چگونه بخش قفل هوشمند را در اندروید 5.0 فعال کنیم؟

گوگل در اندروید 5.0 یک ویژگی به نام smart Lock یا قفل هوشمند قرار داده است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا قفل صفحه نمایش گوشی خود را به‌صورت هوشمند خاموش و روشن کند اما امکان باز کردن قفل گوشی به همان شکل قدیمی نیز وجود دارد.

ما نیز در آی‌تی‌رسان مدتی قبل آموزش فعال سازی قفل هوشمند در اندروید 5 را قرار دادیم اما اگر اکنون قفل دستگاه باز شده است و می‌خواهید صفحه را قفل یا گوشی را به حال خویش رها کنید،‌ بالطبع باید خود به خود قفل شود. این قفل شدن خودکار صفحه نمایش باعث می‌شود تا اطلاعات گوشی در دسترس کودکان و افراد ناشناس قرار نگیرد.

smart-lock

اما طرف دیگر ماجرا نیز وجود دارد؛ زمانی که دستگاه شما در کنار یک گجت دیگر است که می‌تواند درصورت نزدیکی به آن قفل گوشی باز شود و شما در محل حضور ندارید. در این صورت طبق ویژگی‌ای که شما در گوشی فعال کرده‌اید، دستگاه به‌صورت خودکار باز خواهد شد اما گوگل برای این کار نیز یک امکان و قابلیت قرار داده که کمتر در دید عموم قرار دارد.

smart-lock-1

برای این کار ابتدا صفحه نمایش را قفل کنید و سپس دکمه پاور را فشار دهید تا صفحه نمایش روشن شود. اکنون در بخش پایین صفحه یک شکل قفل وجود داد. آن را لمس و به مدت نسبتا طولانی نگاه‌ دارید. اکنون متنی نمایش داده می‌شود که معنی و مفهوم آن این است که دستگاه شما تا زمانی که آن را به‌صورت دستی باز کنید، قفل شده باقی خواهد ماند.

به همین سادگی، از این پس نگران اطلاعات خود در اندروید 5.0 نباشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH