نوشتن پیامک با گوگل گلس به اندازه تایپ آن با موبایل خطرناک است

google-glass-macro

شاید تا به حال فکر می‌کردید نوشتن پیام متنی با استفاده از سیستم صوتی و بدون نیاز به تایپ دستی در هنگام رانندگی، روشی امن و بی‌خطر است؛ اما این تصور کاملا غلط است و نوشتن پیام به صورت گفتاری به همان اندازه تایپ دستی خطرناک است و به خصوص در هنگام رانندگی حواس شما را پرت کرده و چه بسا باعث تصادف شود.

به تازگی دانشجویان دانشگاه فلوریدا با آزمایشی که بر روی 40 نفر انجام دادند، به این نتایج رسیدند. آن‌ها 20 نفر را در حالی که سعی می‌کردند یک مسئله ریاضی را با استفاده از سیستم صوتی گوگل گلس حل کنند، پشت شبیه‌ساز رانندگی نشاندند و واکنش‌های آنان را در مواقع مختلف زیر نظر گرفتند. محققان مشاهده کردند این افراد هنگامی که با یک ماشین که به سرعت جلوی آن‌ها می‌پیچند رو به رو می‌شوند، سریعا دست و پای خود را گم کرده و به طور ناگهانی ترمز می‌کنند.

Ben Sawyer سرگروه این تیم تحقیقاتی نتیجه را این‌گونه بازگو می‌کند که از لحاظ آمار و ارقام تفاوت چندانی میان میزان حواس پرتی کسانی که با گوگل گلس پیامی را تایپ می‌کرده‌اند با کسانی که در حین رانندگی پیام را به صورت دستی تایپ می‌کنند وجود ندارد؛ یعنی این افراد به همان اندازه تمرکزشان بر مسیر را از دست می‌دهند.

مشاهدات نشان دادند که افراد استفاده‌کننده از گوگل گلس واکنش‌هایی سریع‌تر در مقابل حوادث داشتند اما در مقابل کسانی که پیام را تایپ می‌کردند بیشتر حواسشان به جاده بود و برای احتیاط فاصله بیشتری را از وسیله نقلیه جلویی ایجاد می‌کردند. Sawyer اظهار امیدواری می‌کند که در آینده عینک‌های هوشمند بتوانند در حین رانندگی اطلاعاتی مفید در اختیار راننده قرار دهند بدون آن‌که حواس وی را پرت کند؛ اما در حال حاضر استفاده از این تکنولوژی تنها باعث به خطر افتادن راننده در حین رانندگی می‌شود، به‌خصوص اگر عینک هوشمندتان از شما بخواهد انتگرال بگیرید و سینوس را حساب کنید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH