هواوی از زمان تحریم آمریکا، 13 هزار قطعه سخت افزاری محصولات خود را تغییر داده است

هواوی در سال 2019، درست در آستانه تحقق هدف دیرینه خود برای تبدیل شدن به بزرگترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند جهان، در لیست تحریم‌های وزارت بازرگانی ایالات متحده قرار گرفت و این وضعیت تاکنون ادامه دارد. این امر باعث شده است که هوآوی نتواند از زنجیره تامین پر رونق آمریکا بهره ببرد و تجهیزات مورد نیازش را دریافت کند. همچنین دیگر اجازه استفاده از نسخه Google Mobile Services اندروید را ندارد. به همین دلیل این شرکت سیستم عامل HarmonyOS خود را توسعه داده و حالا تا نسخه 3.1 آپدیت کرده است.

یک سال پس از قرار گرفتن هواوی در لیست مذکور، وزارت بازرگانی ایالات متحده قانون جدیدی را اضافه کرد که مانع استفاده این کمپانی از تراشه‌های سیلیکونی پیشرفته ساخته شده توسط کارخانه‌های برخوردار از فناوری آمریکایی می‌شود؛ با این حال هواوی توانست از ایالات متحده مجوز استفاده از چیپست‌های اسنپدراگون کوالکام را دریافت کند، اما این پردازنده‌ها به گونه‌ای تغییر یافته‌اند که با شبکه‌های 5G کار نمی‌کنند و به همین دلیل، این سازنده چینی از تراشه Kirin 710A، متعلق به سه سال پیش، برای میان‌رده جدید Enjoy 60 استفاده کرده است!

رویترز به گفته رن ژنگ‌ فی، بنیانگذار هواوی گزارش می‌دهد که این شرکت مجبور به تعویض 13000 قطعه در محصولات خود شده است؛ قطعاتی که به دلیل تحریم‌های تجاری ایالات متحده قادر به تهیه آنها نبوده است.

رن این عدد را طی سخنرانی ماه گذشته خود که جمعه به صورت آنلاین توسط دانشگاهی در چین منتشر شد، اعلام کرد. 13000 قطعه با جایگزین‌های خریداری شده در داخل چین جایگزین شد و 4000 برد مدار مورد استفاده در محصولات هوآوی دوباره طراحی شد. رن گفت: تولید بردهای محصولات این شرکت از آن زمان تاکنون به ثبات رسیده است.

رویترز می‌گوید نمی‌تواند به طور مستقل اظهارات رن را که در 24 فوریه در مقابل کارشناسان فناوری بیان شده است، تأیید کند. دانشگاه جیائو تونگ شانگهای، متن این سخنرانی را در پایان هفته گذشته در وب سایت خود قرار داد.

علیرغم محدودیت‌های اعمال شده توسط ایالات متحده، هواوی همچنان به تخصیص هزینه‌ برای تحقیق و توسعه ادامه می‌دهد؛ سال گذشته 23.8 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه هزینه کرد و مدیرعامل این کمپانی گفت: “ما با بهبود سودآوری به افزایش بودجه لازم برای هزینه‌های تحقیق و توسعه ادامه خواهیم داد.”

انتظار می‌رود در پنجشنبه آینده، 23 مارس، هواوی از جدیدترین سری پرچمداران خود، سری P60، میت X3 تاشو و میان رده Enjoy 60 رونمایی کند.

1 در مورد “هواوی از زمان تحریم آمریکا، 13 هزار قطعه سخت افزاری محصولات خود را تغییر داده است”

  1. کار خوبی کرده!! :)) ادامه بده به این کار تا صبح دولتش بدمه!! شیائومی جاشو گرفت و تموم شد !!!
    تسلا گوشی بزنه اپل ام باید درش و تخته کنه شماها که جای خود دارید!

    1
    1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH