خودروی پرنده ژاپنی اولین پرواز خود را با موفقیت پشت سر گذاشت

با تولید اتومبیل‌های پرنده دیگر رسما وارد دنیای آینده شده‌ایم! حالا ژاپن با طراحی و تولید خودروی پرنده جدید خود، نوید تغییرات بزرگی را داده است.

خودروهای پرنده می‌توانند در لیست بهترین وسایل حمل و نقل عمومی قرار گیرند، چون نه تنها ترافیک ایجاد نمی‌کنند، بلکه ازدحام و آلودگی شهری زیادی نیز به همراه نخواهند داشت. علاوه بر آن، مسافران می‌توانند در زمان خیلی کوتاه‌تری به مقصد برسند و فضای بیشتری را برای عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و مسافران بر روی زمین فراهم کند.

همچنین هنگامی که می‌بینیم این دستگاه‌ها نسبت به خودروهای عادی، به زیرساخت زیادی برای نگهداری و تولید نیازی ندارند، بیشتر تشویق می‌شویم تا از این نوع دستگاه‌ها در آینده نزدیک استفاده کنیم.

هفته پیش بود که در یکی از استان‌های ژاپن، خودروی پرنده جدیدی به صورت آزمایشی پرواز کرد. با انجام موفقیت‌آمیز این پرواز، حالا دیگر شک و تردیدی باقی نمانده که وارد دنیای جدید و سرشار از فناوری‌های پیشرفته شده‌ایم.

کمپانی Masc که یک گروه تحقیقاتی مستقر در اوکایاما است، با استفاده از خودروی پرنده دو نفره این شرکت، این آزمایش را انجام داد. مسیر از پیش تعیین‌شده‌ای نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده بود و می‌توانست بدون کنترل خلبان نیز به مسیر خود ادامه دهد. این خودرو قادر است به صورت عمودی تا ارتفاع 30 متر بالا رود. به مدت سه و نیم دقیقه، خودروی پرنده با سرعت 36 کیلومتر در ساعت بر روی دریا پرواز کرد.

رئیس این شرکت اظهار داشت که تولید این خودرو می‌تواند فرصت خوبی برای تجارت‌ باشد و این پرواز اولین آزمایش خودروی سرنشین‌دار در فضای باز بود که با موفقیت انجام شد. این امر می‌تواند گام مهمی برای توسعه هرچه بیشتر خودروهای پرنده آینده باشد.

شرکت‌های حاضر در این حوزه، باید بتوانند قبل از تولید انبوه این محصولات، زمان و تخصص بیشتری را به کار گیرند. مهندسان باید علاوه بر حل چالش‌های طراحی و مهندسی، به مجوزهای زیست محیطی، نظارتی و ایمنی دست یابند و مشکلاتی نظیر آلودگی صوتی، ظرفیت حمل و نقل محدود، آموزش خلبانان و غیره را حل کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH