گوشی‌های سامسونگ با اندروید 5 به مشکل خوردند!

Samsung-Galaxy-Note-3-with-5.0-num-7

آنطور که مشخص است، اندروید آبنبات چوبی قرار است بیشترین تغییرات را نسبت به آپدیت‌های پیشین برای دستگاه‌های گیرنده بی‌آورد. بر خلاف آبنبات ژله‌ای و کیت کت، آبنبات چوبی قرار است از تون‌های زنده بیشتری استفاده کند، اما این تون ممکن است باعث شود که برخی از دستگاه‌های سامسونگی دچار مشکل شوند.

با اینکه فعلا خیلی مانده تا دستگاه‌ها آبنبات چوبی را دریافت کنند، توسعه دهندگان شخص ثالث و خود گوگل مقداری از طعم این اندروید جدید را به برخی از دستگاه‌های اندرویدی مجهز به نسخه‌های قدیمی‌تر چشانده‌اند. با اینکه بیشتر دستگاه‌ها در پذیرفتن آبنبات چوبی مشکلی نداشته‌اند، برخی از دستگاه‌های سامسونگی با رندر این برنامه‌ها دچار مشکل شده و کرش‌هایی ایجاد شده است. این مشکل به استفاده اندروید‌ها از کتابخانه قدیمی تحت پشتیبانی سامسونگ باز می‌گردد.

کوشیک دوتا می‌گوید :  دستگاه‌های مختلف سامسونگی از نسخه قدیمی‌تر کتابخانه پشتیبانی اندروید استفاده می‌کنند. اگر از کتابخانه پشتیبان متریال استفاده شود با چنین کرشی در دستگاه‌های سامسونگی مواجه می‌شوید java.lang.NoClassDefFoundError: android.support.v7.internal.view.menu.MenuBuilder

برای درست کردن این مشکل باید نام آن کلاس را تغییر دهید. ساده‌ترین راه برای انجام اینکار اجرای پروگارد است: -keep class !android.support.v7.internal.view.menu.**,** {*;}

انجام اینکار برای بیشتر کاربران اندرویدی قابل فهم نخواهد بود و تنها کاربران پیشرفته می‌توانند درک کنند که این چیزها به چه معناست.

سامسونگ می‌خواهد به زودی آبنبات چوبی را برای تمام دستگاه‌هایش آماده کند، اما قطعا دستگاه‌های جدیدتر مثل اس 5 سریعتر این نسخه را دریافت خواهند کرد و مدل پایینترها باید کمی بیشتر منتظر بمانند.

مشخص نیست که چرا دستگاه‌های سامسونگی از این کتابخانه قدیمی استفاده می‌کنند و برخی می‌گویند احتمالا رابط کاربری تاچ ویز است که موجب چنین ناسازگاری می‌شود.

2 در مورد “گوشی‌های سامسونگ با اندروید 5 به مشکل خوردند!”

  1. سلام
    گوشی منSamsung Galaxy Grand Prime هست که بعداز ارتقای اندرویدش از ۴.۴.۴به ۵.۰.۲کلا”دوربینش غیر فعال شده
    لطفا”یکی راهنمایی کنه چجوری رفع اشکال کنم؟

  2. سلام
    ببخشید توی پست ها وقتی از بالا به سمت پایین میایم یک یاکس که position:fixed شدس باعث خرابی سایت بعلت زیاد بودن اطلاعات میشه اگر میشه یا حذف کنید یا از height عش کم کنید
    ممنون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH