بازیگران سینما بیکار می‌شوند! روبات‌ها در خدمت هنر هفتم

456834704

نقش آفرینی ربات‌ها را پیش از این نیز در سینما دیده‌ایم، اما این بار کمی قضیه فرق می‌کند، ربات‌های جدید دیگر از حالت یک سیاهی لشگر خارج شده و به لطف تولید جدید Franz Kafka که نام Metamorphosis را بر دوش می‌کشد، می‌توانند به راحتی نقش یک بازیگر را ایفا کرده و از پس آن برآیند.

شاید این موضوع کمی برای بازیگران سینما و تئاتر بد بوده و شکستی برای آنان تلقی شود. به نظر می‌رسد این ربات‌ها جهت ایفای نقش نیز به هیچ اتصالات و یا کابلی نیاز ندارند! این ربات شبیه به یک حشره غول پیکر است که توانایی بازی نیز دارد! Oriza Hitara این ربات را تنها برای یک نقش آفرینی بزرگ، در پروژه مشترک ژاپنی فرانسوی تهیه کرده است. طبیعی است که از این دستگاه بسیار راحت‌تر می‌شود بازی گرفت تا یک انسان! اما باید قبول کرد که هیچ لذتی در آن نیست.

جالب است بدانید که Hirata هیچ‌گاه از ربات‌های قدیمی جهت کارهای جدید استفاده نمی‌کند. وی برای این کار با یکی از بزرگان این حوزه به نام Hiroshi Ishiguru همکاری می‌کند. کسی که سابقه زیادی در تولید ربات‌های غول پیکر دارد.

این محصول جدید به راحتی می‌تواند لبخند بزند و بر اساس صداهای از پیش تعیین شده صحبت کند. با اینکه این ربات کاملا فلزی است، اما صورت و دست‌های آن شبیه پوست بدن انسان ساخته شده و شباهت بسیار زیادی به ظاهر واقعی انسان‌ها دارد.

به‌زودی از پروژه Repliee S1 در ژاپن و سپس در فرانسه رونمایی خواهد شد.

robot1_3065622b

1 در مورد “بازیگران سینما بیکار می‌شوند! روبات‌ها در خدمت هنر هفتم”

  1. اینجوری که معلومه در آینده هایی نه چندان دور همه ی آدم ها باید خونه نشین بشن و ربات ها همه کاره !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH