اپ رسان: 5 بازی استراتژیک برتر برای اندروید (با لینک دانلود)

سبک استراتژی از جمله سبک‌هایی است که علاقمندان خاص خود را دارد. در بازی‌های استراتژی بر خلاف عناوین حادثه‌ای و ماجرایی شما عملا هیچ کاراکتر خاصی را هدایت نمی‌کنید بلکه در بیشتر موارد باید رهبری گروهی را بر عهده بگیرید و علیه گروه‌های دیگر در بازی بجنگید. آنچه در بازی‌های استراتژی نقش مهمی بازی میکند مدیریت است. شما باید بتوانید منابع خود، پایگاه خود، نیروهای خود و کلا هر چیزی که تحت فرمان شماست را به خوبی مدیریت کنید تا بتوانید بر دشمنان خود پیروز شوید. البته همیشه هم صحبت از جنگ در میان نیست. بسیاری از بازی‌های استراتژی مثل بازی‌های استراتژی شهرسازی هستند که شما در آن باید کار مدیریت یک شهر را بر عهده بگیرید و به اهداف خاص از پیش تعیین شده دست یابید. به هر حال بازی‌های استراتژی از میان سبک‌های مختلف بازی‌های رایانه‌ای بهترین تعامل را با کاربران گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها داشته‌اند چرا که به گفته بسیاری از کاربران هدایت نیروها و مدیریت منابع با لمس انگشت آسان‌تر است تا با موس. در زیر به بررسی مختصر 5 بازی استراتژی برتر برای سیستم‌های اندرویدی می‌پردازیم.

Clash of Clans

بازی که این روزها به قدری معروف شده که نیازی به معرفی ندارد. این بازی برای اولین بار در سیزدهم ژوئن سال 2012 در گوگل پلی قرار گرفت و از آن پس از معروفیت زیادی برخوردار شده است. هر چند بازی با یک دهکده معمولی شروع می‌شود ولی شما باید به تدریج این دهکده را به یک دژ مستحکم تبدیل کنید. تالار شهر، معدن طلا و پادگان جزء اولین بناهایی هستند که در اختیار شما قرار می‌گیرند و با آنها می‌توانید به مدیریت دهکده، جمع‌آوری طلا و آموزش ابتدایی‌ترین واحدهای جنگی بپردازید. ولی کار به همین جا ختم نمی‌شود، هر چقدر در بازی پیش بروید امکان ساخت بناها و واحدهای جنگی بهتری را هم پیدا خواهید کرد. واحدهای جنگی مثل غول‌ها یا اسکلت‌ها که به درد از بین بردن توپ‌های دشمن و دیوارهای دفاعی او می‌خورند. اگر می‌بینید توپ‌های زیادی از استحکامات دشمن حفاظت می‌کنند بهتر است به آنها حمله هوایی کنید! Clash of Clans‌ جزء اولین بازی‌های استراتژی بود که نه تنها امکان بازی در برابر هوش مصنوعی بازی بلکه امکان روبرویی با حریف‌های واقعی به صورت آنلاین را فراهم می‌آورد. شاید دلیل معروفیت بالای آن نیز همین باشد. به هر حال اگر احساس می‌کنید در بازی‌های استراتژی کسی جلودار شما نیست پیشنهاد می‌کنیم این بازی را اگر تا به حال انجام نداده اید‌، حتما امتحان کنید.

1Download az IranappsBoom Beach

بازی دیگری از سازندگان بازی Clash of Clans، هر چند این بازی از لحاظ ساختار بسیار شبیه به Clash of Clans‌ است ولی به گفته منتقدان از عمق بیشتری نسبت به آن برخوردار است و برخی تفاوت‌های جزئی نیز با آن دارد از جمله این که در این بازی نمیتوانید در آن واحد چندین ساختمان را بسازید یا ارتقا دهید. در واقع بازی بیشتر سعی دارد شما را به سمت شرکت در نبردها سوق دهد تا مشغول کردن‌تان به جمع آوری منابع و ساخت پایگاه. شاید در بسیاری از بازی‌های استراتژی داشتن ارتش بزرگتر و نیروهای بیشتر به معنای پیروزی در نبردها باشد ولی در Boom Beach از این خبرها نیست! هر چند داشتن نیروهای بیشتر قطعا بهتر است ولی اتخاذ تاکتیک مناسب در نبردها بعضی مواقع میتواند حتی شما را با نیروهای کمتر پیروز میدان کند. یکی از روش‌های جالبی که برای هدایت نیروهایتان به نقطه خاصی روی نقشه در این بازی ابداع شده این است که شما به جای آنکه تمام نیروهایتان را انتخاب و بعد به آنها فرمان حرکت به نقطه خاصی بدهید میتوانید در هر نقطه از نقشه که خواستید منوری را روشن کنید تا نیروهایتان به صورت خودکار به سمت آن حرکت کنند. در این بازی شما باید سعی کنید هر تعداد جزیره که میتوانید را از دست اشغالگران خارج کنید و در عوض از سکه‌های طلا و منابعی که اهالی جزیره در اختیارتان میگذارند استفاده کنید. اگر بازی Clash of Clans‌ را قبلا انجام داده‌اید سریعا میتوانید با این بازی نیز ارتباط برقرار کنید چون همانطور که گفته شد این دو از لحاظ ساختار بسیار شبیه هم هستند.

2Download az IranappsPlague Inc

رویکردی که این بازی استراتژی در سبک خود داشته شاید به ذهن کمتر کسی خطور کند: در این بازی خبری از جنگ و ساختن پایگاه و از این قبیل نیست. شما در این بازی باید ویروسی مهلک را تولید کرده و آن را در تمام دنیا شیوع دهید! در تبلیغ این بازی آمده: “دنیا را از شر انسان‌ها خلاص کنید!” در ابتدای بازی نقشه دنیا در اختیار شما قرار خواهد گرفت که میتوانید محل شیوع بیماری ساخت خود را روی آن انتخاب کنید. همچنانکه که ویروس شما شیوع بیشتری می‌یابد و قربانیان بیشتری میگیرد امتیاز DNA شما نیز افزایش خواهد یافت که با استفاده از آن میتوانید ویروس خود را در سه حوزه مختلف ارتقا دهید. این سه حوزه عبارتند از: سرعت انتقال که باعث شیوع سریعتر ویروس خواهد شد، عوارض و نشانه‌های بیماری، مثلا شما میتوانید عطسه و سرفه یا از بین رفتن کامل دستگاه تنفسی را به عنوان عوارض بیماری خود تعیین کنید و بدین ترتیب از تلف شدن قربانیان خود اطمینان حاصل کنید! و بالاخره قابلیت‌های ویروس که میتواند شامل مواردی همچون مقاومت ویروس در شرایط مختلف شود. هر کدام از این سه حوزه دارای نمودار درختی مربوط به خود هستند و هر چقدر شما امتیاز DNA‌ بیشتری بیاورید میتوانید ویروس خود را در هر کدام از سه حوزه فوق تا حد پیشرفته ارتقا دهید. چیزی که در این بازی اهمیت دارد پیش‌بینی وضعیت آینده و برخورداری از توان تصمیم‌گیری بالاست. این بازی دارای سه درجه سختی مختلف است ولی متاسفانه هنوز حالت چند نفره برای آن در نظر گرفته نشده است.

3Download az IranappsClash of Gangs

یکی دیگر از شاخه‌های بازی‌های استراتژی شامل بازی‌هایی می‌شود که در آن شما باید نقش سردسته گروهی از تبهکاران را بازی کنید و با انجام انواع و اقسام کارهای خلاف حوزه فعالیت خود را گسترش دهید. البته نباید از نظر دور داشت که رده‌بندی سنی این بازی‌ها بالای 18 سال است و این مدل بازی‌ها به درد بچه‌ها نمیخورد اما اگر تا به حال دلتان خواسته که مزه سردسته یک گروه مافیایی بودن را بچشید بدون آنکه مجبور باشید به کسی صدمه بزنید یا از تبعات قانونی آن بهره‌مند شوید!! این گروه از بازی‌های استراتژی میتوانند تا حدودی خواسته شما را برآورده کنند. Clash of Gangs نیز همانطور که از اسمش پیداست در این دسته‌بندی قرار میگیرد. شما در این بازی به عنوان خلافکاری که به تازگی از زندان آزاد شده باید هدایت گروهی از خلافکاران را بر عهده بگیرید و به تدریج امپراطوری خلافکاری خود را گسترش دهید. مهمترین بنا در این بازی مخفیگاه خلافکاران است که امکان ارتقای دیگر بناها را به شما میدهد. هر چند بازی در محیط شهری اتفاق میافتد ولی این بدان معنا نیست که در آن از جنگ و درگیری خبری نیست. در واقع شما میتوانید انواع و اقسام خلافکاران را به خدمت بگیرید و آنها را به سلاح‌های مختلف مجهز کنید. این بازی را به صورت چند نفره و آنلاین نیز میتوان انجام داد. شما میتوانید به حوزه استحفاظی دیگر خلافکاران تجاوز کرده و منابع آنها را به غارت ببرید. همانطور که رهبری خلافکاران در درگیری‌ها اهمیت دارد، مدیریت منابع و درآمدهای بدست آمده نیز مهم است. سعی کنید بین این دو توازن برقرار کنید.

4Download az IranappsGodus

داشتن قدرت مطلقی که بتوان با آن بر زمین و آسمان‌ها حکومت کرد، دریاها و بادها را به تسخیر خود درآورد و کلیه موجودات زنده را در ید قدرت خود داشت، شاید یکی از آرزوهای دست‌نیافتنی هر انسانی بوده باشد. هر چند این آرزو در دنیای واقعی دست‌نیافتنی است ولی در دنیای مجازی و در قالب بازی‌هایی همچون Godus به آن جامه عمل پوشانده شده است. شما در این بازی نقش خدایان باستانی را بازی خواهید کرد و قدرت آن را خواهید داشت که بر بستر زمین، کوه و جنگل و دشت و دریا بوجود بیاورید. البته خلق این مناظر طبیعی باید با هدف جلب مردمان و سوق دادن آنها به زندگی در آنها باشد، بنابراین سعی کنید تناسب را در خلق آنها رعایت کنید. خلق فقط کوه یا جنگل نتیجه مثبتی برای شما در بر نخواهد داشت. رعایای شما از تمدن‌های باستانی و اولیه کارشان را شروع کرده و به اعصار و دوران‌های پیشرفته‌تر خواهند رسید. شما حتی میتوانید مردمان خود را با بارش شهاب‌سنگ و آتش از آسمان نیز تنبیه کنید. این دیگر به عهده شماست که چه رفتاری با آنها داشته باشید. البته شما برای انجام کارهای خدایی خود به ایمان مردمان‌تان هم نیاز دارید پس حتما در نوع رفتارتان با آنها نیز تجدید نظر کنید!

5Download az Iranapps

5 در مورد “اپ رسان: 5 بازی استراتژیک برتر برای اندروید (با لینک دانلود)”

  1. ینی ما ایرانیا انقدر قدرت داریم که اون عبدالمالک ریگیو از تو آسمونا پیدا کنیم بگیریمش ول یه نفر تو ایران پیدا نمیشه به من بد بخت بگه این godus لعنتی چه مشکلی داره.
    تمام سایتا رو زیرو رو کردم
    همه ورژناشو نصب کردم
    با دیتا بی دیتا
    کشتم خودمو نصب نشد
    بابا یه نفر به من کمک کنه این وا موندرو نصب کنم
    اصلا پول میدم یکی اینو نصبش کنه که کار کنه
    اگه میتونین کمک کنید کمک کنید
    Email:mohammad.reza.farsad47@gmail.com

  2. پس castle clash کجاست؟؟؟ دومین بازی برتر بعد clash of clans ، کستل کلشه.واقعا متاسفم از این انتخاباتون.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH