به‌روزرسانی iOS 17.4 اپل با قابلیت سایدلود برنامه‌ها منتشر شد

روز گذشته شرکت اپل به‌روزرسانی iOS 17.4 و iPadOS 17.4 را منتشر کرد. این آپدیت‌ها با هدف رعایت قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا ارائه شده‌اند؛ قانونی که اجرای آن به‌زودی آغاز خواهد شد.

به‌روزرسانی جدید iOS از اپ استورهای متفرقه و بسیاری از تغییرات دیگری که توسط اتحادیه اروپا الزامی اعلام شده‌اند؛ پشتیبانی می‌کند. اما بایستی به‌خاطر داشت که تمامی موارد مرتبط با قانون بازارهای دیجیتال تنها در اتحادیه اروپا قابل دسترس خواهند بود.

تمامی مرورگرها به‌جز سافاری اپل هم‌اکنون می‌توانند از کلیه موتورهای پردازشی مورد نظر توسعه‌دهندگان استفاده کنند. بنابراین مرورگرها از این پس ملزم به استفاده از WebKit اپل نیستند. همچنین کاربران پس از نصب به‌روزرسانی با اجرای برنامه سافاری برای نخستین بار با صفحه انتخاب مرورگر مواجه خواهند شد.

امکان استفاده از NFC با کیف پول‌ها و برنامه‌های بانکی جایگزین، یک پیروزی دیگر برای کاربران آیفون در اتحادیه اروپا قلمداد می‌شود. بنابراین کاربران دیگر به‌صورت انحصاری ملزم به استفاده از سرویس Apple Pay نیستند. تمامی این امکانات صرفا در اتحادیه اروپا قابل دسترس هستند.

قابلیت رونویسی خودکار پادکست به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و آلمانی، ایموجی‌های جدید شامل قارچ، ققنوس، لیمو، زنجیر شکسته و سر در حال تکان خوردن و رفع 2 حفره امنیتی پیش‌تر گزارش شده سایر ویژگی‌های به‌روزرسانی iOS 17.4 به‌شمار می‌روند.

کارشناسان به کاربران آیفون‌های واجد شرایط توصیه می‌کنند تا هرچه سریع‌تر نسبت به دانلود و نصب آپدیت جدید سیستم‌عامل اقدام نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH