اپل به تلاش 3 ساله خود برای سازگار نمودن اپل واچ با دستگاه‌های اندرویدی اعتراف کرد

پس از آنکه وزارت دادگستری ایالات متحده با طرح شکایتی علیه اپل ادعا کرد که این شرکت انحصار غیرقانونی خود بر بازار گوشی‌های هوشمند و برخی خدمات مرتبط با آن‌را حفظ نموده است؛ اکنون غول کوپرتینویی داستان شگفت‌انگیزی را روایت کرده است.

اکوسیستم بسته اپل همواره یکی از انتقادات اصلی کاربران و کارشناسان نسبت به این شرکت طی سالیان اخیر بوده است؛ پدیده‌ای که استفاده از دستگاه‌های ساخت اپل با سایر محصولات غیر اپلی را بسیار دشوار یا حتی غیرممکن نموده است.

با این‌حال به‌نظر می‌رسد که غول فناوری آمریکایی تلاش کرده تا اپل واچ خود را با گوشی‌های اندرویدی سازگار نماید. در واقع اپل برای مدت 3 سال روی چنین ایده‌ای کار کرده است. بیانیه اپل در واقع پاسخی به ادعاهای وزارت دادگستری مبنی بر محصور نگه داشتن اکوسیستم کمپانی است.

ساعت هوشمند اپل یا همان اپل واچ تنها با گوشی‌های آیفون سازگار است. بنابراین چنان‌چه اپل بتواند کاربری را به سمت خریداری اپل واچ سوق دهد؛ در این‌صورت خریداری گونه دیگری از گوشی‌های هوشمند برای آن کاربر پرهزینه‌تر خواهد بود. در غیر این‌صورت کاربر بایستی اپل واچ گران‌قیمت‌ خود را رها کرده و یک ساعت هوشمند سازگار با سیستم‌عامل اندروید را خریداری نماید.

اپل استدلال می‌کند که محدودیت‌های تکنولوژیکی به قوت خود باقی بوده و اپل واچ نمی‌تواند با گوشی‌های اندرویدی کار کند. این استدلال مشخصا جالب توجه به‌نظر می‌رسد؛ چرا که یک گزارش قدیمی نیز ادعای مشابهی را مطرح کرده بود؛ اما اپل تنها هم‌اکنون صحت آن‌را مورد تائید قرار داده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH