بررسی خودرو جذاب لیپ موتور C01 در نمایشگاه خودرو IAA 2023 – اختصاصی آی‌تی‌رسان

لیپ موتور در نمایشگاه خودروی IAA 2023 مونیخ امسال از چند محصول رونمایی کرد. یکی از این محصولات، خودروی C01 لیپ موتور است که ظاهر درجه یکی داشته و در رنگ مشکی طراحی شده است.

کمپانی اعلام کرد که این خودرو مخصوص بازار چین خواهد بود؛ بنابراین هیچ برنامه‌ای برای عرضه آن به اروپا وجود ندارد.

حالا بیایید برخی از مشخصات آن را باهم بررسی کنیم و در ادامه به مشاهده ویدیوی اختصاصی آن که کاری از آی‌تی‌رسان است، بپردازیم.

سدان C01 در دو نسخه تک موتوره و دو موتوره به بازار عرضه می‌شود. مسلما مدل دو موتوره قدرتمندتر از یک موتوره طراحی شده و اینطور که گفته شده، قدرتی بیش از 500 اسب بخار تولید می‌کند و گشتاور آن نیز برابر با 720 نیوتن متر است.

حداکثر سرعت این خودرو، 180 کیلومتر بر ساعت بوده که کاربر می‌تواند تنها با یک بار فول شارژ، مسافتی 500 کیلومتری را طی کند. باتری 90 کیلووات ساعتی، تراشه کوالکام اسنپدراگون 8155، سیستم تشخیص چهره، سازگاری با سیستم اپل و اندروید و رانندگی نیمه خودران از جمله ویژگی‌های مهم این محصول به شمار می‌روند.

در نمای جلویی خودرو، همان طراحی همیشگی این برند را می‌بینیم. چراغ‌های به هم پیوسته در اینجا حضور دارند. رینگ‌های جذاب هم ظاهری متفاوت و اسپرتی را به خودرو بخشیده‌اند.

دستگیره‌های درب طراحی خاصی دارند و به صورت مخفی باز و بسته می‌شوند. دستگاه C01 لیپ موتور در ابعاد 5050 میلی‌متر طول، 1890 میلی‌متر عرض و 1503 میلی‌متر ارتفاع ساخته شده است.

از نمای عقبی، نشان LEAPMOTOR در بدنه کار شده، سقف تمام شیشه‌ای بسیار جذاب این مدل که یادآور محصولات تسلا است، نیز به چشم می‌خورد. علاوه بر موارد بالا، می‌توان به کلید صندوق عقب برقی، فرمان چرمی، دو مانیتور هوشمند، صندوق بسیار جادار و غیره اشاره کرد.

در کابین C01 لیپ موتور، سه مانیتور حضور دارند که شامل یک نمایشگر بزرگ در وسط، یک نمایشگر دیجیتال کلاستر پشت فرمان و یک مانیتور برای سرنشین جلو هستند. دریچه‌های تهویه هوا به خوبی طراحی شدند و امکان شارژ وایرلس نیز وجود دارد.

علاوه بر مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، کابین از چندین پورت، دو کاپ هولدر، کلیدهای لمسی روی سقف و صندلی‌های برقی نیز پشتیبانی می‌کند.

احتمالا قرار است قیمت خودروی C01 لیپ موتور بین 180000 تا 270000 یوان (یعنی معادل 25350 تا 38000 یورو) باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH