تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 با عملکرد گیمینگ فوق‌العاده در راه است

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط یک افشاگر مشهور با نام مستعار Digital Chat Station به‌نظر می‌رسد که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام در مسیر عرضه به موقع با عملکردی امیدوارکننده قرار دارد.

جزئیات فاش شده نشان می‌دهند که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 می‌تواند یک بازی موبایلی بسیار سنگین یعنی Genshin Impact را با رزولوشن 1080p اجرا نماید. اگرچه اطلاعات فاش شده به هیچ‌گونه امتیازات بنچمارک خاصی اشاره نکرده‌اند؛ اما این موضوع نشان‌دهنده مهارت بالای تراشه در مدیریت برنامه‌های گرافیکی سنگین است.

فرد افشاگر مدعی شده که پس از تعطیلات روز ملی چین مصادف با 1 اکتبر (10 مهر ماه) موجی از گوشی‌های هوشمند جدید با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 روانه بازار خواهد شد. از آنجا که کوالکام احتمالا در ماه اکتبر از تراشه پرچمدار جدید خود رونمایی خواهد کرد؛ لذا اطلاعات جدید با جزئیات پیش‌تر فاش شده مطابقت دارند.

شایعات نشان می‌دهند که سری شیائومی 15 نخستین گوشی هوشمند مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد بود. در ادامه برندهای ردمی و وان‌پلاس نیز احتمالا برای گوشی‌های پرچمدار سری ردمی K80 و وان‌پلاس 13 از این نیمه‌هادی بهره‌برداری خواهند کرد.

با این‌حال امتیازات بنچمارک تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 به شکل فزآینده‌ای در حال انتشار است. اخیرا دستگاهی با این تراشه موفق به کسب امتیاز 1769083 در بنچمارک AnTuTu شد. با این‌حال امتیاز کسب شده از تراشه پرچمدار نسل فعلی یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 کمتر است. این امتیاز احتمالا توسط نمونه مهندسی تراشه به ثبت رسیده و در جریان اجرای تست، فشار شدیدی بر CPU تراشه اعمال شده است. این موضوع احتمالا یکی دیگر از دلایل عملکرد ضعیف‌تر از حد انتظار پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 به‌شمار می‌رود.

اکنون برای دستیابی به درکی واقعی‌تر از قابلیت‌های تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 باید تا زمان رونمایی از این نیمه‌هادی و اجرای بررسی‌های مستقل منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH