پلیس فدرال به همه دارندگان اندروید و آیفون در مورد شیوه جدید کلاهبرداری هشدار داد

پلیس فدرال آمریکا FBI در مورد کلاهبرداری‌هایی به عنوان ”پشتیبانی فنی“ که هدف آنها خالی کردن حساب بانکی شماست، هشدار داده است. کلاهبرداران از روش‌های مختلفی از جمله کلاهبرداری‌های تلفنی به امید به دست آوردن پول نقدی که به سختی به دست آورده‌اید، استفاده می‌کنند.

کارشناسان اداره تحقیقات فدرال، یکی از محبوب‌ترین انواع آن را توضیح می‌دهند: کلاهبرداری‌های پشتیبانی فنی. یعنی این که کلاهبردار در نقش یک تکنسین یا به عنوان پشتیبان فنی یک شرکت معتبر ظاهر می‌شود.

معمولاً، عوامل تهدید کننده، این روش را برای دسترسی از راه دور به رایانه شما به کار می‌برند. پس از انجام این کار، می‌توانند به داده‌ها و اطلاعات حساس ذخیره شده در دستگاه  – از جمله حساب‌های بانکی – دسترسی داشته باشند.

در این روش معمولاً افرادی برای انجام یک کلاهبرداری پشتیبانی فنی با شما تماس تلفنی می‌گیرند. آنها حتی ممکن است شناسه تماس گیرنده را جعل کنند تا یک شماره تلفن قانونی از یک شرکت معتبر و مورد اعتماد نمایش داده شود.

اگر بفهمند که به آنها اطمینان کرده‌اید از شما می‌خواهند برنامه‌های‌ خاصی را نصب کنید؛ این برنامه‌ها به آنها امکان دسترسی به دستگاه شما را می‌دهد.

اف‌بی‌آی خاطرنشان کرد: «بعضی از مردم وحشت می‌کنند و پول ارسال می‌کنند یا به تماس‌گیرنده اجازه دسترسی به رایانه‌شان را می‌دهند و در این فرآیند مشخصات هویتی و اطلاعات مالی آنها به خطر می‌افتد».

چگونه ایمن بمانیم؟

مهم است بدانید که یک شرکت فناوری معتبر هرگز از شما نمی‌خواهد برای حل یک مشکل با یک شماره تلفن تماس بگیرید. با این اوصاف، هرگز  اطلاعات شخصی خودتان را به افراد غریبه ندهید و دسترسی از راه دور به دستگاه خود را برایشان فراهم نکنید.

اگر فکر می‌کنید مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اید، فوراً با بانک یا شرکت صادر کننده کارت اعتباری خود تماس بگیرید تا امکان تراکنش‌ها را مسدود کند. در نهایت اگر دسترسی از راه دور را به یک عامل تهدید ارائه کردید، نرم‌افزارهای امنیتی را اجرا کنید تا فوراً بدافزار نصب شده در دستگاه را اسکن و حذف کند. از فایروال و نرم‌افزار آنتی ویروس استفاده کنید. اینها به محافظت از رایانه شما در برابر بدافزارها و سایر تهدیدها کمک می‌‌کنند.

نسبت به هرگونه ایمیل یا پیام ناخواسته شک داشته باشید. اگر ایمیل یا پیامی از شخصی که نمی‌شناسید دریافت کردید، روی هیچ لینکی کلیک نکنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH