امارات سیستم رمزارز ملی خود را راه‌اندازی می‌کند

بانک مرکزی امارات متحده عربی (CBUAE) روز یکشنبه اعلام کرد که برنامه جدید تحول زیرساخت مالی (FIT) خود را راه اندازی کرده است که شامل برنامه‌هایی در حوزه انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) برای کاربران فرامرزی است.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی CBUAE، برنامه جدید FIT به منظور تسریع تحول دیجیتال در بخش خدمات مالی به عنوان بخشی از یک استراتژی گسترده‌تر با هدف قادر ساختن CBUAE در بین بانک‌های مرکزی‌برتر در سطح جهان است.

این برنامه برای حمایت از بخش خدمات مالی امارات متحده عربی، ترویج تراکنش‌های دیجیتال و افزایش رقابت پذیری منطقه برای کمک به تبدیل شدن به یک مرکز مالی و دیجیتالی طراحی شده است که در آن شرکت‌ها از سراسر جهان می‌توانند برای ایجاد تحول دیجیتال در بخش مالی با CBUAE، همکاری کنند.

همراه با ایجاد یک CBDC، در مجموع 9 بخش در این برنامه گنجانده شده است. مرحله اول حول محور زیرساخت‌ها و خدمات پرداخت دیجیتال، از جمله راه‌اندازی یک طرح کارت داخلی، یک پلتفرم پرداخت فوری، و صدور یک CBDC برای مصارف فرامرزی و داخلی است.

در این اطلاعیه آمده است: این ابتکارات در پرداخت دیجیتال منجربه شمول مالی، ارتقای نوآوری پرداخت، امنیت و کارایی و دستیابی به جامعه بدون پول نقد خواهد شد.

برای کمک به اجرای روان برنامه، CBUAE قصد دارد رهبری دیجیتال خود را با اتخاذ فناوری‌های نظارتی پیشرفته و راه حل‌های مدیریت داده تقویت کند، که به آن اجازه می‌دهد فرآیندهای نظارتی قوی خود را اجرا کند و ثبات مالی را تضمین کند.

CBUAE گفت، مرحله دوم شامل توسعه و اجرای انواع زیرساخت‌های دیجیتال، “از جمله ایجاد Financial Cloud، eKYC و Open Finance Platform” است. این زیرساخت‌های دیجیتال انطباق با مقررات را بهبود می‌بخشد، هزینه عملیات را کاهش می‌دهد، نوآوری و تجربه مشتری را افزایش و بهبود می‌دهد و مهم‌تر از همه، امنیت و انعطاف‌پذیری عملیاتی آن‌ها را تقویت می‌کند.

برنامه FIT که به عنوان بخشی از چشم انداز طرح “امارات متحده عربی 2031” و استراتژی اقتصاد دیجیتال ملی ایجاد شد، برنامه ریزی شده است تا سال 2026 به طور کامل با اکوسیستم مالی امارات متحده عربی ادغام شود. این برنامه به CBUAE کمک می‌کند تا ماموریت خود یعنی افزایش ثبات پولی و مالی و حمایت از مصرف کننده از طریق زیرساخت های مالی قوی و پذیرش فناوری‌های دیجیتال را انجام دهد.

گفته شده: برنامه FIT تجسم مسیرها و آرزوهای رهبری خردمندانه ما در جهت دیجیتالی کردن اقتصاد و توسعه بخش مالی است. خالد محمد بالاما، رئیس CBUAE گفت ما مفتخریم که زیرساختی ایجاد می‌کنیم که از اکوسیستم مالی پر رونق امارات متحده عربی و رشد آتی آن حمایت می‌کند.

جزئیات بیشتر در مورد سایر بخش‌های موجود در برنامه و به‌روزرسانی‌های اجرایی توسط CBUAE در طول زمان ارائه خواهد شد.

فعالیت‌های مرتبط با رمزارز در خاورمیانه اخیراً در حال افزایش بوده است. هفته گذشته، رگولاتور دارایی‌های مجازی دبی (VARA)، قوانین جامع خود را برای کنترل بخش کریپتو منتشر کرد که شامل ایجاد یک ساختار مجوز برای شرکت‌های رمزنگاری و پیشنهادی برای ممنوعیت صدور و فعالیت‌های مرتبط با افزایش ناشناس بودن رمزارز بود.

این مقررات یک چارچوب جامع در مورد دارایی مجازی را تنظیم می‌کند که بر اساس اصول پایداری اقتصادی و امنیت مالی فرامرزی ساخته شده است. طبق این مقررات، تمام شرکت‌های رمزنگاری که مایل به فعالیت در دبی هستند، باید ابتدا مجوزهای مربوطه را دریافت کنند.

سال گذشته، شیخ حمدان بن محمد، ولیعهد دبی، اظهار داشت که این شهر با ایجاد 40000 شغل مجازی و افزودن 4 میلیارد دلار به اقتصاد شهر طی پنج سال به دنبال تبدیل شدن به یکی از ده شهر برتر جهان در اقتصاد متاورس است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH