واتس‌آپ از ویژگی کد مخفی برای پنهان‌سازی چت‌های قفل شده رونمایی کرد

واتس‌آپ پیش‌تر و در ماه مه از ویژگی قفل چت (Chat Lock) رونمایی کرد. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از رمز عبور دستگاه یا شناسه بیومتریکی خود نظیر اثرانگشت، چت‌های خود را قفل کنند.

این چت‌های قفل شده در پشت یک پوشه با نام “Locked chats” پنهان می‌شوند؛ پوشه‌ای که خود در فهرست چت ظاهر می‌شود. از این‌رو واتس‌آپ به منظور ارائه یک لایه امنیتی اضافی و حفظ حریم خصوصی چت‌های قفل شده اقدام به ارائه یک ویژگی جدید با نام “کد مخفی برای چت‌های قفل شده” (Secret Code for Chat Lock) نموده است.

اکنون کاربران با وجود ویژگی کد مخفی می‌توانند رمز عبوری متفاوت با پسورد دستگاه خود را تعیین نموده و از این طریق پوشه چت‌های قفل شده را از فهرست چت مخفی کنند. در این‌صورت پوشه Locked chats تنها با تایپ کد مخفی شخصی در نوار جستجو واتس‌آپ قابل کشف خواهد بود.

کاربران برای ایجاد یک کد مخفی جدید می‌توانند از حروف، اعداد، کاراکترهای خاص و حتی یک ایموجی استفاده کنند. همچنین کاربران در صورت عدم تمایل به پنهان‌سازی چت‌های قفل شده خود کماکان می‌توانند به آنها در فهرست چت دسترسی داشته باشند.

همچنین واتس‌آپ فرآیند قفل کردن یک چت را تسهیل نموده است؛ چرا که اکنون کاربران به‌جای مراجعه به بخش تنظیمات چت با فشردن طولانی‌مدت انگشت خود می‌توانند آن‌را قفل کنند. عرضه ویژگی کد مخفی هم‌اکنون آغاز شده و این قابلیت طی ماه‌های آینده برای تمامی کاربران در سراسر جهان قابل دسترس خواهد بود.

ویژگی کد مخفی واتس‌آپ برای چت‌های قفل شده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH