اولین دوچرخه برقی جهان با قابلیت مکالمه و اتصال 5G در رویداد MWC 2024 رونمایی شد + ویدیو

کنگره جهانی موبایل هر ساله در ماه فوریه برگزار شده و فرصتی مناسب برای معرفی آخرین محصولات و دستاوردهای شرکت‌های مختلف در حوزه فناوری محسوب می‌شود. تیم آی‌تی‌رسان نیز با حضور در این نمایشگاه از غرفه‌های برندهای مختلف بازدید نموده و جدیدترین دستاوردهای آ‌نها را از نزدیک مورد بررسی قرار داده است.

شرکت اوربیک (Orbic) نیز در نمایشگاه MWC 2024 حاضر شده و از دوچرخه برقی جدید خود با نام Orbic 5G رونمایی کرد. این دوچرخه همان‌طور که نام آن نیز نشان می‌دهد؛ از طریق ارتباط پرسرعت 5G به اینترنت متصل می‌شود.

نکته جالب‌توجه اینکه دوچرخه Orbit 5G قابل خریداری نبوده و کاربران در کشورهای آمریکا، ژاپن و هندوستان با پرداخت حق اشتراک ماهیانه می‌توانند از آن استفاده کنند. نمایشگر 7 اینچی نصب شده روی قسمت جلویی دوچرخه امکان کنترل تمامی بخش‌های آن‌ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این نمایشگر مجهز به سیستم‌عامل اندروید بوده و فرامین مختلف از طریق دکمه‌های کنترلی فیزیکی تعبیه شده روی فرمان به آن منتقل می‌شوند. در هر دو قسمت جلویی و پشتی دوچرخه دوربین‌هایی نصب شده است. دوربین جلویی از برخورد احتمالی فرد دوچرخه‌سوار با موانع پیش رو جلوگیری می‌کند. دوربین پشتی نیز قادر به تشخیص وقایع پشت سر دوچرخه‌سوار بوده و امکان ضبط محتوا از صحنه‌های پشتی را فراهم می‌کند.

باتری غول‌پیکر تعبیه شده روی این دوچرخه از قابلیت جداسازی برخوردار بوده و در نتیجه کاربران می‌توانند آن‌را به‌صورت مجزا نیز شارژ نمایند. به گفته کمپانی سازنده این دوچرخه با یک نوبت شارژ کامل باتری قادر به پیمایش مسافت تقریبا 75 کیلومتری خواهد بود.

کلاه ایمنی ارائه شده به‌همراه این دوچرخه دارای چراغ هشدار در قسمت پشتی و چندین دکمه فیزیکی برای پاسخگویی به تماس‌ها، عکاسی و ارسال آلارم هشدار در قسمت جانبی است. در واقع بسیاری از ویژگی‌های دوچرخه از طریق همین کلاه کاسکت کنترل می‌شوند.

برای طراحی بدنه دوچرخه از آلیاژ فیبر کربن استفاده شده و لاستیک‌های دوچرخه نیز از نوع رادیال با طراحی پهن هستند. این دوچرخه با رنگ‌آمیزی‌های جذابی نظیر صورتی و نارنجی معرفی شده است. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH