طرح یکپارچه خودرو

زمان قرعه‌کشی نوبت‌دهی خودروهای سامانه یکپارچه اعلام شد

متقاضیان طرح یکپارچه فروش خودروها فرصت داشتند از 20 اردیبهشت ماه تا 29 اردیبهشت حساب وکالتی ایجاد کرده و نسبت به واریز وجه اقدام کنند. پس از آن، باید مبلغ 100 میلیون تومان در بانک قرار می‌گرفت و فرآیند مشارکت در طرح آغاز می‌شد.

پس از گذشت چند روز، اطلاعات متقاضیان از بانک به سامانه فرستاده شد. چهارشنبه سوم خرداد بود که سامانه فعال و افراد می‌توانستند از آن به بعد پنج اولویت خودرویی خود را مشخص کنند.

البته سامانه طرح فروش یکپارچه در این میان با مشکل مواجه شد و متقاضیان موفق شدند از چهار خرداد ماه وارد سایت شده و نسبت به ثبت‌نام خودروی موردنظر خود اقدام کنند.

بانک‌ها نام افرادی که به درستی فرآیند ایجاد حساب وکالتی را انجام داده بودند، در اختیار سامانه قرار دادند تا متقاضیان از بین 23 محصول عرضه شده توسط چهار شرکت سایپا، مدیران‌ خودرو، کرمان‌ موتور و فردا موتورز با قیمت کارخانه‌ای (مصوب شورای رقابت)، پنج مورد را در اولویت خود قرار داده و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

متقاضیان عادی، مادران دارای دو فرزند و دارندگان خودروهای فرسوده می‌توانستند در این طرح شرکت کنند. اکنون مهلت ثبت‌نام به پایان رسیده و قرار است در روز چهارشنبه 17 خرداد، قرعه‌کشی اولویت‌بندی با حضور دستگاه‌های نظارتی انجام شود.

از پنجشبه 18 خرداد ماه تا جمعه 19 خرداد بررسی‌ها تکمیل می‌شود و لیست نوبت‌دهی در اختیار شرکت‌های خودروسازی قرار خواهد گرفت. در تاریخ 24 خرداد ماه، لیست اولویت مشتریان و نوبت تحویل خودروها اعلام خواهد شد.

پس افراد می‌توانند در 24 خرداد ماه از زمان تحویل خودروی خود مطلع شوند و پس از اعلام نوبت‌دهی، بر حسب میل خود به ادامه فرآیند خرید خودرو، میزان وجه 100 میلیون تومانی بلوکه شده خود را از بانک موردنظر برداشت کنند.

نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که هنوز قیمت برخی خودروها (به ویژه خوروهای مونتاژی) اعلام نشده و متقاضیان سردرگم شده‌اند. با اینکه وزارت صمت ضوابط قیمت خودروهای مونتاژی را به خودروسازی‌ها ارسال کرده بود، شرکت‌های خودروسازی اعلام کردند که هنوز لیست قیمت مصوب را دریافت نکرده‌اند!

اگر شورای رقابت در مورد قیمت خودروها مصوبه‌ای منتشر کند، شرکت‌های خصوصی ملزم هستند که از آن پیروی کنند؛ این در حالی است که اکنون با چنین امری روبرو نیستیم. بنابراین اگر برای خودرویی بیشتر از مبلغ مصوب آن پولی به شرکت‌ها پرداخت کردید، می‌توانید در این مورد به وزارت صمت، تعزیرات و سازمان صمت استان‌ها شکایت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH