو رفته از این گوشی احتمالا بایستی تا ماه آگوست 2023 منتظر بمانیم. در عین‌حال گلکسی زد فلیپ 4 کماکان یکی از بهترین گوشی‌های تاشو قابل خریداری در مقطع کنونی به‌شمار می‌رود. گلکسی زد فلیپ 4 برداشتی مدرن از یک گوشی تاشو با نمایشگر اولد تاشونده، پردازنده سریع و دوربین‌های عالی است. همچنین نمایشگر خارجی این دستگاه برای تعامل با ویجت‌ها و اعلان‌ها یا ثبت تصاویر سلفی مناسب است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH