بهترین خودروی چینی سال 2022 معرفی شد! محصولی که به بازار ایران نمی‌آید

اخیرا مراسمی در چین برگزار شد که در آن از خودروی سال رونمایی شده است. این مراسم که هر ساله برگزار می‌شود، نمایشگاه Xuanyuan نام دارد و علاقمندان زیادی نیز در آن شرکت می‌کنند تا شاهد بهترین خودروهای ساخت داخل باشند که اسکار می‌گیرند.

اسکار امسال این مراسم به کراس‌اوور Li L9 ساخت گروه خودروسازی Li Auto رسید. این گروه خودروسازی در زمینه ساخت خودروهای الکتریکی و هیبریدی بسیار فعال است. اولین خودروی این کمپانی One نام داشت که در سال 2020 رونمایی شد؛ اما اکنون دومین مدل تولیدی شرکت که همان کراس‌اوور Li L9 است، موفق به کسب اسکار بهترین خودروی چین شده است. این موفقیت به نوبه خود بسیار منحصر به‌فرد و مثال‌زدنی است.

46 شرکت در این نمایشگاه با هم رقابت می‌کنند. این شرکت‌ها 86 مدل جدید تولید کرده و موفق شدند که در این مراسم از آن رونمایی کنند. از 86 خودرویی که در این جمع حضور داشتند، تنها 36 مدل از آنها توانستند به فینال راه پیدا کنند. کارشناسان نیز به مدت 10 روز این خودروها را تست کردند و سپس از بین آنها 18 خودرو را انتخاب کردند تا با رای‌گیری آزاد به مرحله اصلی راه پیدا کنند.

کراس‌اوور Li L9، خودروی هیبریدی است که به چهار چرخ متحرک مجهز شده است. این خودرو طول، عرض و ارتفاعی برابر با 5218، 1998 و 1800 میلی‌متر دارد و فاصله محوری آن نیز 3105 میلی‌متر خواهد بود.

فضای داخلی کراس‌اوور Li L9؛ عنوان‌دار این مراسم

موتور چهار سیلندر توربوشارژ L2E15M در خودرو قرار گرفته است که می‌تواند در مجموع قدرتی برابر با 449 اسب بخار و 620 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. همچنین حجم آن 1.5 لیتر است. علاوه بر موتور اصلی، دو موتور الکتریکی در محورهای جلو و عقب قرار گرفته‌اند تا قدرت را به 177 اسب بخار و 272 اسب بخار برساند. کراس‌اوور Li L9 برای شارژ از باتری با ظرفیت 44.5 کیلووات ساعت استفاده می‌کند که به گفته سازنده خودرو می‌توان تا مسافت 215 کیلومتر را با آن طی کرد.

همچنین شرکت خودروسازی گفته است که این کراس‌اوور قادر است مسافتی معادل با 1315 کیلومتر را در حالت بنزینی بپیماید. سایر ویژگی‌های جذاب این خودرو شامل صفحه نمایش بزرگ در سقف خودرو، یخچال، صندلی‌های تمام‌برقی، سقف شیشه‌ای و میز برای سرو غذا است. همچنین چندین ویژگی نظیر کمک به راننده و سیستم اتوپایلت یا رانندگی بدون سرنشین نیز در خودرو قرار گرفته‌اند.

ده خودروی برتری که موفق به کسب عنوان بهترین خودروهای سال چین شدند، شامل کراس‌اوورهای AITO M7، آواتر 11، فیفن R7، ایکس‌پنج G9، اسمارت #1، چانگان دیپال SL03، نیو ET5، زیکر 001 به علاوه مینی‌ون وویاه دریمر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH