تایرهای خودروها به زودی بدون هوا می‌شوند! (به همراه ویدئو)

چندین دهه است که تایر‌های اتوموبیل تغییرات زیادی به خود ندیده‌اند و در کل لاستیک‌های امروزی با نمونه‌های 50 سال پیش چندان تفاوتی ندارد. اگر بخواهیم نیم نگاهی به تاریخ تایر‌های امروزی بیاندازیم، ابتدا لاستیک‌ها در درون خود یک تیوب جای می‌دادند که هوا در داخل آن جمع می‌شد، بعد از مدتی این تیوب‌ها با تایر خداحافظی کردند و تایر‌های به اصطلاح تیول لس جایگزین قبلی‌ها شدند. اکنون نیز تایر‌هایی به بازار راه یافته‌اند که بسیار دیر و سخت سوراخ می‌شوند و در صورت سوراخ شدن نیز باد از آن‌ها خارج نمی‌‌شود و در نتیجه لاستیک پنچر نخواهد شد.

Airless-Tire

اما همیشه افرادی هستند که دوست ندارند همانند سایرین باشند و تصمیم می‌گیرند چیزی بهتر و متفاوت‌تر از نسخه‌های قبلی بسازند. Michelin نیز یکی از این سازندگان است که توانسته لاستیکی بسازد تا آینده خودرو‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. این لاستیک برخلاف تایر‌های امروزی نیازی به هوا ندارد و در نتیجه پنچر نیز نخواهد شد. اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود، زیرا که باد درون لاستیک‌ها باعث می‌شود تا تایر‌های خودرو بتوانند بخشی از دست انداز‌ها و یا ضربه‌های محکم را دفع کنند. میشلن در تایر جدید خود به این موضوع نیز توجه کرده و بخش پلاستیکی تایر را با کمک مواد منعطفی به شاسی و یا محور مرکزی تایر متصل کرده تا بتواند ضربات و دست انداز‌ها را دفع کند. تماشای ویدیو زیری می‌تواند به درک بهتر این موضوع کمک نماید (حجم ویدیو: 14 مگابایت).

سطح پلاستیکی این تایر‌ها نیز از رزین ساخته شده و به احتمال زیاد در دو نسخه روانه بازار خواهد شد، نسخه‌ای با سطح صاف برای مصارف شهری و نسخه‌ای با سطح تراش خرده برای مصارف خارج از شهر (آفرود). همچنین این نوع تایر‌ها باعث می‌شوند کنترل خودرو نیز به خوبی انجام شود. هنوز زمان دقیق ورود این نوع تایر‌ها به بازار مشخص نیست و فعلا بر روی تعدادی تراکتور در حال آزمایش است.

michelin-tweel-002

به‌نظر شما آیا احتمال دارد خودروی جدید شما چنین لاستیک‌هایی داشته باشد؟

michelin-tweel

1 در مورد “تایرهای خودروها به زودی بدون هوا می‌شوند! (به همراه ویدئو)”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH