رشد 10 درصدی فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در 3 ماهه اول سال 2024

موسسه تحقیقاتی Canalys در آخرین گزارش خود برآورد کرده که طی 3 ماهه نخست سال 2024 مجموعا 296.2 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سراسر جهان به فروش رفته است. این رقم نشان‌دهنده رشد 10 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل و اولین نرخ رشد دو رقمی طی 10 فصل گذشته است.

سامسونگ با کسب سهم 20 درصدی از بازار و فروش 60 میلیون دستگاه گوشی بار دیگر رتبه نخست را به خود اختصاص داد. این دستاورد مدیون عرضه سری جدید گلکسی A و میزان بالا تقاضا برای پرچمداران سری گلکسی S24 بوده است.

تاریخ عرضه اولیه سری گلکسی S24 نیز در دستیابی به این موفقیت به سامسونگ کمک کرد؛ چرا که برند کره‌ای در این مدت موفق به فروش 13.5 میلیون دستگاه گوشی پرچمدار شد. این رقم در مقایسه با سال گذشته رشد 35 درصدی را نشان می‌دهد.

اپل با کسب سهم 16 درصدی از بازار و فروش 48.7 میلیون دستگاه آیفون در رتبه دوم جای گرفت. این در حالی بود که فروش غول کوپرتینویی در سراسر بازارهای کلیدی 16 درصد کاهش پیدا کرد. نهایتا شیائومی نیز با فروش 40.7 میلیون واحد گوشی هوشمند و کسب سهم 14 درصدی از بازار جهانی در جایگاه سوم ایستاد.

هلدینگ Transsion به لطف فروش 28.6 میلیون واحدی و کسب سهم 10 درصدی از بازار جهانی، رتبه چهارم را به خود اختصاص داد. فروش مالک برندهای تکنو، اینفینیکس و آیتل در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 86 درصد افزایش یافت. این دستاورد مدیون میزان بالا تقاضا در بازارهای نوظهور از جمله خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین است.

اوپو با فروش 25 میلیون دستگاه گوشی هوشمند و تصاحب سهم 8 درصدی از بازار جهانی در جایگاه پنجم قرار گرفت.

میزان فروش و سهم برندها از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند طی 3 ماهه نخست سال 2024

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH