بررسی هواوی اسند جی ۷ (Huawei G7): گل سر سبد!

huawei-g7-29

اگر بخواهیم کمی در بازار اسمارت فون‌ها دقیق‌تر شویم، متوجه خواهیم شد که اندازه آن‌ها با یک سرعت آهسته اما پیوسته رو به افزایش است و اگر روزگاری تنها پرچمداران در بین مدل‌های غول پیکرتر قرار می‌گرفتند، حال میان رده‌ها نیز به وفور در این بین دیده می‌شوند و حتی با هیبت خاص خود سعی می‌کنند تا یواشکی، خودشان را در میان پرچمدارن نیز جا بزنند!

در این بین بایستی کمپانی چینی هواوی را یکی از موفق‌ترین‌ها در بخش یواشکی دانست؛ جایی که وجود مدل‌های گوناگون با رنج قیمتی بسیار خوب سبب شده تا به هر بخشی از گوشی‌های هوشمند که سرک بکشید، با یکی دو مدل از محصولات این سازنده روبه‌رو شوید.

حال هواوی در این بین تلاش کرده تا شکیل بودن را نیز چاشنی برخی از محصولاتش کند و بدین وسیله طیف گسترده‌تری از سلایق را در سیطره خویش بگیرد. اسند G7 را بایستی محصولی که حاصل همین تفکر است، دانست. بدنه فلزی، هیبتی بزرگ و ساختاری مستحکم در کنار قیمتی مناسب سبب شده است تا G7 تبدیل به یکی از همین یواشکی‌ترین گوشی‌های بازار شود! با ما و بررسی این هوشمند فلزی همراه باشید.

huawei-g7-23

طراحی یواشکی

وقتی که G7 را برای بار نخست در دست می‌گیرید، به طور حتم ساختار مستحکم، بدنه فلزی و وزن بالای 165 گرمی آن، توجه شما را به سمت خویش معطوف خواهد کرد و برای لحظاتی با پشت و رو کردن این دستگاه، سعی می‌کنید تا راز شکیل بودن آن را بیابید.

هواوی در پشت و کناره‌ها از فلز بهره گرفته و از آنجایی که با یک گوشی درشت اندام 5.5 اینچی روبه‌رو هستید، لبه‌ها را نیز گرد کرده تا سبب خوش دستی آن شود. اگرچه این فرم از گردی زیاد را ممکن است بسیاری از افراد (همچون خود من) نپسندند.

huawei-g7-18

گوشی با آنکه بزرگ است اما برای دستان متوسط به بالا، خوش دست بوده و امکان افتادن آن از دست کم است. البته اگر با یک مدل هم اندازه (از نظر نمایشگر) همچون ال‌جی G3 آن را مقایسه کنیم، متوجه درشت‌تر بودن G7 در مقابل محصول ال‌جی خواهیم شد که نشان از برتری کمپانی کره‌ای در این قسمت دارد، اگرچه جنس بدنه‌ها قابل قیاس نیست.

huawei-g7-17

سمت راست G7 شلوغ‌ترین بخش این سازه فلزی است و کلید پاور در کنار دکمه یک‌پارچه صدا به همراه دو اسلات ورودی سیم کارت و کارت حافظه قرار دارد. قسمت چپ به همین خاطر خالی از هر گونه درگاهی بوده و جک 3.5 میلی‌متری صدا در بالا و پورت شارژ در پایین قرار گرفته است.

huawei-g7-27 huawei-g7-22 huawei-g7-21

با برگرداندن گوشی به پشت، ساختار چندان شلوغی را نمی‌بینیم و حتی لوگوی هواوی با ابعادی نسبتا کوچک در میانه بالایی جای خوش کرده است و لنز دوربین به همراه تک فلش LED در بالاترین قسمت دستگاه دیده می‌شود. هواوی دو قسمت بالا و پایین دستگاه را سعی کرده به نحوی متمایز کند که این نوع از طراحی بیشتر از همه شما را به یاد آی‌فون اپل می‌اندازد. تک اسپیکر دستگاه نیز در نوار پایینی جای خوش کرده است تا از این نظر، کمی تفاوت با سیب آمریکایی به وجود آمده باشد.

huawei-g7-12

در کل باید طراحی و به خصوص ساختار G7 هواوی را تحسین کرد، جایی که بسیاری گوشی‌های گران قیمت‌تر هم به چنین سطحی از کیفیت در ساخت نمی‌رسند.

نمایشگر پهناور

شاید تا کمتر از دو سال پیش، اگر یک گوشی با نمایشگر 5.5 اینچی در بازار تولید می‌شد، بسیاری لقب بزرگ و گنده‌بک را به آن می‌دادند! اما تولیدات بسیار زیاد در این سایز و عادت کردن کاربران به گوشی‌های بزرگ‌تر سبب شد تا دیگر 5.5 اینچ، چندان هم غیر عادی به نظر نرسد.

البته هواوی در این زمینه چندان هم بی‌تجربه نیست و تولید دو مدل G730 و G750 با چنین ابعادی، نشان از اصرار سازنده بر چنین امری داشت.

G7 با وضوح تصویر اچ‌دی عرضه می‌شود و با توجه به سایز نسبتا بزرگ نمایشگر، انتظار رزولوشن فول اچ‌دی برای آن، چندان هم دور از ذهن نبود. به همین خاطر چگالی پیکسل به عدد 267 می‌رسد که با کمی دقت بر روی نمایشگر، می‌توان پیکسل‌ها را دید، اما این میزان به حدی نیست که سبب آزار شما بشود.

برای آنکه کیفیت این نمایشگر را در مواجهه با رقیبی قدر همچون ال‌جی G3 بسنجیم، آن‌ها را در کنار یکدیگر گذاشته و چند عکس رویایی برایتان شکار کردیم.

huawei-g7-11 huawei-g7-9 huawei-g7-7 huawei-g7-10 huawei-g7-8

میزان روشنایی دستگاه در زیر نور مستقیم آفتاب هم قابل قبول است و با آنکه بازتابش شیشه نسبتا زیاد است اما می‌توان در محیط‌های خیلی روشن با آن کار کرد.

سخت‌افزار متوسط

خب اگر قرار است که برای این گوشی در حد یک میان رده پول پرداخت کنید، پس انتظارات خودتان از توانایی سخت‌افزاری دستگاه را هم پایین بیاورید. خب فکر می‌کنید با این اوصاف، توانایی G7 در چه حدی است؟ پردازنده مدیاتک به همراه یک گیگابایت رم؟ خیر! دیگر انقدرها هم نباید ناامید شوید چرا که هواوی از چیپست کوالکام اسنپدراگون 410 استفاده کرده است که نسبت به بسیاری از رقبای این رده و همچنین دو گوشی قبلی G730 و G750 کاملا برتر است. این چیپست که دارای 4 هسته ARM Cortex A53 است تا حداکثر فرکانس 1.2 گیگاهرتز فعال بوده و از نسل نوین 64 بیتی در ساختش بهره گرفته شده است. همچنین واحد گرافیکی Adreno 306 در کنار 2 گیگابایت رم، از دیگر مشخصات این محصول جدید هواوی هستند.

برای آنکه توانایی‌های این گوشی 64 بیتی را بیشتر بسنجیم، آن را وارد آزمایشگاه خود کردیم تا در معرض آزمون‌های بیشتری قرار بگیرد.

ابتدا به سراغ برنامه ساده و در عین حال موثر بنچمارک پی رفتیم تا رفتار گوشی را در محاسبه عدد پی بسنجد. کسب عدد 334 میلی‌ثانیه در محاسبه این عدد، ما را به ادامه مسیر چندان امیدوار نکرد!

huawei-g7-4

در مرحله بعدی به سراغ آزمون سه مرحله‌ای Quadrant رفتیم (از بالای نمودار، می‌توانید گزینه‌ها را تغییر دهید).

پس از آن از AnTuTu استفاده کردیم. huawei-g7-5

امتیاز G7 در آزمون HTML5 برنامه Vellamo برابر با 1058 شد.

huawei-g7-3

در برنامه GeekBench دو امتیاز 484 برای فعالیت تک هسته‌ای و 1427 در چند هسته‌ای به دست آمد.

huawei-g7-1

در پایان نیز برای سنجش توانایی واحد گرافیکی از Bonsai بهره گرفتیم که برخلاف انتظار، گوشی امتیاز پایین 688 با متوسط فریم 9.8 را به دست آورد.

huawei-g7-6

دوربینی که نحس نیست

شاید 13 را بسیاری یک عدد نحس بدانند اما زمانی که این رقم بر روی دوربین یک گوشی میان رده قرار بگیرد، کاملا شگون دارد! G7 علاوه بر این، مجهز به یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو است تا در زمینه گرفتن عکس‌های سلفی هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. در کنار نمونه 13 مگاپیکسلی، یک فلش LED هم برای نورافشانی در محیط‌های تاریک آمادگی دارد. عکاسی در محیط با نور کافی به خوبی صورت می‌پذیرد اما هنگامی که میزان نور کاهش پیدا کند، به همان میزان نویزها افزایش می‌یابند.

huawei-g7-25

البته از آنجایی‌که نبایستی تنها اسیر تئوری و اعداد بود، با G7 مشغول به عکاسی شدیم که نتایج را می‌توانید در تصاویر زیر مشاهده کنید.

huawei-g7-31 huawei-g7-32 huawei-g7-33 huawei-g7-34

در کل بایستی دوربین این گوشی را مطلوب ارزیابی کرد و شاید در بین پرچمداران نتواند صحبت زیادی برای گفتن داشته باشد اما به طور قطع یکی از خوب‌ها در بین گوشی‌های میان رده خواهد بود.

در بخش فیلم‌برداری، G7 می‌تواند به صورت فول اچ‌دی فیلم بگیرد. حجم کلیپی که ما به صورت آزمایشی گرفتیم، در حالت اچ‌دی برابر با 59 مگابایت و در وضوح فول اچ‌دی 144 مگابایت شد. تقریبا تصویر هیچ‌گونه افت فریمی نداشت، سرعت زوم کردن هم بسیار خوب بود اما فوکوس را به صورت لمسی بایستی انجام دهید. همچنین در نقاطی که نور کم‌تر است، میزان نویز نسبتا بالاست، امری که تقریبا در تمام دوربین‌های امروزی وجود دارد.

رابط کاربری؛ کیت کت با طعم سیب!

یکی از ایراداتی که به رابط کاربری هواوی همیشه وارد شده است، کپی برداری آن از سازندگانی چون اپل بوده است؛ بایستی این را هم پذیرفت که تا حد زیادی چنین اتهامی وارد است اما در این بین هواوی تفاوت‌های زیادی را نیز به وجود آورده و حتی می‌توان اینترفیس G7 را محصولی مابین اندروید و آی‌او‌اس دانست.

به شخصه از رابط کاربری G7 لذت بردم، علاوه بر آنکه به نظر ساده می‌رسد اما پویایی و روان بودن خاص خودش را دارد. درست مانن آی‌فون، شما با کشیدن انگشت خود در پایین صفحه، گزینه‌های مختلفی برای‌تان به نمایش در می‌آید که حتی تعداد و فرم آیکون‌هایش نیز مانند آی‌فون است ولی در اینجا تنها در زمانی که گوشی‌تان قفل است می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

huawei-g7-15

این تشابهات در بخشی چون دوربین حتی بیشتر هم می‌شود. نوع سوییچ کردن بین حالت عکاسی و فیلم‌برداری دقیقا مانند iOS بوده و حتی کلید فشردن برای گرفتن فیلم هم مشابه است. این موضوع کمی عجیب هم به نظر می‌رسد که چرا هواوی در برخی موارد تا این حد اصرار بر شبیه سازی داشته در صورتی‌که حداقل می‌توانست با ایجاد برخی از تغییرات ظاهری، این شباهت را کمتر کند، امری که به نظر می‌رسد طراحان این کمپانی بزرگ چینی هیچ ابایی از پذیرفتن انگ تقلید نداشته‌اند.

huawei-g7-16

G7 همچون اکثر محصولات هواوی و برخلاف سایر اندرویدی‌ها، از منوی مجزا برای نشان دادن بازی و برنامه‌ها برخوردار نیست و همچنان همچون همان سیب اهورایی، آیکون‌ها را با شباهت به آی‌فون در صفحه اصلی ریخته است.

huawei-g7-14

حتی نحوه سرچ کردن با حرکتی کاملا مشابه، یعنی کشیدن انگشت دست از بالا به پایین در G7 ظاهر می‌شود که منوی آن نیز همچنان با آمریکایی مغرور (آی‌فون) شبیه است.

huawei-g7-13

زمانی که گوشی شما قفل است، با هر بار فشردن کلید باز کردن صفحه نمایش، یک والپیپر زیبا به نمایش در می‌آید و آن قدر تعداد آن‌ها زیاد است که خیلی به ندرت می‌توانید تصاویر تکراری را در بین آن‌ها بیابید. حتی اگر موسیقی پخش کنید، بدون نیاز به باز کردن لاک اسکرین دستگاه قادر هستید تا آن را کنترل کنید.

در کل بایستی به این مورد اشاره کرد که شاید Emotion UI 3.0 پر از کپی برداری باشد اما تلفیق این کپی‌ها به همراه خلاقیت و روانی خاص این رابط کاربری سبب شده است تا با نمونه‌ای دوست داشتنی رو‌به‌رو شوید که نسخه کیت کت اندروید را با طعم سیب به شما عرضه می‌کند.

پخش چند رسانه‌ای

همچون گذشته اگر بخواهیم این قسمت را به سه بخش تصویر، صدا و کدک‌ها تفکیک کنیم؛ بایستی نمره قبولی را در نخستین قسمت یعنی تصویر به هواوی اعطا کرد. جایی که سایز مناسب با کیفیت قابل قبول نمایشگر سبب می‌شود شما از دیدن تصاویر بر روی دستگاه لذت ببرید.

huawei-g7-30

وقتی به صدا می‌رسیم، نگاه را به تک اسپیکر دستگاه می‌دوزیم که با شروع به کارش، از لذتی که از قسمت قبلی برده بودیم به وضوح کاسته خواهد شد! صدا با آنکه بلند است اما کیفیت چندان جالبی ندارد و حتی تیزی آن تا حدی آزار دهنده می‌تواند باشد. البته کیفیت در هدفون دوباره بالا می‌رود و شاید بهتر باشد که وظیفه این اسپیکر را تنها به نواختن موسیقی جهت اطلاع از زنگ خوردن گوشی بسپاریم.

huawei-g7-26

در بخش کدک‌های تصویری شاید با وجود نرم‌افزارهای رنگارنگ اندرویدی چندان جای نگرانی نباشد اما اگر بخواهیم به توانایی‌های خود دستگاه نگاهی بیندازیم، لبخند عمیقی بر روی لبان‌تان نقش نخواهد بست! پلیر پیش فرض دستگاه از پس اجرای فایل با پسوند mkv بر نیامد و زیر نویس فارسی را هم نشان نمی‌داد. اما رابط کاربری پلیر همچون اکثر بخش‌های اینترفیس، دوست داشتنی و قابل قبول بود.

باتری

استفاده از یک نمونه 3000 میلی‌آمپری، در همان ابتدا شما را به ادامه داستان امیدوار می‌کند. هواوی در برخی از محصولات خودش همچون سری اسند میت، نشان داده که توجه ویژه‌ای به این بخش مهم دارد و حال G7 هم به نظر می‌رسد که جزئی از این سیاست هست تا حداقل اگر گوشی شما 165 گرم وزن دارد، باز دلتان به باتری قدرتمند (و البته بدنه فلزی) آن خوش باشد.

huawei-g7-19

در بررسی‌هایی که بر روی باتری صورت دادیم، این گوشی نشان داد که به راحتی تا یک روز (در استفاده نسبتا بالا) دوام می‌آورد، در هنگام کار با شبکه بی‌سیم در حدود 11 ساعت روشن ماند و برای فیلم دیدن هم می‌توان تا بیش از 10 ساعت بر رویش حساب باز کرد.

سایر امکانات

بهتر است که در ابتدا این مورد را گوشزد کنیم که G7 یک پرچمدار نیست و به همین خاطر نباید سطح انتظارات‌تان را از آن خیلی بالا ببرید. اگرچه برخی توانایی‌های خاص نظیر پشتیبانی از نسل چهارم ارتباطات باعث می‌شود که حداقل برخی از خصوصیات خوب مدل‌های گران قیمت بازار را به یدک بکشد.

huawei-g7-2

محصول هواوی با حافظه داخلی 16 گیگابایت عرضه می‌شود که از این میزان کمی بیشتر از 11 گیگابایتش در دسترس است. همچنین توانایی پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا 32 گیگابایت دیگر برای آن فراهم شده و استفاده از بلوتوث نسخه 4، سرعت مناسبی را در تبادلات دیتای شما رقم می‌زند.

سخن پایانی

در کل بایستی هواوی G7 را یک گوشی با استایل پرچم‌دار، قیمت میان رده و مشخصاتی مابین این دو دانست. محصول هواوی که در حال حاضر در حدود 950 هزار تومان قیمت دارد و پیش‌بینی می‌شود که این میزان کاهش هم پیدا کند، می‌تواند تدیل به گل سر سبد محصولات هواوی در بازار شود و به طور حتم یکی از خوب‌های بازار برای کسانی خواهد بود که دوست دارند یک دستگاه لوکس و فلزی را با قیمتی مناسب در اختیار بگیرند.

huawei-g7-20

144 در مورد “بررسی هواوی اسند جی ۷ (Huawei G7): گل سر سبد!”

  1. سلام من huawei g7رودارم خیلی هم ازش راضیم ولی به علت داشتن دوتاسیمکارت نمیدونم چکارکنم یعنی سیمکارت دوم درجای cd کارت جانمیشه وسیمکارتم مینی هست

  2. سلام خسته نباشید یه سوال داشتم چرا گوشی من فقط یه دونه سیم کارت میخوره در واقع یکیش غیر فعاله حافظه sd رو هم نشون نمیده

  3. سلام . می خواستم بدونم وقتی که انروید گوشی رو از ۴ به ۶ ارتقا دهم مشکلی پیش می اید . و ایا نسل چهار رو G7ساپورت می کند .

  4. سلام مرسی از برسی خوبتون من G7 خریدم واقعا گوشی خوبیه با توجه به اینکه اگر بخواهیم گوشی با این کارای تو برند سامسونگ یا ال جی بخرید باید بیشتر از اینا هزینه کنید
    دوربینش عالیه و اصلا هنگ نمیکنه در کل خیلی گوشیه کارامدیه

  5. با سلام و عرض خسته نباشید
    دوستان می خواستم برخی امکانات که جی ۷ رو از ای۷ (سامسونگ ) برتری می دهد بگویم
    1-در بازی کلش بدون لگ ولی ای ۷ هنگی کمی داره
    2-دارای عملکرد دابل ناک (وقتی گوشی خاموش است با ۲ بار ضربه بر روی ال سیدی گوشی روشن می شود)
    3-دارای کاور ( برای خاموش کردن صفحه بدون دکمه باید دست را کامل برروی صفحه بگذارید)
    و…………..
    چون چند وقتی است گوشیمو مدرسه گرفته وبرخی امکانات رو یادم نمی یاد ذمن دعای شما دوستان
    در صورت پس گرفتن تمامی امکانات را می نویسم
    با تشکر
    در خریدش شک نکنید
    ✔✔✔✔✔✔✔✔✔✔✔✔✔✔✔✔✔✔✔

  6. زهرا امیری

    سلام خسته نباشید
    من این گوشی رو چند ماهه استفاده میکنم واقعا عالیه حرف نداره
    فقط یه مشکلی پیش اومده،اندازه صفحه کلید گوشی خود به خود کوچیک شده درحالیکه هیچ تغییری در تنظیمات انجام ندادم
    میشه راهنمایی کنید چطوری به حالت اول برگردونم؟

  7. با سلام اقای گلکار.امروز رفتم نظرات کاربران در چند سایت را خوانم بعضی ها نوشته بودن که فیلم برداری با هواویG7در کیفیت 1080 و 720 اصلا صدای محیط را ظبط نمیکند یا صدای باد مانند میاد یا صدا خیلی ضعیف ظبط میشه یا نویز خیلی بالای دارند جالب این جاست که می گفتند تو کیفیت پایین تر این مشکل ها نیست!!!!!!!می خواستم بپرسم شما که این گوشی را بررسی کردهاید در بخش بررسی دوربین حتما در کیفیت 1080 و 720 فیلم برداری کرده اید و بعدش فیلم را برای خودتان پخش کردهاید!!!ایا این مشکل صحت دارد یا بعضی از G7 ها این مشکل را دارند یا مشکل از دستگاه آن هاست یا خواستند دروغ بگویند؟یعنی تصاویر خیلی نویز دارند و در هنگام فیلم برداری صدا ظبط نمیشه یا خیلی ضعیف ظبط میشه؟لطفا تا 1 ساعت دیگر جواب دهید چون می خواهم این G7گوشی را برای کسی هدیه بخرم.خدا نگه دارد!!!

    1. اقای گلکار یک سوال دیگر؟ایا فیلم هایی که ظبط میکنیم با G7 از نظر کیفیت تصویر چه در روز و چه در شب نویز دارن.اخه نوشته بودند فیلم نویز بالیی دارد!

    2. پیمان گل‌کار

      با توجه به اینکه این گوشی خیلی وقت پیش بررسی شده و در حال حاضر در اختیار ما هم قرار نداره، شاید بهترین کار استناد و سوال از دوستانی باشه که این گوشی رو دارند.

  8. با سلام اقای گلکار.من هواوی جی7 مدل L01 خریدم.ایا اپدیت به اندروید5 دارد.لطفا جواب دهید.خسته نباشید!!!

  9. سلام..من دوهفته اس ک دنبال گوشی با صفحه ی بزرگ میگردم .حالت فبلت باشه..و کیفت دوربین اصلی با سلفیش هم خوب باشه..بنظرتون همین جی هفت خوبه؟؟؟؟؟

  10. سلام مرسی از اطلاعاتی که دادین می خواستم بدونم باتریش قابل تعویضه واین گوشی خوبه یا سامسونگ اس۵

  11. سلام .لطفا راهنمای کنیدک کدمشون ارزش خریدن داره P7یاG7یاLUMIA830یاHTC820؟؟؟؟؟؟؟؟من میخوام یه گوشی ک کارکرد خوبی داشته باشه بخرم اما….درضمن ادم تو دوراهی میمونه بعضیا میگن هواوی بده بعضیا میگن خوبه لطفا راهنمایی کنید.

  12. سلام و خسته نباشید لطفا درمورد باز شدن پشت این گوشی اطلاعاتی هم بدید(فقط کنجکاوم که بدونم) ومیخوام بدونم این نوع گوشی ها چندتا سنسور دارند

  13. آرمان قادری

    ببخشید من گوشی جی 7 دارم خیلی ازش راضیم چند وقت شنیدم که ابدیت گوشی به لالی پاپ در راه است ولی متاسفانه اپدیت g7_lo1 قرار نیس بیاد درسته ایا؟؟؟؟؟؟؟؟

  14. سلام
    آیا این گوشی کلش او کلنز رو خوب اجرا میکنه؟؟؟
    باتریش چقدر دوام داره تو بازی؟؟؟
    منتظر جواب آقای گل کار و بقیه دوستان که استفاده کردن هستم

  15. باسلام وخسته نباشید بسیار به شما. می خواستم بپرسم که شما اقای گلکار از بین هانر 4 ایکس و جی7 و جی 750 کدام را از نظر کلی به طور قطعی پیشنهاد میکنید؟ایا هواوی جی7 از پس اجرای بازی و برنام های سنگین مثل اسفالت8 بر میاید و دوربین خوبی دارد؟ ایا 64 بیتی بودن در عملکرد بهتر پردازنده و گرافیک تاثیر دارد؟ لطفا سریع و دقیق جواب تمام سوال هایم را بدهید چون قصد خرید دارم و میدانم فقط شما اقای گلکار می تونید به من کمک کنید.بسیاااار متشکرم. خدا قوت.

    1. پیمان گل‌کار

      بسیاری از سوالات شما در بررسی همین گوشی عنوان شده
      در کل گوشی خوبی است و از پس اجرای آسفالت ۸ هم به راحتی بر خواهد اومد

  16. با سلام اقای گلکار ای این گوشی از پس بازی های چون اسفات8 و یا ریل ریسینگ3 و یا همان نید فور اسپیدی که روی گوشی ها تست میکنید بر می اید؟ لطفا سریع جواب بدین چون قصد خرد این گوشی را دارم. با تشکر.

  17. سلام یه سوال لطفا اگه میشه جواب بدین، منتظرم، میگن در مدل دو سیم کارته، یکیش فقط 2g و یکی دیگه 3g و 4g ساپورت میکنه، میخام بدونم اون شیاری که 4g و 3g رو ساپورت میکنه 2g هم ساپورت میکنه یا نه فقط شیار اول 2g میگیره؟

  18. سلام خدمت همگی من نمی دونم مدل دوسیم این گوشی L11هست یا L01لطفا پاسخ مرا بدهید درذمن مدل 2سیم هنگ کمتر وانتن دهی بهتر داره واز فورجی بهتری پشتیبانی می کنه با تشکر از سایت خوبتون

  19. سلام روزتون بخیر
    میخواستم راهنماییم کنین من میخوام گوشی بگیرم ولی بین p7 و g7 موندم اهل بازیها و برنامه های سنگین نیستم ولی برام مهمه که گوشیم در حد آزار دهنده لگ نداشته باشه و باطریشم خوب باشه
    با این حساب بین این دوتا گوشی کدومو پیشنهاد میدین؟متشکرم

  20. سلام خسته نباشید آقای گلکار
    این طور که متوجه شدم honor6 قوی تر از g7 هست ، ولی g7 خوشگل تر و با کیفیت تره

    به نظرتون قدرت و فدای زیبایی کمک ، یا زیبایی رو فدای قدرت؟

    1. پیمان گل‌کار

      این سوال در درجه اول بستگی به سلیقه و اولویت خودتون داره! اگر اهل اجرای بازی‌های سنگین و انجام چند برنامه به صورت هم‌زمان هستید، Honor را انتخاب کنید اما برای استفاده‌های عادی روزمره و حتی مایل به کمی هم سنگین، G7‌ انتخاب خوبی است.

  21. سلام اقای گل کار کدام گوشی بهتر است-با الویت صفحه نمایش و لنگی کم–
    1-g750
    2-g7
    3-honor 6
    4-e5
    5-htc 816
    6-htc 820
    تشکر–دو روز دیگر می خواهم بخرم–اگر به ترتیب الوین بنویسید ممنون می شوم—

        1. شرمنده–چه مدلی از این گوشی را بخرم ایا مدلی متفاوتی دارد—چه رنگی زیبا وقشنگ تر است؟/این گوشی تک سیم کارت مشکلی در اینده ندارم–می گویند انتی دهی ضعیفی دارد–

        2. پیمان گل‌کار

          رنگ امری سلیقگی است و فکر نمی‌کنم مدل‌های گوشی در بازار متفاوت باشد (مگر در نسخه تک سیم یا دو سیم). آنتن دهی گوشی‌های هواوی هم به طور معمول خوب است

        3. پیمان گل‌کار

          اکثر باتری گوشی‌های پرچم‌دار امروزی، غیر قابل تعویض است و مشکلی وجود نداره

  22. سلام راستش من ازاین مطالبی که دوستان نوشتندوسئوال کردنداطلاع چندانی ندارم (اطلاعات موبایلی درحدصفر)امابتوصیه یکی ازدوستان هفته قبل این گوشی راخریدم بقیمت780تومان ووقتی متوجه شدم که گوشیم یک سیم کارته است کلی دلخورشدم ولی الان بامطالعه مطالب این سایت کمی تسکین خاطریافتم ولی هنوزنمیدانم که واقعااین گوشی یک سیم کارته است یادوسیم کارت هم وجوددارد؟

  23. سلام آقای گلکار.ببخشید 2تا سوال از حضورتون داشتم من گوشی جی7 مدل ال11 رو دارم بنظرم otg و nfc نداره خواهشا میتونید راهنماییم کنید که واقعا داره یا نه و اگه نداره آپدیتی براش هس؟ممنون میشم جوابمو بدید

  24. باعرض سلام،بررسی خیلی عالی شما رو خوندم،میشه بفرمایید بلندی و کیفیت صدای جی7چطوره؟ هانر تری سی دارم میشه گفت اصلا صدا نداره،باز جی730صداش بهتر بود ،کلا در هواوی ظاهرا باید بیخیال بلندی صدا شد،معذرت طولانی شد اگه لطف کنید جواب بدید ممنون میشم.

  25. سلام
    چندتا سوال داشتم رابطه با این گوشی
    1-روت میشه یانه
    2-otgساورت میکنه
    3-دقیقا داخل جعبه گوشی چه وسایلایی باید باشه چونن یه مغازه رفتم صفحه ضد خش نداشت ولی تویه سایت دیدم نوشته به همراه صفحه ضد خش
    4-من فقط بازی کلش اف کلنز میکنم میخوستم بفهمم درحین بازی مشکلی پیش نمیاد

  26. سلام من میخوام این گوشی رو بخرم از تنها نکته ای که ترس دارم اینه که ممکنه سرعت wifi و 4g گوشی کم باشه اگر شما یا دوستان تستی تو این زمینه انجام دادید لطفا نظرتون رو بفرمایید

  27. سلام
    آقای گلکار من فردا قراره این گوشی رو بخرم و نظرات دوستان رو هم خوندم و تو چند جا تو سایتهای دیگه هم از لگ زن تو بازایی مثل کلش گله میکردن.

    سوالم اینه با اینکه خیلی ها پرسیدن و قطعی جواب ندادین.بین g750 و g7 کدوم بهتره؟ لطفا و لطفا جواب بدین. اگه g7 بهتره چه چیزی cpu 1.2 گیگا هرتزی رو در مقابل 1.7 گیگا هرتزی برتر میکنه/؟

    1. پیمان گل‌کار

      پردازنده این گوشی‌ها متفاوته اما نکته برتر برای G7 به معماری ۶۴ بیت اون برمی‌گرده. اگر در بازی کلش گوشی واقعا لگ داره، می‌تونه به عدم سازگاری بازی با چنین معماری‌ای برگرده وگرنه دستگاه از نظر تئوری توانایی اجرای چنین بازی‌ای رو داره

      1. با سلام میشه سوال بنده رو هم در رابطه با دیتای این گوشی پاسخ بدید.
        من با اینترنت دیتای این گوشی اصلا نمیتونم با اینترنت و سرچ در اون کار کنم. یا ایمیل و …
        چه کار باید بکنم؟؟؟؟ با توجه به اینکه این گوشی همه چیش عالیه. فقط دیتاش داره اذیت م یکنه

        1. پیمان گل‌کار

          منظور دقیق شما از سرعت دیتای گوشی در اینترنت را متوجه نشدم! اگر منظورتون سرعت بارگذاری صفحات است، توصیه می‌کنم از مرورگری چون دلفین یا فایرفاکس هم استفاده کنید تا ببینید مشکل هنوز پابرجاست یا خیر!

    1. مجتبی مسکینی

      دوست عزیز روی هم رفته دو دقیقه هم از کامنتی که گذاشتید نمیگذره که میگید سریع پاسخ بدید! پشتیبانی آنلاین هم انقدر زود جواب نمیدن!!
      کمی صبر داشته باشید جناب گلکار پاسخ شما رو خواهند داد

  28. با سللم.
    بنده حدود 3 روزه این گوشی رو دارم. از همه چی ش واقعا اااااااااااااااا راضیم همه چیز عالیه.
    فقط هنگام کار با اینترنت دیتا اصلا مرورگرهای سرچ گوگل و کروم یا .. کار نمیکنند اما در حالت سرعت وایرلس کاملا مناسب هستند از طرفی هنگارم کار با دیتا نرم افزار های دیگه از اینترنت نسبتا راضی کننده هستن . اما مرورگرهای سرچ کاملا از کار افتاده و هیچ کار نمیکنند. آیا این گوشی در دریافت اینترنت دیتا ضعیف هست؟؟
    لطفا راهنمایی بفرمایید هر چه سریعتر لطفا.
    با تشکر

  29. با سلام.م
    منون از نقد خوبتون و همچنین عکسها..
    خواستم بپرسم به نظرتون این گوشس بهتره یا huawei g750؟؟؟تو بازیهای سنگین کدام یک عملکرد بهتری داره؟؟؟
    و همچنین کیفیت ساخت و اجرای برنامه ها و بازیهای سنگین در g7چطوره؟؟؟بدون لگ بالا میاره؟؟؟
    و در آخر نظرتون درباره ی. 4xهکاوی…
    با تشکر

  30. سلام خسته نباشید.
    به نظر شما تو رنج قیمت 700 تا 800 تومن چه گوشی رو پیشنهاد میکنید؟؟؟
    پردازنده و گرافیک خوب یکی از ملاک هام هست
    لطفا راهنمایی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH