چرا نباید حسرت زندگی میلیاردرها را خورد؟!

zuckerberg

بسیاری از ما با دیدن زندگی میلیاردرهایی مانند مارک زاکربرگ و بیل گیتس، دوست داریم تا به‌جای آن‌ها باشیم ولی در این مقاله و با توجه به تحقیقات روان‌پزشکان درخواهید یافت که چرا نباید حسرت زندگی میلیاردرها را خورد!

لری پیج و مارک زاکربرگ به میلیاردها دلار دست پیداکرده‌اند ولی این امر تنها زندگی را برای آن‌ها دشوار کرده است، چرای این امر را باید در گفته‌های سرپرست مرکز گراهام جستجو کرد، این مرکز که به‌صورت تخصصی به مشکلات زندگی افراد میلیاردر می‌پردازد، در تحقیقاتی که انجام داده است، رفتار افرادی مانند لری پیج و مارک زاکربرگ را تحلیل کرده و دریافته است که میلیاردر بودن آن‌ها موجب شده تا زندگی برایشان دشوار شود.

درست است که با به دست آمدن این مقدار پول برای این افراد مزایای بسیاری فراهم آمده که سطح عمومی جامعه از آن بی‌بهره هستند ولی درعین‌حال بسیاری از مزایای زندگی عادی نیز از این افراد گرفته‌شده است. برای نمونه می‌توان به سفر کردن اشاره کرد، در طی فرایند سفر کردن یک انسان عادی لذت‌هایی نهفته است که ناشی از غافلگیری‌های محیطی و اکتشاف است ولی این لذت‌ها برای افرادی که سرمایه بسیار کلانی دارند کاملا متفاوت خواهد بود زیرا آن‌ها می‌توانند برای نمونه یک جت شخصی را کرایه کرده و به سفر بروند ولی دیگر هیجان جمع کردن پول برای برنامه‌ریزی یک سفر را تجربه نخواهند کرد. برای نمونه مدیریت فیس‌بوک برای یک مقطع کوتاه، بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد ولی فکر کنید که بخواهید برای مدت زمان طولانی به این کار استرس‌زا تن بدهید، مسائل امنیتی، مسائل فنی، مسائل مالی، فشار شرکت‌های دیگر و کارشکنی‌های آن‌ها، درخواست اطلاعات شخصی توسط دولت‌ها و غیره و غیره، تماما و به‌صورت مستقیم با شما در میان گذاشته خواهد شد و نمی‌توانید از هیچ‌یک از آن‌ها فرار کنید و این حجم و فشار کاری برای هر انسانی خردکننده خواهد بود.

در این میان یکی از مشکلات اصلی این افراد این است که حتی نمی‌توانند نسبت به زندگی خود و سختی‌های آن ابراز نارضایتی کنند زیرا در صورت انجام دادن چنین کاری، سطح عمومی جامعه را در شوک فرو خواهند برد و می‌توانند موجب ایجاد فضای بسیار نامطلوبی در تمام جامعه شوند که درنهایت بازهم به ضرر خودشان تمام خواهد شد و همین امر نیز فشاری مضاعف را بر روی این افراد وارد خواهد ساخت زیرا مجبورند همواره خود را از زندگی‌شان راضی نگاه دارند.

در این تحقیقات به لری پیج نیز اشاره شده است، او در سن 25 سالگی به‌عنوان یک فرد موفق در صنایع آی تی شروع به مطرح شدن کرد و از آن زمان تا به امروز به‌صورت یک‌نفس و با تمام قوا پیش رفته است و در این میان و در امپراتوری بزرگی مانند گوگل، هرروز ممکن است ده‌ها رخداد عجیب‌وغریب در پس پرده‌ها رخ دهد که تنها مدیر ارشد اجرایی شرکت یعنی لری پیج باید با آن‌ها دست‌به‌گریبان شود و این فشار دائمی بر روی آن فرد با میلیاردر بودن او هیچ تغییری نخواهد کرد و عملا او وقت استفاده بهینه از سرمایه‌اش را نخواهد داشت.

اگر او به یک مسافرت یک‌هفته‌ای برود باید مطمئن باشد که پس از بازگشتن از این مسافرت به‌اندازه یک هفته کار تلنبار شده و دردسرهای جدید در انتظار او خواهد بود و از همه بدتر هم این است که اگر با کسی درباره مشکلات خود درد دل کند، ضریب هم ذات پنداری با او تقریبا صفر خواهد بود و این امر به‌نوبه خود می‌تواند مشکلات روانی خاصی را به همراه داشته باشد که می‌توانند تبعات سنگینی را برای این فرد به ارمغان آورد.

 

17 در مورد “چرا نباید حسرت زندگی میلیاردرها را خورد؟!”

  1. ******************
    اخه لذته جمع کردن پول واسه مسافرت.?????
    خواهش میکنم حالا که میلیاردر نیستیم به شعورمونم توهین نکنید

  2. مسئله اینجاست که با میلیاردر شدن انقدر لذت های جدیدی جلوی روت هستش ک اصلا هیجان جمع کردن پول، ی هیجان بی ارزش میشه قبول دارین؟

  3. من به هیج وجه دوست ندارم جای کسی باشم و کسی واسه خودم الگو کنم تا الان که خدا رو شکر اینجوری بودم و خواهم بود داشتن پول زیاد و تلنبار کردنشم به هیج عنوان نمی پسندم اندازه ای داشته باشی که بتونی با آرامش خاطر ازش لذت درست ببری و کمک حال دیگران باشی کفایت میکنه خدا قسمت کنه ایشالا

  4. باباماکه خسته شدیم ازاین حرفهای صدتایه غازفعلا” که پولداری راتجربه نکردیم تاحرف شماراقبول کنیم

  5. ای دوستی که این مطلب رو انتخاب کردی . خداییش قسم بخور به دوس نداری جای اینا باشی و یا میلیاردر دیگه. خودمونو گول میزنیم لاقل شما مارو گول نزنین .پولشو میزاره بانک کل هستی رو میگرده . اینا چین نوشتین .

  6. خوب زندگی کردن و خوشحال بودن از ته دل رو دوست دارم .
    این بابا مسافرت میره شاه میگو و خاویار میخوره من و همسرم هم میریم کناردریا سمبوسه تند می خوریم . اینه تفاوت پولدار و ضعیف جامعه .

  7. یا وهاب یا خدا تو رو سمیعیت تو رو مغفرتت دیگه بسمه بدادم برس یا ربی یا رب العالمین یا ارحم الراحمین خداجان بدادم برس………….برس ….برس….

  8. ادم بهرته ته خط رو ببینه یعنی مرگ رو تا زندگی میزون و راحتی داشته باشه وگرنه در همه حال ضرر می کنه هر کسی یه سرنوشت داره و یه روزی ای فقط خدا کنه فقیر نداشته باشم

  9. من که ترجیح میدم پولدار باشم و لذت چول سفر جمع کردن رو از دست بدم عوضش عقده ی 90% مواهب این دنیا رو با خودم به گور نبرم . اصلا” هم مهم نیست کسی باهام همذات پنداری بکنه یا نه!بجای اینکه برای بدست آوردن یه لقمه نون دروغ بگم و دزدی کنم مثل بیل گیتس هی به مردم کمک کنم و برای خودم باقیات صالحات ایجاد کنم و اون دنیامم بهشت بشه …

  10. درسته پول خوشبختی نمیاره ولی نبودش بدبختی میاره! من بشخصه پولدار شدن رو دوست دارم البته نه به اندازه میلیاردها بلکه به اندازه ای که بتونم ازش لذت ببرم و آرامش فکری از نظر مالی داشته باشم وتمام سهمم از پول ترس از دست دادانش نباشه ولی از مشهور شدن میترسم و هیچوقت نمیخوام مشهور بشم.

  11. چرااین قدراسرارداریم بگیم ثروتمندان زندگی خوبی ندارند؟

    هیچ کس تواین دنیانیست که100خوشحال باشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH