آیا گوشی تاشو اپل به لولا با حالت باز و بسته شدن اتوماتیک مجهز می‌شود؟

به نظر می‌رسد برنامه توسعه آیفون تاشو همچنان ادامه داشته باشد زیرا پتنتی که به تازگی کشف شده نشان می‌دهد که اپل به دنبال راهی برای محافظت هر چه بهتر از دستگاه تاشوی خود در برابر سقوط است.

این سند که در وب‌سایت اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده موجود است، Self-Retracting Display Device (دستگاه نمایشگر خود جمع شونده ) و Techniques For Protecting Screen Using Drop Detection (تکنیک‌های محافظت از صفحه با استفاده از تشخیص سقوط ) نامیده می‌شود.

مکانیسم این سیستم هنوز کاملا مشخص نیست، اما به طور خلاصه نشان می‌دهد که  اپل با این کار قصد دارد احتمال آسیب به صفحه نمایش را به حداقل برساند. آن طور که توضیح داده شده، دستگاه دارای نوعی حسگر مانند شتاب‌سنج است و اگر تشخیص دهد که در حال سقوط است، این سنسور یک “مکانیسم قفل قابل تنظیم الکترونیکی” را فعال می‌کند تا صفحه نمایش به سرعت بسته شود.

این برنامه به این نکته اشاره می‌کند که اگر آیفون در هنگام سقوط خیلی نزدیک به زمین باشد امکان دارد که این مکانیسم، فرصت کافی برای بستن کامل دستگاه نداشته باشد و صفحه نمایش تا حدی باز بماند؛ اما باز هم خوب است زیرا حتی بسته شدن نمایشگر تا زاویه‌ای کمتر از 180 درجه می‌تواند تا حدودی از آن محافظت کند. با این کار، لبه‌های دستگاه مانع از برخورد مستقیم صفحه نمایش به زمین خواهند شد.

جستجو در تکنولوژی جدید

زاویه دیگری که مورد توجه اپل قرار گرفته، لولای دستگاه است. آیفون تاشو ممکن است به جای داشتن یک نمایشگر تاشو و لولای معمولی در بین آنها، به دو صفحه نمایش جداگانه مجهز باشد که در هنگام باز شدن دستگاه به یکدیگر متصل می‌شوند. بنابراین وقتی گوشی بسته می‌شود، جدا بودن نمایشگرها هم به ایجاد محافظت کمک می‌کند. هنوز آسان نیست که در این باره به طور قطعی صحبت کنیم زیرا این سند توضیح نمی‌دهد که دقیقاً کارها به چه صورت انجام می‌شوند.

بخش بزرگی از این سند ثبت اختراع در مورد قابلیت‌های آیفون تاشو صحبت می‌کند. به عنوان مثال می‌گوید: حسگر فعال کننده مکانیسم محافظ سقوط ممکن است از شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، و یا اجزای دیگر تشکیل شده باشد. با این حال، اپل مستقیماً به هیچ فناوری خاصی اشاره نمی‌کند.

آنچه برای شرکت مهم است این است که مکانیسم‌های داخلی بتوانند تشخیص دهند که چه زمانی سرعت سقوط گوشی از یک آستانه از پیش تعیین‌شده فراتر می‌رود تا نمایشگر آن به‌طور خودکار بسته شود.  هنوز مشخص نیست که این دستگاه واقعاً می‌تواند افتادن را به سرعت و به درستی تشخیص دهد تا کاملا بسته شود یا خیر.

زمان عرضه به بازار

حدود سه سال است که شایعات مربوط به آیفون تاشو در اینترنت منتشر شده است. در طول این مدت، پتنت‌های مختلفی فاش شده و تغییرات زیادی را دیده‌ایم. یکی از این طرح‌ها «دو لولا برای سه نمایشگر داشت» که به تلفن اجازه می‌داد تا به شکل Z در بیاید. نمونه اولیه دیگری هم با نمایشگری از جنس کاغذ الکترونیکی مطرح شد. با این حال انتظار نداشته باشید که “iPhone Fold”  به این زودی‌ها به بازار بیاید. جدیدترین شایعات، به عرضه این دستگاه در سال 2025 اشاره دارند، بنابراین شما هنوز وقت دارید که پول‌هایتان را برای خرید این آیفون گران قیمت پس‌انداز کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH