آیفون در اندیشه استفاده از دوربین جدید Tetraprism در سری آیفون 16

به گفته مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل، گوشی آیفون 16 پرو احتمالا از دوربین 120 میلی‌متری tetraprism کمپانی استفاده خواهد کرد. این موضوع موجب افزایش میزان تقاضا برای فناوری مذکور طی سال 2024 خواهد شد.

برآورد بازار از شاخص EPS (درآمد از هر سهم) شرکت لارگان برای سال 2023 (به بیان دقیق‌تر 3 ماهه چهارم سال 2023) در مقایسه با رقمی که این تحلیل‌گر در گزارش خود به آن اشاره نموده است؛ به میزان قابل‌توجهی کمتر است.

آقای کو تائید می‌کند که با توجه به بهبود بهره‌وری مونتاژ لنز ‌tetraprism برای آیفون 15 پرو مکس و نقل و انتقال بالاتر از حد انتظار گوشی‌های اندرویدی پیشرفته پیش‌بینی می‌شود که شاخص EPS طی سال 2023 به رقم تقریبی 150 برسد. این در حالیست که کارشناسان بازار بر روی شاخص EPS بین 130 تا 140 اجماع دارند.

شرکت لارگان به‌طور انحصاری، لنز دوربین tetraprism (پریسکوپی) آیفون 15 پرو مکس را تامین می‌کند. علیرغم بازده پایین تولید در 3 ماهه سوم سال 2023، آخرین نظرسنجی مینگ چی‌کو نشان می‌دهد که اکنون شرکت لارگان بازدهی تولید خود را به 70 درصد یا بیش‌تر ارتقاء داده است. این موضوع موجب سودآوری مونتاژ لنزهای tetraprism شده و میزان شاخص EPS در 3 ماهه چهارم سال 2023 را به میزان قابل‌توجهی افزایش داده است.

مینگ چی‌کو با نگاهی به سال 2024 پیش‌بینی می‌کند که اپل در مدل‌های کوچک‌تر پرو آیفون از دوربین جدید استفاده خواهد کرد. در نتیجه چنین اقدامی موجب می‌شود تا شمار آیفون‌های مجهز به فناوری tetraprism با رشد سالیانه 160 درصدی مواجه شود.

بعلاوه آقای کو شرکت‌های اپل و هواوی را به‌عنوان 2 برند با سریع‌ترین رشد فروش جهانی گوشی‌های هوشمند مجهز به دوربین پریسکوپی در سال 2024 معرفی می‌کند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها شرکت لارگان به‌عنوان تامین‌کننده اصلی لنزهای پریسکوپی برای اپل و هواوی نقش‌آفرینی خواهد کرد. به بیان دقیق‌تر این شرکت 85 تا 90 درصد نیاز اپل و 50 تا 60 درصد نیاز هواوی به لنزهای پریسکوپی را تامین خواهد کرد. با توجه به بهبود بازدهی مونتاژ (که به افزایش میزان سودآوری کمک می‌کند) و افزایش چشمگیر 130 درصدی کل سفارشات لنزهای پریسکوپی برای سال 2024 انتظار می‌رود که سودآوری لارگان از برآوردهای جمعی کارشناسان بازار پیشی بگیرد.

همچنین مینگ چی‌کو پیش‌بینی می‌کند که با عرضه گوشی‌های جدید سری هواوی P70 مجهز به تراشه‌های بومی کایرین در سال 2024، فروش سالیانه این دستگاه‌ها در مقایسه با سری هواوی P60 در سال 2023 رشد 100 درصدی را تجربه خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH