شرکت TCL از نخستین تلویزیون تاشو 8K در جهان رونمایی کرد

شرکت TCL ضمن برگزاری نمایشگاه SID Display Week 2023 از 6 مدل نمایشگر فوق‌العاده شامل یک تلویزیون اولد 65 اینچی تاشو با رزولوشن 8K و نرخ نوسازی 120 هرتزی رونمایی کرد. 

کمپانی تولیدکننده ادعا می‌کند که این محصول بزرگ‌ترین نمایشگر اولد تاشو در جهان محسوب می‌شود.

این نمایشگر فوق‌العاده نازک می‌تواند تا شعاع 25 میلی‌متری خم شده و از 100 هزار سیکل جمع و باز شدن سربلند خارج شود. 

این موضوع بدان معناست با وجود چند نوبت تا شدن و باز کردن نمایشگر در هر روز، این تلویزیون تاشو برای سالیان طولانی قابل استفاده خواهد بود. در خصوص زمان عرضه این تلویزیون به بازار هنوز هیچ توضیحی ارائه نشده است.

همچنین شرکت TCL از یک نمایشگر 57 اینچی فوق‌عریض خمیده با فرکانس 240 هرتزی رونمایی کرد. این نمایشگر دارای شعاع انحنا 1000R بوده و از رزولوشن 7680×2160 پیکسل و نسبت ابعاد 32:9 برخوردار است. 

بعلاوه کمپانی 2 نمایشگر واقعیت مجازی (VR) با کیفیت بالا را به معرض نمایش گذاشت. هر 2 نمایشگر دارای چگالی پیکسلی 1512 پیکسل بر اینچ هستند و TCL ادعا می‌کند که این رقم بیانگر بالاترین چگالی پیکسلی در جهان است. 

نخستین مدل نمایشگر VR مجهز به یک پنل مینی LED با رزولوشن 2280×2280 پیکسل و قابلیت پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتزی است؛ در حالی‌که نمایشگر دیگر از یک پنل LTPO realRGB LCD با رزولوشن 4K برای هر دو چشم استفاده می‌کند. 

نهایتا TCL از یک نمایشگر خمیده فوق‌عریض برای داشبورد خودروها رونمایی کرد. این نمایشگر دارای طول قطر 55 اینچ و رزولوشن 8K است. 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH