یک مادربرد اقتصادی با امکانات مناسب

GIGABYTE-H97-Gaming-3

با عرضه مادربردهای سری 9 از سوی کمپانی‌های مختلف، مادربردهای سری G1 Gaming کمپانی گیگابایت به واسطه قابلیت‌های ویژه‌ای که برای این سری در نظر گرفته شده بود، سهم بالایی از بازار را به خود اختصاص داد. یکی  از این محصولات، مادربرد GIGABYTE H97-Gaming 3 است که با امکانات و قیمت مناسب خود، توجه‌ها را به خود جلب کرده است.

مادربرد GIGABYTE H97-Gaming 3 با بهره‌گیری از چیپست H97 اینتل، از پردازنده‌های نسل چهارم و پنجم اینتل در قالب سوکت LGA 1150 پشتیبانی می‌کند. در زمینه حافظه‌ نیز این مادربرد با داشتن چهار شکاف، از رم‌های DDR3 تا فرکانس 1600 مگاهرتز به صورت دو کاناله و با قابلیت XMP عرضه شده است. همچنین در زمینه گرافیک نیز این مادربرد از فناوری CrossFire پشتیبانی می‌کند.

اما در کنار همه این‌ها، قرار گرفتن این مادربرد خوش‌قیمت در سری G1 Gaming باعث شده است تا ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– داشتن دو لایه جداگانه  PCB برای کانال‌های چپ و راست صدا، جهت جلوگیری از تداخل

– بهره‌مندی از کنترلر شبکه Killer E2200 از شرکت Qualcomm Atheros که تجربه‌ای بهتر از گیمینگ آنلاین با سرعت بالا رقم می‌زند

– به همراه داشتن بسته نرم‌افزاری Sound Blaster X-Fi MB3 که به گیمرها امکان می‌دهد بهترین صدای ممکن را در خروجی دریافت کنند

– بهره‌مندی از خازن‌های جامد با کیفیت و همچنین استفاده از روکش طلای 15 میکرونی برای سوکت پردازنده جهت افزایش کیفیت اتصالات

– طراحی جدید هیت‌سینک برای خنک‌کنندگی بهتر

در زمینه صوتی نیز این مادربرد با استفاده از فناوری AMP-UP امکانات مناسبی را فراهم کرده است؛ به طوری که با داشتن تراشه Realtek ALC1150 و SNR برابر با 115 دسی‌بل، کیفیت خوبی از صدا را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین در این مادربرد، یک محافظ صوتی جهت جلوگیری از تداخل الکترومغناطیسی و ایجاد نویز وجود دارد که مسیر آن بر روی مادربرد توسط LED مشخص است.

در زمینه ارتباطات و اتصالات نیز این مادربرد از امتیازات مثبتی بهره می‌برد. این مادربرد علاوه بر داشتن پورت‌های USB3.0، کانکتور SATA Express موجود بر روی آن نیز می‌تواند تا سرعتی معادل با 10Gbps در اختیار شما بگذارد. علاوه بر این، یک سوکت M.2 نیز بر روی این مادربرد تعبیه شده تا با سرعت 10Gbps خود بتواند نیازهای کاربران را رفع کند. در زمینه ارتباطات گرافیکی نیز داشتن پورت HDMI و پشتیبانی از رزولوشن 4K، نکته مثبتی برای این مدل مادربرد به شمار می‌رود.

در حال حاضر این مادربرد با امکانات و قیمت مناسب خود، در فروشگاه‌های کشور با گارانتی آواژنگ عرضه می‌شود.

12 در مورد “یک مادربرد اقتصادی با امکانات مناسب”

  1. گیگابایت مادربوردهای خوبی تولید میکنه ولی الان پرفروش ترین مادربوردهاش مادربوردهای بین 200 تا 300 هزار تومنیش هست. اونم با چیپ H81
    با لاتر از اون رو نمیشه گفت قیمت مناسب. ولی در هر صورت در مادربوردها
    اول گیگابایت
    دوم ایسوس
    بقیه هم در ادامه

  2. اقا اینا چنده من 200 هزار تومان پسنداز دارم چقدر دیگه باید بگذارم تا یکی از اونارو داشته باشم اینو فقط برا خنده گفتم من از پشت کوه میام ولی با هلی کوپتر ;):p:)
    just GIGABYTE

  3. ببخشید که نظرم بی ربطه ولی باید بگم،
    “لطفا پیگیری کنید”
    (شرکت ایرانسل به گفته خودش تعرفه آزاد اینترنت رو به ازای هر 1GB‏ ،
    50000T
    تعریف کرد)
    ولی طبق کیلوبایت سنج من به ازای هر 1GB‏ ،
    100000T
    تعریف شده، و این یک کلاه برداری دیگر از این شرکت هست
    بطوری که به ازای هر
    1000KB
    بیش از 100T‏ از حسابم کم میشد، و طبق حساب من به ازای هر 1GB‏ مبلغی بیشتر از
    100000T
    بدست میاد، و به این معنی هست که کاهش 90% تعرفه آزاد اینترنت دروغ هست و این کاهش قیمت حتی به 50% هم نمیرسد…
    @ZamaN@

  4. این مادر واقعا جالبه
    خیلی دلنشینه
    به واقع که ارزشش خیلی بلاست
    خیلی ازش خوشم اومد
    به دوستان مختلف برای یه کافیگ سیستم پیشنهاد میکنم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH