هوش مصنوعی Gemini به اپلیکیشن گوگل مپس اضافه می‌شود

شرکت گوگل ضمن برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان سال 2024 خود از مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید و جالب مرتبط با هوش مصنوعی رونمایی کرد. بخشی از این ویژگی‌ها جزو قابلیت‌های جدید Gemini به‌شمار رفته و به پلتفرم گوگل مپس اضافه می‌شوند.

توسعه‌دهندگانی که برای اپلیکیشن‌های خود از سرویس‌های گوگل مپس موسوم به Places API استفاده می‌کنند؛ از این پس می‌توانند از محتوای خلاصه شده توسط هوش مصنوعی مولد درباره مکان‌ها و مناطق مختلف بهره‌برداری نمایند.

این موضوع بدان معناست که کاربران اپلیکیشن‌های مختلف به آسانی می‌توانند اطلاعات مختصر و مفید در مورد مکان‌های مورد جستجو خود نظیر رستوران‌ها، هتل‌ها و جاذبه‌های گردشگری را دریافت نمایند. این موضوع موجب صرفه‌جویی در زمان و تلاش‌های زیاد از سوی توسعه‌دهندگان برنامه می‌شود.

به‌طور سنتی، توسعه‌دهندگان برای کلیه مکان‌های مورد جستجو کاربران در برنامه‌های خود بایستی محتوای خلاصه‌سازی شده را بنویسند. گوگل با انتشار یک پست وبلاگی به مثالی در این رابطه اشاره نموده است. در این مثال کاربری که به‌دنبال یافتن کافه‌های دوستدار سگ است؛ نه تنها نتایج مرتبط را دریافت می‌کند؛ بلکه عکس سگ‌های آن رستوران‌ها نیز به شکلی برجسته نمایش داده می‌شوند. 

علاوه بر این نتیجه جستجو شامل یک توضیح مختصر اما برجسته از رستوران و عبارت “Summarized with AI” جهت شفاف‌سازی بیش‌تر است. کاربر در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیش‌تر درباره مکان قادر به گسترش قسمت توضیحات خواهد بود.

هوش مصنوعی Gemini در حال تولید اطلاعات درباره یک موقعیت مکانی در گوگل مپس

صرفنظر از اینکه جستجو در گوگل مپس تا چه اندازه خاص باشد؛ به‌نظر می‌رسد که کاربر نتایجی کاملا مرتبط و مفید را دریافت خواهد کرد. البته این موضوع احتمالا تا زمانی صادق خواهد بود که درباره مکان مورد نظر کاربر، اطلاعاتی به‌صورت آنلاین موجود باشد و Gemini برای تولید محتوای خلاصه‌سازی شده از آنها استفاده کند.

این مورد تنها نمونه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی Gemini به‌شمار رفته و احتمالا به‌زودی در بسیاری از برنامه‌های اندرویدی ارائه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH