چگونه آیفون را در هنگام خواب به صورت خودکار آپدیت کنیم؟

ما قصد داریم در این مطلب به سراغ راهکارهای بسیار مفیدی درباره نحوه فعال کردن آپدیت آیفون در نیمه شب برویم و به شما یاد بدهیم که چگونه در هنگام خواب گوشی را طوری فعال کنید که آیفون به صورت خودکار آپدیت شود. معمولا برای آپدیت گوشی‌های آیفون زمان زیادی نیاز دارید تا زمانی که بروزرسانی تکمیل نشود نمی‌توانید از دستگاه خود استفاده کنید.

البته می‌توانید با مراجعه به تنظیمات آپدیت مورد نظر را طوری تعیین کنید که در نیمه شب هنگامی که خواب هستید گوشی آپدیت شود. البته این روش همیشه هم کاربردی نیست و اگر متوجه شده‌اید که آیفون شما در شب به صورت خودکار آپدیت نمی‌شود ما در ادامه به شما یاد خواهیم داد که چگونه با استفاده از ترفندهای متفاوت این مقاله این کار را انجام دهید.

معمولا حجم آپدیت‌های گوشی‌های آیفون بسیار بالاست و می‌تواند در هنگام نصب از 30 تا 40 دقیقه زمان نیاز داشته باشد. همچنین اگر از دستگاه قدیمی استفاده کنید احتمالاً این مدت زمان بیشتر هم شود. به همین دلیل است که بهتر است در هنگامی که از آیفون خود استفاده نمی‌کنید، آن را آپدیت کنید. ولی چرا این قابلیت گاهی اوقات به خوبی کار نمی‌کند و نمی‌توانیم در نیمه شب آیفون خود را آپدیت کنیم؟

ما در ادامه به سراغ راهکارهایی رفته‌ایم که می‌توانید با استفاده از آنها آیفون را طوری تنظیم کنید که آپدیت‌های مختلف را در هنگام خواب به صورت خودکار آپدیت کنید. پس اگر در این باره سوالاتی دارید و نمی‌دانید که چگونه باید به پاسخ آنها دست یابید حتماً تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. اکنون نیز بیایید به سراغ این ترفندها برویم.

چرا آیفون من در نیمه شب آپدیت نمی‌شود؟

بسیاری از کاربران با این مشکل روبرو می‌شوند بنابراین خوب است بدانید که تنها نیستید و در اکثر مواقع آیفون نمی‌تواند در نیمه شب به صورت خودکار آپدیت شود. بسیاری از افراد از این مشکل شاکی هستند و در فضای مجازی نیز توییت‌های بامزه زیادی از این موضوع منتشر شده است.

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه از تار شدن لاک اسکرین آیفون جلوگیری کنیم؟

اما چرا چنین مشکلی رخ می‌دهد؟ در ادامه چندین دلیل وجود دارد که فکر می‌کنیم ممکن است موجب این امر شده باشند. این عوامل عبارتند از:

  • شارژ کم آیفون یا متصل نبودن به شبکه اینترنت
  • وجود مشکل در فایل آپدیت دانلود شده
  • کم بودن حافظه دستگاه برای نصب آپدیت جدید

کار بسیار دشواریست که بخواهیم دلایل آپدیت نشدن آیفون را در هنگام نیمه شب برای شما ذکر کنیم. اما چیزی که بسیار در اینجا اهمیت دارد این است که چگونه این مشکل را حل کنید. در ابتدا باید مطمئن شوید که قابلیت آپدیت‌های نیمه شب یا overnight updates را فعال کرده باشید. برای انجام این کار از مراحل پایین کمک بگیرید:

  1. در ابتدا وارد تنظیمات شوید و سپس به General بروید.
  2. حالا روی Software Update بزنید و آپدیت مورد نظر را دانلود کنید.
  3. هنگامی که فایل دانلود شد روی Update Tonight بزنید تا زمانبندی آپدیت را برای دانلود شدن در هنگام نیمه شب مشخص کنید.

رفع مشکل آپدیت نشدن خودکار آیفون در هنگام نیمه شب

در ادامه 5 تا از مفیدترین راهکارهایی که می‌توانید برای رفع مشکل عدم آپدیت خودکار آیفون در هنگام نیمه شب انجام دهید را برای شما ارائه کردیم. با ما همراه باشید.

شارژ کردن آیفون به صورت کامل یا در شارژ نگه داشتن آن

آیفون شما باید در هنگام آپدیت‌های شبانه باتری کافی داشته باشد تا بتواند این مرحله را به طور کامل به اتمام برساند. بنابراین مطمئن شوید که قبل از خوابیدن باتری آیفون خود را ۱۰۰ درصد شارژ کرده باشید. یا اینکه قبل از شروع آپدیت آیفون را به شارژ بزنید تا در هنگام انجام این پروسه باتری خالی نشود.

اطمینان از شبکه اتصال اینترنت

آیفون قبل از اینکه آپدیت جدیدی را نصب کند نیاز دارد که به شبکه اتصال اینترنت بسیار پرسرعتی وصل شده باشد. بنابراین در ابتدا اطمینان حاصل کنید که آیفون شما به شبکه اینترنت خوبی متصل شده و می‌تواند به صورت خودکار در هنگام نیمه شب آپدیت مورد نظر شما را به صورت کامل نصب کند. پس از آن هنگامی که از خواب بیدار شدید می‌توانید بررسی کنید که آپدیت مورد نظر نصب شده است یا خیر.

بنابراین بهتر است که قبل از هر چیزی بدانید که در آیفون خود از شبکه اینترنت قوی و یا وای فای پرسرعتی استفاده می‌کنید. علاوه بر آن در هنگام آپدیت کردن فیلترشکن خود را خاموش کنید تا از هرگونه قطعی در اینترنت جلوگیری شده و سرعت دانلود را افزایش دهد.

حذف کردن و دانلود دوباره آپدیت

اگر در فایل آپدیت دانلود شده مشکلی وجود داشته باشد آیفون شما در هنگام نصب آن با مشکل روبرو خواهد شد بنابراین بهتر است که فایل دانلود شده را بررسی کنید تا از این نظر دچار هیچ مشکلی نشوید. همچنین احتمال دارد که فایل مورد نظر به صورت کامل دانلود نشده باشد یا اینکه به دلایل مختلفی محتوای فایل به درستی طرح نشده باشند. بنابراین سعی کنید که فایل را حذف کرده و سپس آن را دوباره نصب کنید. احتمالاً اکنون مشکل شما حل خواهد شد و می‌توانید آیفون خود را به راحتی به صورت خودکار در نیمه شب آپدیت کنید.

مرحله 1: وارد برنامه تنظیمات شوید و سپس روی General بزنید پس از آن وارد منوی iPhone Storage شوید.

مرحله 2: به پایین اسکرول کنید تا گزینه Software Update را ببینید روی آن بزنید و سپس گزینه Delete Update را انتخاب کنید تا فایل حذف شود.

هنگامی که فایل آپدیت شده را حذف کردید می‌توانید آپدیت را دوباره دانلود کرده و سپس زمان آپدیت شدن آن را نیز تعیین کنید.

بررسی و افزایش حافظه دستگاه

اگر حافظه آیفون شما پایین باشد احتمالا در هنگام نصب آپدیت جدید با مشکل روبرو خواهید شد. هنگامی که آیفون شما درباره کم بودن حافظه دستگاه اخطار می‌دهد باید حدس بزنید که آپدیت مورد نظر به درستی نصب نمی‌شود. بنابراین نباید انتظار داشته باشید که پس از بیدار شدن بروزرسانی جدید به صورت خودکار در هنگام نیمه شب آپدیت شده باشد. پس حافظه دستگاه را بررسی کنید و اگر می‌بینید که حافظه آن کم است نسبت به حذف کردن و افزایش آن اقدام کنید.

مرحله 1: وارد برنامه تنظیمات شوید و سپس گزینه General را انتخاب کنید.

مرحله 2: روی گزینه iPhone Storage بزنید و سپس بررسی کنید که میزان حافظه آیفون چقدر است، آیا برای آپدیت جدیدی کافی خواهد بود یا خیر.

مرحله 3: اگر این میزان از حافظه به نظر شما برای آپدیت کردن فایل جدید کم است حتماً نسبت به حذف کردن فایل‌ها و تصاویر موجود در دستگاه اقدام نموده تا جایی برای آپدیت باز شود.

بررسی وقت و تاریخ

دقیق نبودن تاریخ و زمان آیفون می‌تواند در هنگام نصب آپدیت جدید برای شما مشکل ساز باشد چرا که با این کار آیفون به دلیل عدم سازگاری تاریخ و زمان دستگاه نمی‌توانند مجوزهای امنیتی را ارائه کند.

بنابراین حواستان باشد که تاریخ و زمان اتوماتیک را در دستگاه فعال کرده باشید تا بتوانید آپدیت را به راحتی نصب کرده و در این راه دچار مشکل نشوید. ما مراحل انجام این کار را در ادامه برای شما توضیح داده‌ایم:

مرحله 1: در ابتدا وارد برنامه تنظیمات شوید و روی General بزنید.

مرحله 2: حالا گزینه Date & Time را انتخاب کنید.

مرحله 3: سپس دکمه Set Automatically را روشن کنید.

این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا ساعت و تاریخ دستگاه را به صورت اتوماتیک از طریق اینترنت و با توجه به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید تعیین کنید در نتیجه دیگر برای نصب آپدیت‌های مختلف دچار مشکل نخواهید شد.

این مطلب را نیز بخوانید: چرا فوکوس مود در آیفون کار نمی‌کند؟ معرفی چند راه برای رفع آن در آیفون، آیپد و مک

این طریق می‌توانید مشکلات مربوط به آپدیت نشدن آیفون در هنگام نیمه شب را به راحتی حل کنید. اگر در این زمینه سوالات بیشتری دارید می‌توانید در ادامه مطلب به بخش سوالات متداول مراجعه کرده و پاسخ بخشی از پرسش‌هایتان را دریافت کنید.

سوالات متداول رفع مشکل آپدیت نشدن آیفون در نیمه شب

چگونه از آپدیت‌ آیفون در نیمه شب جلوگیری کنیم؟

برای انجام این کار در ابتدا باید وارد تنظیمات شوید و سپس به General بروید پس از آن گزینه Software Updates را انتخاب کنید. در اینجا روی Cancel Update بزنید تا از آپدیت شدن دستگاه در هنگام نیمه شب جلوگیری کنید.

آخرین نسخه در دسترس iOS کدام است؟

جدیدترین نسخه‌ای که اپل در هنگام بروزرسانی دستگاه‌های خود یعنی در 27 فوریه 2024 ارائه کرده است، iOS 17.3.1 نام دارد. همچنین شایعاتی منتشر شده که نشان از عرضه آپدیت جدید سیستم عامل در آینده دارد.

آیا می‌توان زمان آپدیت آیفون را به طور دلخواه تعیین کرد؟

خیر متاسفانه امکان انجام این کار وجود ندارد بنابراین شما نمی‌توانید در ساعت خاصی آیفون خود را آپدیت کنید.

چگونه به صورت خودکار آپدیت‌های آیفون را دانلود کنیم؟

برای انجام این کار اول باید به تنظیمات دستگاه مراجعه کنید و سپس به General بروید. پس از آن، Software Update را انتخاب کرده و روی Automatic Updates بزنید. اکنون آیفون شما می‌تواند به صورت خودکار آپدیت مورد نظرتان را دانلود کند.

سخن پایانی

ما سعی کردیم در این مطلب به شما نشان دهیم که چگونه به رفع مشکل آپدیت نشدن آیفون در هنگام نیمه شب بپردازید و دلایل این امر را نیز بخوانید. کمپانی اپل همیشه برای رفع باگ دستگاه‌های خود سعی می‌کند که به صورت منظم آپدیت‌هایی را برای کاربران ارسال کند. این آپدیت‌ها به شما کمک می‌کنند تا نقص‌های دستگاه را رفع کنید و تجربه کاربری بهتری داشته باشید.

یکی از قابلیت‌های خوبی که اپل در اختیار کاربران قرار می‌دهد این است که آنها می‌توانند در هنگام نیمه شب دستگاه خود را آپدیت کنند. یکی از دلایل این امر زمان بر بودن پروسه آپدیت کردن است. یعنی شما اگر اینترنت پرسرعتی در اختیار نداشته باشید حداقل باید یک ساعت برای آپدیت کردن بروزرسانی جدیدی زمان صرف کنید.

تمام این‌ها باعث شده است که اپل قابلیت جدیدی را در اختیار کاربران قرار دهد تا آنها بتوانند بروزرسانی‌های جدید را هنگامی که خواب هستند روی گوشی نصب کنند. ولی باید برای انجام این کار حافظه دستگاه را بررسی کنید تا در هنگام آپدیت دچار مشکل نشوید. همچنین باتری آیفون نیز باید به صورت کامل شارژ شده باشد. علاوه بر این موارد ما در این مطلب سایر عواملی که باید برای آپدیت کردن آیفون خود در هنگام نیمه شب به آنها توجه کنید را نیز برای شما ارائه کردیم.

در نهایت امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشید با استفاده از ترفندهایی که ارائه کرده‌ایم نسبت به آپدیت آیفون خود در هنگام خواب اقدام کنید. لطفا در بخش نظرات برای ما بنویسید که نظر شما درباره این قابلیت جدید آیفون چیست و آیا شما در هنگام بروزرسانی آپدیت جدیدی در هنگام خواب با مشکل روبرو می‌شوید یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH