شرایط سخت‌گیرانه خرید خودرو مشخص شد؛ چه افرادی می‌توانند از بورس خودرو بخرند؟

در شرایط جدید خریداری خودرو که در بورس کالا تعیین شده، تنها افرادی که وجه کامل خودرو در حساب‌هایشان موجود است، امکان شرکت در طرح‌ها را خواهند داشت.

پس از شرکت در طرح خریداری خودرو، میزان مبلغ خودرو توسط بانک مسدود می‌شود.

البته آن دسته از خریدارانی که نتوانستند خودرویی خریداری کنند، نگران نباشند، چرا که بانک‌ها اعلام کردند پس از پایان یافتن طرح، آن میزان از مبلغ حساب متقاضیانی که موفق به خریداری خودرو نشدند، از مسدودسازی خارج خواهد شد.

در ادامه قرار است چند نکته مهم درباره طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را بررسی کنیم، با ما همراه باشید.

  1. مجلس شورای اسلامی در تاریخ 19 آبان 1400 اعلام کرد که مادرانی که فرزند دوم و بعدی آنها پس از تاریخ مذکور متولد شده‌اند، می‌توانند در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، برای خریداری یک دستگاه خودرو ثبت‌نام کنند.
  2. در اینگونه طرح‌ها، متقاضیان باید پس از پیش‌ثبت‌نام، کمی صبر کنند؛ چرا که خودروسازی مذکور باید روند شناسایی مادران حائز اهمیت را آغاز کند و سپس بقیه مراحل انجام شود.
  3. نکته مهمی که در طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وجود دارد این است که دیگر محدودیت‌هایی از جمله پلاک فعال، حداقل سن 18 سال، داشتن گواهینامه رانندگی و خریداری نکردن خودرویی از دو سال گذشته، اهمیتی ندارد و در طرح تاثیرگذار نخواهد بود.
  4. اما متقاضیان در این طرح نیز مانند سایر طرح‌ها، باید با یک کدملی خودرو خریداری کنند.
  5. افراد می‌توانند با هر کد بورس نیز در یک‌کدام از عرضه‌های آن روز شرکت کنند؛ همچنین اشخاص حقوقی مجاز به ثبت‌نام در طرح نخواهند بود.

سایر شرایط عمومی شرکت در این طرح شامل هر کد ملی تنها برای خریداری یک خودرو کاربرد دارد. حداقل سن متقاضیان باید 18 سال باشد. افراد باید حداقل از گواهینامه پایه سوم برخوردار باشند.

متقاضیان نمی‌توانند در خرید انصرافی شرکت کنند؛ انتقال خودرو به صورت وکالتی نیز وجود نخواهد داشت. افراد نباید از دو سال گذشته خودرویی از خودروسازی خریداری کرده باشند. متقاضیانی که از پلاک فعال انتظامی (نصب بر روی خودرو) استفاده می‌کنند، امکان ثبت‌نام در طرح را ندارند.

متقاضیان باید از یک شماره کارت، شماره حساب بانکی و شماره شبا که در آینده مبلغ خرید خودرو از آن به حساب شرکت خودروساز واریز می‌گردد و متعلق به خریدار است، استفاده کنند. در صورتی که فرد خریدار، اطلاعات نادرستی را درج کند، باید تمام مسئولیت پس از آن را نیز برعهده بگیرد. شماره تلفن همراهی که متقاضی در اطلاعات وارد کرده است نیز باید به نام خود شخص خریدار باشد.

کدپستی خریدار و کد نمایندگی انتخابی توسط مشتری هردو باید متعلق به یک استان باشند. چرا که خریدار نمی‌تواند پس از انتخاب کد نمایندگی، آن را تغییر داده و مسئولیتش برعهده گروه خودروسازی سایپا و غیره نخواهد بود. بقیه محدودیت‌ها نیز در سیستم فروش قرار گرفته‌اند که حائز اهمیت هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH