شیائومی نخستین مشتری تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام خواهد بود

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 به‌عنوان پلتفرم پرچمدار آینده کوالکام احتمالا در ماه اکتبر امسال به‌طور رسمی معرفی خواهد شد. اکنون تعداد زیادی از کاربران احتمالا از خود می‌پرسند که این نیمه‌هادی نخستین بار در کدام گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بر اساس اطلاعات فاش شده توسط یک منبع خبری معمولا قابل اعتماد، ظاهرا شیائومی به منظور تبدیل شدن به نخستین مشتری تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 قراردادی انحصاری را با کمپانی کوالکام منعقد نموده است. بنابراین شیائومی 15 و شیائومی 15 پرو نخستین دستگاه‌های استفاده‌کننده از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 به‌شمار خواهند رفت.

در ادامه گوشی‌های وان‌پلاس 13 و iQOO 13 نیز از این نیمه‌هادی بهره‌برداری خواهند کرد. اگرچه ترتیب دقیق عرضه دستگاه‌های پرچمدار احتمالا در مقایسه با سال گذشته دستخوش تغییر شده است؛ اما بر اساس سوابق تاریخی، دستگاه‌های اعلام شده جزو نامزدهای معمول برای استفاده از پلتفرم پرچمدار جدید کوالکام محسوب می‌شوند.

در سال گذشته نیز گوشی‌های وان‌پلاس 12، iQOO 12، شیائومی 14 و شیائومی 14 پرو جزو نخستین گوشی‌های عرضه شده در بازار چین با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 بودند.

عرضه جهانی گوشی‌های وان‌پلاس 13، شیائومی 15 و iQOO 13 به فاصله چند هفته پس از معرفی آنها در بازار چین به یک سنت متعارف تبدیل شده است. با این‌حال بایستی به‌خاطر داشت که شیائومی 14 پرو هیچ‌گاه در بازارهای جهانی عرضه نشد؛ بنابراین وقوع سناریویی مشابه برای مدل جانشین آن نیز امری محتمل خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH