آموزش تگ و منشن افراد در استوری اینستاگرام به صورت مخفی!

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های شبکه اجتماعی دنیا است و در طی این سال‌ها نیز کاربران زیادی به طور روزانه از آن استفاده می‌کنند. این برنامه از محبوبیت بالایی برخوردار است و بسیاری از افراد برای ارسال تصاویر، ویدیوها و سایر موارد از آن استفاده می‌کند.

یکی از ویژگی‌های مهم و کاربردی اینستاگرام تگ کردن اشخاص مختلف در استوری و پست‌هاست. برای مثال قبل از اینکه تصویری را استوری کنید، شخص خاصی را در آن استوری تگ یا منشن می‌کنید. با این کار شخص از استوری و محتوای آن با خبر خواهد شد. این قابلیت در پست‌ها نیز وجود دارد.

اما آیا تا به حال می‌دانستید که می‌توانید به صورت مخفی فردی را در استوری خود تگ کنید تا به جز شخص موردنظر، سایر افراد از آن باخبر نشوند؟ ما در این مقاله به شما یاد خواهیم داد که چگونه یک نفر را در استوری اینستاگرام تگ یا منشن کنید بدون اینکه دیگران بفهمند یا در استوری نشان داده شود. این کار باعث می‌شود که زیبایی شناسی استوری افزایش یابد و به بیان دیگر استوری تمیزتر و مینیمال‌تری داشته باشید.

با روش‌هایی که در پایین به آنها اشاره می‌کنیم می‌توانید خیلی سریع‌تر به مراحل مختلف تگ مخفی در استوری اینستاگرام دست پیدا کنید. پس اگر در این باره سوالاتی دارید حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ترفند اول: خارج کردن تگ از صفحه استوری

اولین روشی که می‌خواهیم برای مخفی کردن تگ در استوری اینستاگرام به آن اشاره کنیم، خارج کردن تگ از صفحه استوری است.

به این مطلب نیز توجه کنید: حل مشکل کپی رایت موزیک اینستاگرام با چند روش متفاوت

به این مطلب نیز توجه کنید: چگونه بدون بلاک کردن، از شر دریافت دایرکت اینستاگرام خلاص شویم؟

پس برای دانستن این ترفند به ادامه مطلب بروید:

مرحله 1: برنامه اینستاگرام را باز کنید. حالا انگشتان خود را روی صفحه قرار داده و در صفحه اصلی از چپ به راست بکشانید تا تب Story باز شود.

مرحله 2: اکنون باید روی آیکون گالری بزنید تا تصویر یا ویدیو دلخواه را از این بخش انتخاب کنید.

مرحله 3: از بالای صفحه آیکون استیکرها را پیدا کنید، آن را انتخاب کرده و سپس روی استیکر منشن بزنید تا بتوانید فرد را در این بخش تگ کنید.

مرحله 4: در همین بخش منشن باید یوزرنیم آن فرد را وارد کنید و از بخش پایین صفحه اکانت مورد نظر را انتخاب کنید. اکنون روی تگ نام فرد کمی نگه دارید و با انگشتان خود آن را به سمت پایین صفحه هدایت کنید. آن را به لبه‌های صفحه بیاورید تا دیگر قابل مشاهده نباشد.

برای تسلط بر این ترفند باید چندبار تمرین کنید. بنابراین حواستان باشد که سریع و محکم تگ را به سمتی بکشید تا با یک حرکت محو شود و دیگر قابل مشاهده نباشد.

ترفند دوم: کوچک کردن اندازه تگ

یکی دیگر از راه‌ها برای پنهان کردن تگ‌ یا منشن‌ها در استوری اینستاگرام، تغییر اندازه تگ است. با این کار، مانند روش بالا تگ مخفی خواهد شد و کسی نمی‌تواند آن را مشاهده کند جز شخصی که او را در استوری تگ کرده بودید چرا که با تگ کردن یک فرد در استوری یا پست آن شخص متوجه خواهد شد.

برای انجام این کار، مراحل ساده‌ای وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

مرحله 1: برنامه اینستاگرام را باز کنید. حالا انگشتان خود را روی صفحه قرار داده و در صفحه اصلی از چپ به راست بکشانید تا تب Story باز شود.

مرحله 2: اکنون باید روی آیکون گالری بزنید تا تصویر یا ویدیو دلخواه را از این بخش انتخاب کنید.

مرحله 3: روی استوری بزنید، سپس باید یوزرنیم آن فرد را وارد کنید و از بخش پایین صفحه اکانت مورد نظر را انتخاب کنید. اکنون روی تگ نام فرد کمی نگه دارید و با انگشتان خود سایز تگ را کوچک و کوچک‌تر کنید تا جایی که دیگر تگ قابل مشاهده نباشد.

ترفند سوم: استفاده از استیکر برای مخفی کردن آیدی موجود در استوری

استفاده از استیکرها یک راه حل هوشمندانه برای تگ کردن/منشن کردن مخفی در اینستاگرام است. این روش خلاقانه به شما امکان می‌دهد تا علاوه بر تگ کردن شخص مورد علاقه خود از استیکر دلخواه نیز در استوری اینستاگرام استفاده کنید و به نوعی استوری خود را شخصی سازی کنید.

برای انجام این کار کافی است که پس از نوشتن آیدی فرد در استوری از استیکرهای مختلف، گیف‌ها، ایموجی‌ها و سایر موارد برای پوشاندن تگ فرد استفاده کنید. این کار به شما امکان می‌دهد تا بدون اینکه تگ فرد در تصویر مشخص شود از استیکر دلخواه خود نیز استفاده کنید و با مخفی شدن تگ، مرموزتر به نظر برسید! در ادامه نحوه انجام این کار آمده است:

مرحله 1: برنامه اینستاگرام را در دستگاه خود باز کنید.

مرحله 2: روی نماد + در نوار پایین کلیک کنید و به تب Story بروید.

مرحله 3: اکنون باید روی آیکون گالری بزنید تا تصویر یا ویدیو دلخواه را از این بخش انتخاب کنید.

مرحله 4: روی تصویر یا ویدیو بزنید، سپس باید یوزرنیم آن فرد را وارد کنید و از بخش پایین صفحه اکانت مورد نظر را انتخاب کنید. روی done بزنید تا تغییرات ذخیره شوند.

مرحله 5: اکنون، روی آیکون استیکرها بزنید و یک استیکر را انتخاب کنید. آن را نگه دارید و سپس تا بالای آیدی منشن شده بکشانید.

نکته: در اینجا می‌توانید با کوچک کردن اندازه تگ، استیکر را آسان‌تر روی آن قرار دهید.

ترفند چهارم: استفاده از ترفند رنگ‌ها

استفاده از ترفند رنگ متن روش جدید و بسیار هوشمندانه است که به شما امکان می‌دهد تا رنگ متن موردنظر را که دقیقا با پس زمینه تطابق دارد پیدا کنید و آن را در استوری خود اعمال کنید. با این کار تگ مخفی می‌شود و دیگر قابل مشاهده نخواهد بود. بنابراین خیلی راحت‌تر می‌توانید به صورت نامرئی کاربری را در استوری یا پست خود تگ کنید.

این روش در ظاهر استوری تاثیر زیادی می‌گذارد و می‌تواند زیبایی شناختی و عناصر مینیمال بودن آن را نیز بهبود بخشد. بهتر است رنگی که برای تگ شخص از آن استفاده می‌کنید با پس زمینه شما یک رنگ باشد. برای انجام این روش، مراحل ساده زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: به اینستاگرام بروید و روی نماد استوری کلیک کنید.

مرحله 2: روی تصویر یا ویدیو بزنید، سپس باید یوزرنیم آن فرد را وارد کنید و از بخش پایین صفحه اکانت مورد نظر را انتخاب کنید.

مرحله 3: سپس از بالای صفحه روی آیکون رنگ‌ها بزنید و انتخابگر رنگ را نیز انتخاب کنید.

مرحله 4:  قطره‌چکان را به سمت پس زمینه مورد نظر بکشانید تا رنگ دلخواه را انتخاب کنید. در نهایت، گزینه “Done” را انتخاب کنید تا منشن شما با رنگ پس زمینه یکی شده باشد و دیگر قابل مشاهده نباشد.

نکته: اندازه نام کاربری را کوچکتر کنید تا به خوبی در محدوده رنگی قرار گیرد و خیلی مشخص نباشد.

ترفند پنجم : استفاده از یک پست برای مخفی کردن تگ

اینستاگرام که به کاربران امکان می‌دهد تا تصاویر و ویدیوهای خود را به اشتراک بگذارند، این امکان را نیز فراهم کرده تا پست‌های مختلف را نیز در استوری‌های خود استوری کنند. این کار در زمانی بسیار مفید و کاربردی است که شما بخواهید بدون آنکه دیگر کاربران از تگ شما با خبر شوند فردی را در استوری تگ کنید. مراحل انجام این کار را در پایین برایتان ارائه کرده‌ایم:

مرحله 1: به برنامه اینستاگرام بروید.

مرحله 2: پست مورنظر خود را پیدا کنید و سپس با کلیک بر روی نماد فلش یا همان اشتراک‌گذاری و سپس add to your story، آن را در استوری خود به اشتراک بگذارید.

مرحله 3: روی صفحه بزنید، سپس باید یوزرنیم آن فرد را وارد کنید و از بخش پایین صفحه اکانت مورد نظر را انتخاب کنید. پس از آن، پست موردنظر را جابجا کنید تا یوزرنیم مربوطه پشت آن پنهان شود.

ترفند ششم: استفاده از دکمه ADD MENTION

قابلیت منشن کردن یک ویژگی نسبتا جدید است که به شما امکان می‌دهد تا پس از استوری کردن محتوایی، آن را در استوری خود تگ‌گذاری کنید. این روش زمانی کاربرد دارد که بخواهید به صورت مخفیانه شخصی را در یک استوری تگ کنید بدون آنکه شخص دیگری متوجه شود. در ادامه نحوه انجام این کار را قرار دادیم:

مرحله 1: برنامه اینستاگرام را باز کنید. روی آیکون پروفایل خود در پایین بزنید.

مرحله 2: اکنون حلقه قرمز رنگ استوری دور تصویر پروفایل خود را بفشارید تا باز شود، سپس روی نماد سه نقطه بزنید.

 

مرحله 3: حالا روی Add Mentions را بزنید و آن را انتخاب کنید. نام کاربری فرد موردنظر را در کادر جستجو وارد کنید، سپس روی حساب کاربری فرد بزنید و در نهایت Add را بفشارید. به همین راحتی توانستید فرد موردنظر را در استوری خود به صورت مخفیانه تگ کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب به سراغ ترفندهای خاصی برای مخفی کردن تگ در استوری اینستاگرام رفتیم و مراحل مختلف آن را برای شما شرح دادیم. اینستاگرام ویژگی‌های مفید زیادی دارد که از جمله آنها می‌توانیم به مخفی کردن تگ در استوری اینستاگرام اشاره کنیم.

مخفی کردن تگ‌ها موجب می‌شود تا زیبایی شناسی استوری و مینیمال بودن آن افزایش یابد. شما می‌توانید با روش‌های مختلفی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم تگ افراد خاصی را در استوری خود ارائه کرده ولی آنها را به روش‌های خاصی مخفی کنید.

از جمله این روش‌ها می‌توانیم به خارج کردن تگ از صفحه استوری، کوچک کردن اندازه تگ، استفاده از استیکر برای مخفی کردن آیدی موجود در استوری، استفاده از یک پست برای مخفی کردن تگ، هم‌رنگ کردن آیدی با پس زمینه استوری و غیره اشاره کنیم. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به مقاله مراجعه کنید.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشید از راهکارهای بالا برای مخفی کردن تگ در استوری اینستاگرام استفاده کنید. در نهایت اگر پس از خواندن این مقاله سوالاتی داشتید حتما سعی کنید که پاسخ آنها را از کارشناسان سایت جویا شوید. همچنین نظرات خود را در بخش کامنت‌ها برای ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH