آموزش کامل نصب برنامه روی تلویزیون سونی بدون گوگل پلی

در این مقاله روش‌های مختلف نحوه نصب برنامه روی تلویزیون سونی بدون گوگل پلی را به شما آموزش می‌دهیم.

به نظر می‌رسد چرخه اذیت کردن خریداران و دشوار کردن اتفاقات ساده زندگی مردم در ایران پایانی ندارد. از چند سال قبل واردات تلویزیون‌های خارجی مانند سونی و سامسونگ و ال‌جی به کشور ممنوع شده و اکثر خریداران مجبور شدند از برندهای ایرانی خرید کنند که طبیعتا کیفیت پایین‌تری دارند.

از طرفی تلویزیون‌های خارجی که وارد بازار می‌شود بدون گارانتی و خدمات پس از فروش، اصالت کالا و قیمتی گزاف به فروش می‌رسد.

از سال گذشته فروشگاه اندرویدی گوگل‌پلی هم فیلتر شده تا افرادی که تلویزیون اندرویدی داشتند برای نصب برنامه‌ها با مشکل مواجه شوند. همانطور که می‌دانید راحت‌ترین و امن‌ترین مسیر برای نصب برنامه‌های مخصوص تلویزیون بر روی تلویزیون‌های اندرویدی، استفاده از فروشگاه گوگل‌پلی است و حالا با فیلتر شدن این فروشگاه، کاربران برای نصب برنامه با مشکل مواجه شده‌اند.

نصب برنامه روی تلویزیون سونی بدون گوگل پلی دردسرهای خودش را دارد. تا پیش از فیلتر شدن گوگل‌پلی به راحتی می‌توانستید بعد از روشن کردن تلویزیون و اتصال آن به اینترنت، گوگل‌پلی را باز کرده و هر برنامه‌ای را که می‌خواهید نصب کنید. در گوگل‌پلی برنامه‌‌های اختصاصی تلویزیون و برنامه‌های عمومی بهبودیافته برای استفاده در تلویزیون قرار دارند که بدون دسترسی به آن دست شما از آن‌ها کوتاه می‌ماند.

اما نصب برنامه روی تلویزیون سونی بدون گوگل پلی چگونه خواهد بود؟ به هر شکل باید خود را با شرایط وفق دهیم و به دنبال راهکارهای جدید برای نصب برنامه بر روی تلویزیون‌های خود باشیم.

دو روش کلی نصب برنامه روی تلویزیون سونی بدون گوگل پلی

تمام روش‌های موجود برای نصب برنامه روی تلویزیون سونی به دو دسته تقسیم می‌شود، روش اول آن است فایل نصبی برنامه را در تلویزیون به وسیله یک فایل منیجر نصب کنیم، روش دوم هم آن است که که از یک VPN استفاده کنیم و فیلتر گوگل پلی را دور بزنیم. حتما سری هم به مقاله نصب اپلیکیشن بدون گوگل پلی روی تلویزیون اندرویدی هم بزنید و راهکارها را دنبال کنید.

نصب برنامه روی تلویزیون سونی بدون گوگل پلی

اگر شما از قبل یک برنامه فایل منیجر بر روی تلویزیون خود نصب کرده باشید، راهکار ساده است و دیگر مشکل جدی ندارید، ولی اگر تلویزیون را نو خریده باشید و هیچ برنامه‌ای روی آن نصب نباشد یا از قبل فایل منیجر بر روی تلویزیون نصب نباشد، حتما باید با استفاده از VPN و اتصال به گوگل‌پلی یک فایل منیجر بر روی تلویزیون نصب کنید.

نصب برنامه بر روی تلویزیون سونی به وسیله فایل منیجر

در این روش شما باید یک فایل منیجر بر روی تلویزیون خود نصب کنید. اگر از قبل یک برنامه فایل منیجر بر روی تلویزیون شما نصب شده است، یعنی به راحتی به وسیله روش‌هایی که در ادامه گفته شده می‌توانید برنامه‌های مورد نظر خود را نصب کنید. اگر تلویزیون را تازه خریداری کرده‌اید یا هیچ برنامه فایل منیجری روی آن نصب نیست، با استفاده از اتصال VPN به تلویزیون می‌توانید وارد گوگل‌پلی شوید و یک فایل منیجر را دانلود کنید، سپس از روش‌های گفته شده در ادامه این بخش استفاده کنید.

اگر فایل منیجر بر روی تلویزیون خود ندارید به بخش آموزش استفاده از VPN بر روی تلویزیون سونی بروید.

دانلود و نصب برنامه با استفاده از فلش

ساده‌ترین روش در صورتی که فایل منیجر داشته باشید استفاده از فلش است. شما می‌توانید فایل نصبی برنامه اندروید خود را در اینترنت سرچ و دانلود کنید، سپس آن را بر روی فلش ریخته و به تلویزیون بزنید.

سپس با فایل منیجر خود در تلویزیون فلش را باز کرده و برنامه مورد نظر را نصب کنید.

برنامه‌های نصبی اندروید پسوند APK دارند و با سرچ در اینترنت می‌توانید در میان سایت‌های فارسی و انگلیسی منابع زیادی پیدا کنید که امکان دانلود فایل نصبی یک برنامه را به شما می‌دهند. به این ترتیب می‌توانید برنامه‌ها را دانلود و با یک فلش بر روی تلویزیون خود نصب کنید.

دانلود برنامه به صورت مستقیم در خود تلویزیون سونی

یکی دیگر از راهکارهای ساده آن است که از مرورگر تلویزیون برنامه مورد نظر را سرچ کرده و فایل نصبی APK را به صورت مستقیم دانلود کنید. پس از دانلود فایل نصبی می‌توانید آن را نصب کنید ولی ممکن است موردی که در بخش قبلی گفتیم در اینجا نیز اتفاق بیافتد. در اکثر مدل‌های سونی اگر یک فایل منیجر مناسب بر روی تلویزیون نصب نباشد، نمی‌توان فایل دانلود شده را نصب کرد، اما اگر مدل شما از این قابلیت پشتیبانی می‌کند، با همین روش می‌توانید از سایت‌‌هایی که امکان دانلود فایل نصبی برنامه‌‌ها را دارند، استفاده کنید.

نصب برنامه روی تلویزیون سونی با استفاده از VPN

در این بخش آموزش‌هایی قرار دارد که با آن‌ها می‌توانید فیلترینگ گوگل‌پلی را دور بزنید و برنامه‌‌ها را مستقیم از خود گوگل‌پلی دانلود کنید، همچنین می‌توانید برای یک بار به گوگل‌پلی متصل شده و فایل منیجر را دانلود کنید و سپس از روش‌هایی که تا حالا گفته شده برنامه‌های خود را بر روی تلویزیون سونی نصب کنید.

استفاده از VPN برای نصب برنامه روی تلویزیون سونی بدون گوگل پلی

یکی دیگر از روش‌های ساده این است که شما از یک VPN برای دور زدن فیلترینگ استفاده کنید و مستقیم به گوگل‌پلی دسترسی داشته باشید. این مورد می‌تواند کارایی داشته باشد ولی به یکی از دو پیش‌نیازی که در ادامه می‌گوییم نیاز دارید، اول این که VPN از قبل روی تلویزیون شما نصب شده باشد، راهکار دوم این است که یک برنامه فایل منیجر از قبل روی تلویزیون شما نصب شده باشد.

نصب برنامه روی تلویزیون سونی بدون گوگل پلی

اگر در گذشته یک VPN بر روی تلویزیون خود متصل کرده‌اید پس دیگر مشکلی ندارید و از آن استفاده می‌کنید. اگر VPN بر روی تلویزیون نصب نیست، حداقل به یک فایل منیجر نیاز دارید تا فایل APK را جداگانه دانلود کنید و با یک فلش بر روی تلویزیون خود نصب کنید. اگر فایل منیجر هم بر روی تلویزیون ندارید کار دچار مشکل می‌شود و باید از روش‌های بعدی استفاده کنید.

به اشتراک‌گذاری VPN گوشی با تلویزیون سونی

این امکان وجود دارد که شما با استفاده از هات‌اسپات گوشی و VPNی که دارید، یک اینترنت بدون فیلتر را با تلویزیون به اشتراک بگذارید. درواقع شما اینترنت بدون فیلتر را به صورت هات‌اسپات به تلویزیون یا هردستگاه دیگری متصل خواهید کرد.

در این روش به یک وی‌پی‌ان خوب بر روی گوشی خود نیاز دارید.

  • سپس باید برنامه Every Proxy را بر روی گوشی خود نصب کنید.
  • هات اسپات گوشی خود را روشن کنید و تلویزیون را از طریق منوی وای‌فای به هات اسپات گوشی خود متصل کنید.
  • در مرحله بعدی وی‌پی‌ان را در گوشی خود روشن کنید.
  • برنامه Every Proxy را باز کنید و تیک گزینه HTTP را بزنید.
  • در صفحه باز شده، چند آی‌پی و یک پورت خواهید دید.
  • حال در تلویزیون اینترنت هات‌اسپات گوشی را انتخاب کنید و وارد تنظیمات آن شوید.
  • در بخش پروکسی وای‌فای متصل شده از قسمت تنظیمات پروکسی، یکی از آی‌پی‌های موجود در برنامه Every Proxy و پورت را وارد کنید.

حال می‌توانید از اینترنت بدون فیلتر استفاده کرده و به راحتی به گوگل‌پلی متصل شوید و برنامه‌های مورد نیاز خود را نصب کنید.

توضیحات کامل این روش در لینک زیر موجود است می‌توانید مطالعه کنید.

آموزش شیر کردن وی پی ان موبایل با تلویزیون و دستگاه‌های دیگر

به اشتراک‌گذاری VPN گوشی با تلویزیون سونی (روش دوم)

در این روش باید از وی‌پی‌ان Napsternet TV استفاده کنید. این برنامه به طور اختصاصی برای کار با تلویزیون ساخته شده است. استفاده از این برنامه مشابه استفاده از Every Proxy است ولی تفاوت‌هایی دراین روش وجود دارد.

برنامه Napsternet TV را دانلود و نصب کنید، سپس باید کانفیگ آن را نیز خریداری کنید تا VPN فعال شود. سپس با همان حساب جی‌میل که گوگل‌تی‌وی را در تلویزیون را راه‌اندازی کردید؛ یک جساب کاربری در برنامه Napsternet TV بسازید. بعد از فعال کردن وی‌پی‌ان Napsternet TV و استفاده از یک حساب جی‌میل در این برنامه و تلویزیون خود، گوشی و تلویزیون را به یک وای‌فای متصل کنید.

  • در برنامه Napsternet TV وارد منوی More شوید و گزینه VPN Tethering را بزنید.
  • در این بخش کد HTTP Proxy را که نوشته شده است باید در تلویزیون وارد کنید.
  • در تلویزیون وارد قسمت وای‌فای و سپس تنظیمات وای‌فای که به آن متصل شده‌اید، شوید.
  • کد HTTP Proxy را در قسمت درگاه پروکسی وارد کنید.

حال می‌توانید از تلوزیون بدون محدودیت استفاده کنید و وارد گوگل‌پلی شوید.

نصب برنامه روی تلویزیون سونی بدون گوگل پلی با شیر VPN از مودم

شاید ندانید ولی می‌توان یک VPNرا بر روی مودم ست کرد تا هر کسی که به اینترنت آن مودم متصل می‌شود، بتواند از اینترنت بدون فیلتر استفاده کند. البته برای این کار نیاز به یک سیستم کامپیوتری و البته یک مودم با قابلیت تنظیم وی‌پی‌ان دارید.

روش کلی انجام این کار به این صورت است که در تنظیمات مودم، وی‌پی‌ان خود را ست کنید.

بعد از آن می‌توانید تلویزیون را به وای‌فای وصل کنید و بدون دردسر از گوگل‌پلی استفاده کنید یا اینکه یک فایل منیجر دانلود کنید تا بتوانید با فلش برنامه‌های مورد نظر را بر روی تلویزیون نصب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH