پوشش محافظ برای نمایشگرهای اپل چگونه خواهد بود؟ + تصویر

دفتر ثبت اختراعات و نمادهای تجاری ایالات‌متحده (USPTO) سندی از شرکت اپل را در وبسایت خود منتشر کرده است. این سند توصیف‌کننده پوششی ویژه برای محافظت از نمایشگر دستگاه‌های تاشو است. این پوشش مانع از ایجاد ترک و چین‌ و چروک روی نمایشگر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های تاشو خواهد شد.

پتنت اپل پیرامون ساختار ویژه لایه محافظ بر روی نمایشگر انعطاف‌پذیر توضیح داده و خاطرنشان می‌کند که آسیب به نمایشگرهای تاشو معمولا با ایجاد ترک‌‌های ریز در قسمت چین‌خوردگی آغاز شده و پوشش مورد اشاره در پتنت قادر به پر قادر این ترک‌ها خواهد بود. بعلاوه لایه محافظ مذکور، ایجاد ترک‌های جدید را نیز دشوارتر خواهد کرد.

پوشش محافظ در بالای صفحه لمسی قرار گرفته و شامل 2 لایه مختلف است: مورد اول یک زیرلایه پایه شفاف با ضخامت کمتر از 150 میکرون بوده و دیگری یک پوشش سخت با ضخامت 1 الی 200 میکرون است. پوشش سخت می‌تواند به گونه‌ای طراحی شود که از استحکام کششی بالایی برخوردار باشد و پیش از شکستن در برابر تنش‌های شدید مقاومت کند. بنابراین این پوشش به حدی قوی خواهد بود که در برابر خراشیدگی و شکستن، مقاومت بالایی را از خود نشان خواهد داد. همچنین این لایه در برابر لکه‌ها و کثیفی نیز مقاوم خواهد بود.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که شایعات منتشر شده از مدت‌ها قبل نشان می‌دهند که اپل نه‌تنها روی توسعه یک آیفون تاشو کار می‌کند؛ بلکه عرضه دستگاه‌های آیپد و مک‌بوک با نمایشگر انعطاف‌پذیر را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH