هدست خاص اپل با سیستم عامل xrOS عرضه می‌شود

اپل اعلام کرده بود که قرار است هدست واقعیت ترکیبی خود را به زودی رونمایی کند. اما اکنون آگاه شده‌ایم که این شرکت نام سیستم‌عامل این هدست را تغییر داده است. مارک گورمن گفته است که اپل هدست واقعیت ترکیبی خود را با نام xrOS عرضه خواهد کرد. در ابتدا قرار بود این هدست با سیستم عامل realityOS معرفی شود.

در این هدست، اپلیکیشن‌هایی مانند پیام‌ها و نقشه‌ وجود داشته و همچنین کاربران می‌توانند با استفاده از این محصول، تجربه‌های جدیدی داشته باشند. شرکت اپل می‌خواهد تا اوایل سال آینده، این هدست را به همراه سیستم عامل و فروشگاه اپلیکیشن اختصاصی رونمایی کند. این برنامه‌ها توسط شرکت توسعه فناوری (TDG) به رهبری مایک راکول، راه‌اندازی و مهندسی شده است.

جف استال که مدیر ارشد مهندسی شرکت اپل است، در حال حاضر وظیفه طراحی این سیستم عامل را برعهده دارد. او فرد باتجربه‌ای است و سال‌ها روی نرم‌افزارهای بازی و گرافیکی این شرکت کار کرده است.

کاربران می‌توانند با این هدست از برنامه FaceTime استفاده کنند و تجربیاتی مشابه برنامه Meta’s Workrooms داشته باشد؛ یعنی به راحتی در یک جلسه مجازی شرکت کنند. علاوه بر آن، دست‌یابی به خدماتی مانند Zoom و Meta’s Horizon Workrooms نیز وجود دارد.

گفته شده است که اخیرا اپل فرد جدیدی را برای طراحی برنامه‌هایی مانند iWork، یادداشت‌ها و اخبار اپل به کار گرفته است؛ پس به احتمال زیاد شاهد حضور این برنامه‌ها در هدست جدید اپل خواهیم بود.

قرار است چندماه دیگر، اپل هدست جدید خود را با قیمت 3000 دلار عرضه کند. تا آن زمان، شرکت فناوری متا نیز تلاش می‌کند تا با تولید محصولات جدید و پیشرفته‌تر از اپل، غول بزرگ فناوری، پیشی بگیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH