آخرین اخبار و تصاویر از سونی اکسپریا Z4 و Z4 Ultra

حدود دو ماه پیش، برای اولین بار اخبار مربوط به آخرین پرچم‌دار کمپانی سونی یعنی Z4 منتشر شد. این شایعات سریع و سریع‌تر گسترش یافت. اولین شایعاتی که در این خصوص شنیده شد در مورد صفحه نمایش بزرگ و البته رزولوشن فوق العاده آن بود که مدتی بعد عکسی از آن نیز در قیاس با Z3 منتشر شد.

Leaked-images-of-the-Sony-Xperia-Z4-Touch-Digitizer-vs.-the-same-part-belonging-to-the-Sony-Xperia-Z3

حالا با گذشت زمان می‌توان منتظر Z4 و Z4 ultra بود، محصولاتی که به احتمال زیاد در مراسم CES در لاس وگاس و در تاریخ 5 ژانویه معرفی خواهند شد.

همان‌طور که تاکنون شنیده‌ایم، این محصول قرار است تا با صفحه نمایشی 5.4 اینچی و رزولوشن QHD به بازار عرضه شود. هرچند قبلا گزارش‌ها خبر از سایز 5.5 اینچی این محصول داشت که به احتمال زیاد، این‌طور نخواهد بود.

چیپست این محصول به احتمال قوی آخرین تولید کمپانی کوالکام یعنی اسنپدراگون 810 بوده و امکان دارد تا اولین مدلی باشد که از این پردازنده قوی استفاده می‌کند. البته برخی شایعات بیان می‌کنند که استفاده از مدل 805 اسنپدراگون نیز از سوی سونی دور از انتظار نیست!

Z4 با 4 گیگابایت رم و اندروید 5 یا همان آب نبات چوبی خوشمزه عرضه می‌شود. Z4 با یک دوربین قدرتمند 20.7 مگاپیکسلی به استقبال کاربران می‌آید و طبق گزارش‌های رسمی نسل جدید سنسورهای سونی در این دوربین استفاده خواهد شد. سونی در مورد دوربین دوم نیز خساست به خرج نداده و از یک نمونه 4.8 مگاپیکسلی بهره برده است. هرچند به نظر می‌رسد که این عدد نیز به مراتب کمتر از پرچم‌داران سایر کمپانی‌ها باشد.

نهایتا یک باتری 3420 میلی آمپری نیز وظیفه روشن نگاه داشتن Z4 را دارد که باید دید با توجه به صفحه نمایش بزرگ و وضوح آن، کافی است یا خیر.

اما Z4 Ultra احتمالا با صفحه نمایشی 5.9 اینچی عرضه می‌شود. محصولی که پیش از این پیش بینی می‌شد دارای صفحه نمایشی 6.4 اینچی باشد. البته صفحه نمایش برادر بزرگ Z4 از وضوح کمتری برخوردار خواهد بود و به احتمال قوی از اسنپدراگون 805 به عنوان پردازنده استفاده می‌کند. یک دوربین 16 مگا پیکسلی همراه با دو فلش LED نیز در پشت این محصول قرار خواهد داشت.

اخبار موثق حاکی از آن است که این محصول با ضخامت رویایی 5.7 میلی‌متری عرضه می‌شود.

اما جدیدترین عکس‌هایی که از سوی وب‌سایت فون آرنا، از این محصول منتشر شده است، نشان از نسل جدید سنسورهای دوربین این محصول یعنی New IMX230 دارد. این سنسور با قابلیت‌های فراوانی از جمله توانایی فوکوس 192 نقطه ای، HDR همزمان و … عرضه می‌شود.

عکس های منتشر شده را با هم می بینیم:

Sony-Xperia-Z4-(1) Sony-Xperia-Z4-(3) Sony-Xperia-Z4-(4) Sony-Xperia-Z4

2 در مورد “آخرین اخبار و تصاویر از سونی اکسپریا Z4 و Z4 Ultra”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH