7 راهی که هکرها برای امنیت بالا به شما توصیه می‌کنند!

Hacker

هک شدن بسیار راحت اتفاق می‌افتد و ممکن است شما یکی از قربانیان این قضیه باشید. اگر می‌خواهید در این فضا امن‌تر از قبل بوده و با خیال راحت وب‌گردی کنید، به توصیه‌های کوتاه ما توجه نمایید.

  • وای‌فای و بلوتوث گوشی خود را خاموش کنید

هکرها در این زمینه بسیار باهوش هستند. اگر این قابلیت‌ها را همیشه در حالت روشن قرار دهید، بهترین و ساده‌ترین راه را در اختیار این هکرها قرار داده‌اید.

اما چرا! اگر شما دایم این دو قابلیت اسمارت فون خود را روشن نگاه دارید، هکرها می‌توانند شبکه‌هایی را که قبلا به آن متصل شده‌اید، مشاهده کرده و به راحتی نام‌شان را جعل و شما را به اتصال مجدد به آن‌ها قانع کنند! به همین راحتی شما به یک شبکه جعلی متصل شده و تمامی اطلاعات خود را در اختیار شخصی ثالث قرار داده‌اید. هکرها با یک بار اتصال به گوشی شما، می‌توانند فایل‌های مخربی را به اسمارت فون‌تان وارد ساخته و تمامی اطلاعات شما را سرقت و به جاسوسی از شما بپردازند. توجه کنید که این اتفاقات طوری رخ می‌دهد که هیچ‌گاه متوجه آن نشوید!

پس شما بلوتوث و Wi-Fi خود را تنها زمانی که نیاز دارید روشن کنید و در زمان غیر نیاز آن‌ها را خاموش سازید.

  • استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای

این روزها، یک پسورد ساده و تنها کافی نیست چون به راحتی قابل دریافت و البته حدس زدن است!

اکثر سرویس‌های ایمیل و شبکه‌های اجتماعی معمولا در هنگام ثبت نام از ویژگی‌های امنیتی قدرتمندی بهره می‌برند. این کار از احراز هویت دو مرحله‌ای و رمز عبور موقت تشکیل می‌شود.

برای مثال، هنگامی که می‌خواهید در گوگل، توییتر و لینکداین ثبت نام کنید، همگی از شما درخواست یک رمز محرمانه را می‌کنند که برای شما ارسال شده است. این پیام که معمولا از یک متن 6 حرفی تشکیل شده است، برای شما پیامک شده و یا به ایمیل‌تان ارسال می‌شود.

این یک راه بسیار موثر برای جلوگیری از ورود هکرهاست. در این موارد، اگر کسی پسورد شما را نیز به دست آورد، به تلفن شما نیز نیاز دارد تا بتواند وارد اکانت‌تان شود که واقعا کار را سخت و غیر ممکن می‌کند.

  • استفاده از استراتژی رمز عبور هوشمند

برای برخی از وب‌سایت‌ها که اطلاعات حساس شما در آن نگه داری می‌شود، همانند بانک‌ها و یا سرویس‌های پست الکترونیکی، ایجاد برخی پسوردهای طولانی و منحصر به فرد همانند +hisPl@tinumDr@gonBreathesF1re. بسیار واجب و ضروری است.

اما برای سایر سایت‌ها و سرویس‌ها، سعی کنید از یک Password Manager استفاده کنید. این برنامه به شما کمک می‌کند تا پسوردهای مختلف و مورد نیاز شما، به‌صورت آنلاین ذخیره شده و هر زمان که نیاز داشتید در اختیار شما باشد.

اما برای گجت‌های خود سعی کنید، از برنامه‌هایی استفاده کنید که پسوردهای شما را رمز گذاری می‌کنند. برنامه‌هایی نظیر LastPass و Password Safe از بهترین‌های این حوزه هستند.

اما چرا از یک پسورد منیجر برای تمام اکانت‌ها و دستگاه‌ها نباید استفاده کنیم؟ واضح است، چون اگر یکی از آن‌ها را از دست بدهید، همه چیز را به تبع آن از دست داده‌اید!
سعی کنید رمزهای عبور خود را حداقل سالی یک‌بار تعویض کنید!

  • استفاده از پروتکل HTTPS برای تمامی سایت‌ها

نرم افزار HTTPS Everywhere را نصب نمایید. این نرم افزار تمام اطلاعات ارسالی از سوی مرورگر و سایر اطلاعات رد و بدل شده میان شما و سایت مورد نظر را به طور کامل رمزگذاری می‌کند!

اگر شما کلمه HTTP را در آدرس بار خود می‌بینید، باید بدانید که هرکسی به‌راحتی می‌تواند به جاسوسی شما بپردازد!

  • Wi-Fi خانگی‌تان را امن کنید!

اگر دوست دارید تا Wi-Fi منزل‌تان هک نشده و امن باشد، از دو راه مفید استفاده کنید.
اول اینکه حتما یک پسورد خاص انتخاب کرده و به هیچ وجه رمز عبور پیش‌فرض مودم را تایید نکنید!
ثانیا اینکه اگر مودم شما، درخواست ثبت رمز عبور کرد، سعی کنید گزینه WPA-2 را انتخاب کنید.
اکثر دستگاه‌های ارتباطی به صورت پیش‌فرض از گزینه WEP و یا WPA استفاده می‌کنند. پس سعی کنید که از این دو گزینه استفاده نکنید.

  • Wi-Fi خانگی‌تان را مخفی نکنید

امکان دارد که در تنظیمات ویندوز و یا مودم، با گزینه Hide the SSID روبرو شوید. اگر شما گزینه بله را انتخاب کنید، شبکه اکتیو و در حال کار خود را مخفی کرده‌اید. درست است که این شبکه در حال اتصال است، اما باید بدانید که در این صورت Wi-Fi سیستم شما همیشه در حالت جست و جو بوده و این خود امنیت سیستم شما را به خطر می‌اندازد. به همین دلیل اسمارت فون‌ها و لپ‌تاپ‌ها بیشتر در معرض این خطر هستند.

یکی از هکرهای حرفه‌ای دنیای سایبری که بیشتر بر روی پروژه‌های دولتی مشغول بوده و کار کرده است، جمله جالبی را در این خصوص بیان می‌کند، وی می‌گوید: شما همیشه تنظیمات امنیتی سیستم هایتان را 5 سال پیش انجام داده‌اید!

  • قبل از خرید یک دستگاه هوشمند کمی فکر کنید؟

آیا واقعا به یک یخچال یا فر هوشمند نیاز دارید؟ کمپانی‌های معتبر دنیا، برای در دست گرفتن بازارهای جهانی و البته سود هرچه بیشتر، امروزه بر روی همه تولیداتشان یک برچسب هوشمند را چسبانده و مشتریان را ترغیب به خرید این دستگاه‌ها می‌کنند؛ اما تحقیقات بسیاری از سوی موسسات تحقیقاتی صورت گرفته است که نشان می‌دهد این وسایل اکثرا از امنیت کمی برخوردار بوده و گاه به سرعت یک چشم برهم زدن هک می‌شوند!

تکنولوژی کاری کرده است که امروزه می‌توانید اینترنت را بر روی همه چیز داشته باشید، از تلویزیون گرفته تا یخچال، چراغ، گاز و … . این ویژگی بسیار وسوسه کننده است، اما باید بدانید که همین ویژگی جالب، به هیچ وجه امن نبوده و زندگی خصوصیتان را تهدید می‌کند.

به طور مثال، سال گذشته یک هکر حرفه‌ای، به راحتی توانست مانیتور هوشمند یک نوزاد را هک کرده و از طریق دوربین آن به داخل منزل و زندگی خصوصی این خانواده دست پیدا کند.

باید به این نکته توجه کنیم که هر تکنولوژی که وارد زندگی ما می‌شود، یک ضد تکنولوژی نیز دارد! اگر قصد خرید تلویزیون‌های هوشمند جدید را دارید، حتما سعی کنید مدل‌های بدون وب کم و دوربین آن را خریداری کنید! چون یکی از ساده‌ترین وسایل برای هک شدن هستند.

1 در مورد “7 راهی که هکرها برای امنیت بالا به شما توصیه می‌کنند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH