سامسونگ گلکسی تب S9 اولترا با تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 2 در راه است

سامسونگ نامی شناخته شده در صنعت فناوری به‌شمار می‌رود و تبلت‌های تولیدی این شرکت به‌دلیل قدرت بالا، قابلیت اعتمادپذیری و عملکرد همه‌جانبه خود به شهرت رسیده‌اند.

در این میان سری گلکسی تب مشخصا به‌دلیل طراحی زیبا، نمایشگرهای با رزولوشن بالا و عملکرد چشمگیر خود به محبوبیت زیادی در میان کاربران دست یافته‌اند.

اگرچه اپل به‌طور کلی بازار تبلت را تحت سیطره خود قرار داده است؛ اما سامسونگ از ارائه طیف متنوع‌تری از تبلت‌ها از جمله مدل‌های مقرون‌به‌صرفه سری گلکسی تب A، سری میان‌رده گلکسی تب S و مدل‌های رده بالا نظیر سری گلکسی تب S7 و گلکسی تب S8 هیچ ابایی ندارد.

این تبلت‌ها دارای نمایشگرهایی با اندازه‌های متفاوت، ظرفیت‌های مختلف ذخیره‌سازی و امکانات ارتباطی متنوع هستند. این موضوع موجب می‌شود تا تبلت‌های سامسونگ برای مصارف مختلف از سرگرمی و بازی گرفته تا بهره‌وری و کار مناسب باشند. بر اساس آخرین اطلاعات لو رفته، برخی مشخصات سامسونگ گلکسی تب S9 اولترا در توییتر فاش شده است.

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که تبلت‌های سری گلکسی تب S9 احتمالا در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم خواهند بود. این ویژگی با توجه به ماهیت کاربردی متفاوت تبلت‌ها نسبت به گوشی‌های هوشمند، یک قابلیت نامتعارف در میان تبلت‌ها قلمداد می‌شود.

بعلاوه یک افشاگر با شناسه tech_reve@ پیرامون ویژگی‌های داخلی سامسونگ گلکسی تب S9 اولترا اطلاعات جالبی را در توییتر منتشر کرده است. به گفته این افشاگر، گلکسی تب S9 اولترا از نسخه اورکلاک شده تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام موسوم به اسنپدراگون 8 پلاس نسل 2 استفاده خواهد کرد.

این تبلت انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری قدرتمند 10880 میلی‌آمپرساعتی تامین خواهد کرد. پیش‌ از این تصور می‌شد که این تبلت از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 بهره‌برداری خواهد کرد. اما سامسونگ احتمالا رویکردی دو جانبه را به‌کار خواهد بست. در واقع سامسونگ برای تبلت‌های گلکسی تب S9 و گلکسی تب S9 پلاس احتمالا از تراشه نسل قبلی بهره گرفته و تراشه پرچمدار جدید را برای گلکسی تب S9 اولترا کنار خواهد گذاشت.

کمپانی‌های مختلف برای گوشی‌های هوشمند خود معمولا چنین رویکردی را دنبال می‌کنند؛ بنابراین استفاده از 2 تراشه متفاوت در یک سری واحد، امری جدید قلمداد نمی‌شود.

علیرغم زمزمه‌های مطرح شده پیرامون تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 2 کوالکام در حال حاضر اطلاعات محدودی پیرامون این نیمه‌هادی جدید منتشر شده است. تراشه‌های برند پلاس کوالکام معمولا با پیشرفت‌های عملکردی جزئی روانه بازار می‌شوند.

این موضوع موجب طرح گمانه‌زنی‌هایی شده که نشان می‌دهند عملکرد تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 2 احتمالا با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی قابل مقایسه خواهد بود.

همچنین برای سامسونگ نیز استفاده از یک سری تراشه موجود در بازار در مقایسه با به‌کارگیری یک تراشه کاملا جدید، گزینه منطقی‌تری به‌نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH