اگر اپل پورت USB-C را جایگزین لایتنینگ کند عملکرد آن را محدود خواهد کرد

به لطف مقررات جدید اتحادیه اروپا که از سال آینده اجرایی می‌شود، اپل چاره‌ای جز این ندارد که در نهایت پورت USB-C را به آیفون‌های خود اضافه و لایتنینگ پیر را حذف کند. با این حال، همانطور که بارها در مورد اپل اتفاق صادق بوده، ظاهرا یک تغییراتی وجود خواهد داشت.

طبق یک شایعه جدید از چین، این شرکت در حال برنامه ریزی برای استفاده از یک رابط مدار (IC) سفارشی برای پورت خود است که به آن اجازه می‌دهد تا دستگاه‌ای درگیر در یک اتصال را احراز هویت کند.

اگر این برای شما آشنا به نظر می‌رسد، به این دلیل است که این دقیقاً همان کاری است که اپل با پورت لایتنینگ خود انجام داده است. این فرآیند احراز هویت تعبیه شده در رابط لایتنینگ همان چیزی است که هشدارهای “این وسیله جانبی پشتیبانی نمی‌شود” را در صورت استفاده از هر چیزی که توسط اپل ساخته نشده، نمایش می‌دهد.

بدیهی بوده که این یک شایعه است، نباید آن را خیلی جدی گرفت. همچنین شایان ذکر است که هیچ یک از دستگاه‌های موبایل اپل که قبلاً از USB-C استفاده می‌کردند، ساختاری شبیه به این ندارند. اما قطعا به نظر می‌رسد این کاری است که اپل انجام می‌دهد، بنابراین احتمال آن نیز خیلی کم نیست.

مشخص نیست که آیا افزودن تراشه آی‌سی سفارشی واقعاً پیامدهای مهمی در مورد عملکرد لوازم جانبی غیر اپل و غیر MFi خواهد داشت یا خیر، اما ممکن است ویژگی‌های خاصی مانند شارژ سریع و انتقال داده با سرعت بالا در موارد معمول، محدود شود. البته بعید است که آن‌ها صرفا به همین راحتی کار نکنند، زیرا اتحادیه اروپا به احتمال زیاد در چنین سناریویی مداخله خواهد کرد، چراکه تمام فایده و دلیل اجباری شدن USB-C به عنوان یک رابط جهانی را از بین می‌برد.

در شایعات قبلی در مورد محدودیت‌های آیفون با USB-C، گفته شده بود که فقط آیفون‌های پرو از سرعت شارژ سریع برخوردار خواهند بود، در حالی که مدل‌های معمولی از سرعت USB 2.0 استفاده می‌کنند که مشابه لایتنینگ است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH