10 بازی داغ استراتژیک (Tower Defence)

بسیاری از افراد این سوال را در ذهن خود دارند که اعتیاد آورترین نوع بازی‌های موبایل و تبلت در چه سبک‌هایی هستند؟ خب شاید بتوان گفت که سبک Tower Defense یکی از اعتیاد آورترین ژانرها در دنیای بازی‌های موبایل و تبلت می‌باشد. البته تاکنون معادل فارسی صحیحی برای نام این سبک در نظر گرفته نشده است و ما در اینجا لقب سبک استراتژیک را به آن دادیم. البته در یک سری از بازی‌هایی این سبک به جای دفاع، بازیکن وظیفه حمله به دشمن را بر عهده دارد. پس به طور کلی نام این سبک را می‌توان دفاعی و هجومی نیز گذاشت ولی در ادامه مطلب فقط از کلمه استراتژیک استفاده کرده‌ایم تا از تکرار کلمات نیز پرهیز کنیم.

نکاتی قبل از انتخاب بازی

در کشور ما به خاطر برخی از محدودیت‌ها، بسیاری از کاربران برنامه‌ها و بازی‌های خود را به صورت رایگان از منابع غیر رسمی دانلود می‌کنند. اما برخی دیگر نیز از فروشگاه اندروید اقدام به نصب برنامه‌ها می‌نمایند. باید قبل از معرفی هر بازی به شما اعلام کنیم که لطفا قبل از نصب بازی بر روی دستگاه خود کمی بیشتر با محیط و قابلیت‌های آن شوید زیرا بسیاری از افراد بر اساس سلیقه خود به بازی‌ها رای می‌دهند و ممکن است بعضی دیگر از کاربران چنین بازی‌هایی را دوست نداشته باشند. پس بهتر است قبل از نصب بازی، نقدها و بررسی‌هایی را که توسط دیگر کاربران به ثبت رسیده است را مطالعه فرمایید. هم چنین ممکن است برخی از بازی‌ها فقط بر روی بعضی از دستگاه‌های اندرویدی عملکرد خوبی داشته باشند ولی بر روی دیگر گوشی‌های هوشمند و یا تبلت‌ها کیفیت چندانی را دارا نباشند، پس بهتر است درباره سازگاری بازی و حتی برنامه‌ها با دستگاه خود اطلاعات لازم را کسب نمایید.

1. Anomaly Warzone Earth HD

در این بازی شما باید به دشمنان از طریق نیروهای بسیار مجهز حمله کنید و برج‌های بیگانگان را نابود سازید. البته مواظب باشید که با دقت نیرو های خود را در میان برج های دشمن هدایت کنید و از نیروهای مختلف و ویژه برای نابود سازی آن‌ها بهره بگیرید. این بازی تحول بسیاری را در سبک بازی‌های هجومی ایجاد کرده است. گیم پلی این بازی بر اساس حمله بر دشمنان پایه گذاری شده است و هم چنین در هر مرحله می‌توانید شاهد ویژگی‌های جدیدتری باشید.

لینک دانلود بازی

2. Strikefleet Omega

شما نقش فرمانده امگا را دارید که ماموریت‌های سختی در پیش رویتان قرار دارد. شما باید ملکه بازی را پیدا و او را متوقف کنید زیرا ملکه قصد دارد کلونی‌های باقی مانده شما را نابود سازد. در طول بازی باید در هنگام حفاری برای کریستال‌های با ارزش از نیرو های خود در مقابل حملات دشمنان دفاع کنید. به کمک این کریستال‌ها نیروهای جدیدی به شما داده می‌شود. گیم پلی بازی بسیار متنوع و جذاب است و هم چنین می‌توانید با کشیدن انگشت خود بر روی صفحه نیروهایتان را کنترل کنید.

لینک دانلود بازی

3. Radiant Defense

Radiant Defense یکی دیگر از بازی‌های موجود در سبک استراتژیک بر پایه دفاع است. در این بازی شما شاهد جهان پر تلاطم هستید که مورد تاخت و تاز تعداد زیادی از بیگانگان واقع شده است. پس باید استحکامات نظامی خود را بر سر راه دشمنان خود بسازید تا آن‌ها را از بین ببرید. در این بازی تعداد زیادی از اسلحه‌ها و تله‌ها در اختیارتان قرار گرفته است تا در طول مبارزه از آن‌ها استفاده کنید. گرافیک مناسب این بازی یکی از ویژگی‌های آن است که در کنارش گواهی صدای Kubatko وجود دارد.

لینک دانلود بازی

4. Sentinel 3: Homeworld

به جنگ در مقابل بیگانگان بپردازید و در طول جنگ از سلاح‌های بسیار متعددی بهره بگیرید. هم چنین به کمک سلاح و قدرت‌های خود می‌توانید حمله‌های میدان مبارزه را دفع کنید و یا این که به دفاع و پشتیبانی از نیروهای خود بپردازید. از امکانات بازی می‌توان به تعداد زیاد کشتی‌ها و هواپیماها اشاره کرد. اگر تمایل داشته باشید نیز می‌توانید کنترل بعضی از نیروها را شخصا به دست خود بگیرید و با بالا بردن سطح آن‌ها، قابلیت‌های جدیدی را دریافت کنید.

لینک دانلود بازی

5. Babel Rising 3D

در بازی Babel Rising 3D شما نقش یکی از خدایان را بر عهده می‌گیرید و باید ساکنان شهر بابل را از ساخت برج معروف این شهر منع سازید. به کمک نیروهای الهی خود در این بازی می‌توانید انسان‌هایی که از فرمان شما سرپیچی می‌کنند را مجازات کنید. برخی از این نیروها شامل آذرخش، زلزله‌های عظیم، بارش شهاب سنگ و جاری شدن سیل می‌باشد که می‌توانند بر سر بابلیان نازل شوند. این بازی یکی از بهترین گرافیک‌ها را در سبک خود دارد و همین طور نقشه قابلیت چرخش به صورت سه‌بعدی را نیز دارا می‌باشد. امکان مولتی تاچ در بسیاری از مراحل بازی کاربردهای جالبی را برای به کار بردن نیروهای شما دارد.

لینک دانلود بازی

6. Arel Wars 2

یکی دیگر از بازی‌های سبک دفاعی نسخه دوم بازی AREL WARS می‌باشد. داستان بازی در مورد قبیله‌های یک سرزمین می‌باشد که ناگهان از میان یکی از آن‌ها شیطانی به پا میخیزد. بازی به صورتی بسیار شبیه به کاراکترهای فانتزی شرقی است و شما باید در میان جنگ سه قبیله به مبارزه بپردازید. یکی از ویژگی‌های بازی RPG بودن یا همان دنیای باز می‌باشد که آن را محبوب کرده است.

لینک دانلود بازی

7. Samurai vs. Zombie Defense

دز این بازی شما باید به نحو بسیار ساده‌ای توسط قهرمان سامورایی خود در برابر زامبی‌ها به مبارزه بپردازید و دهکده خود را از حملات آن‌ها حفظ کنید. سربازهای متحدین و ساختمان‌های دفاعی به کمک شما در این بازی می‌آیند. در طی بازی قدرت‌های بیشتر و جدیدتری را از قهرمان خود مشاهده می‌کنید و هم چنین یاد می‌گیربد که چگونه از برج‌های خود مراقبت نمایید و برج‌های دشمنان را از بین ببرید.

لینک دانلود بازی

8. Jelly Defense

به نیروهای ژله‌ای بپیوندید و آن‌ها را در مقابل مهاجمان رهبری کنید تا به پیروزی دست یابید. در این بازی باید فکر خود را کمی بیشتر به کار گیرید و از تاکتیک‌های مختلف استفاده کنید. پیروزی شما بسته به این دارد که چه تعداد از نیروها و ژله‌های خود را در بازی حفظ کنید. ویژگی مثبت این بازی محیط خارق‌العاده و زیبای کارتونی آن است که به طور حتم شما را مجذوب خود خواهد ساخت.

لینک دانلود بازی

9. Tower Defense

در جستجوی منابع مختلف در کره زمین متوجه می‌شوید که دیگر نمی‌توان بر روی این کره خاکی زندگی کرد و باید به دنبال مکان جایگزینی برای زندگی باشید. برای مقابله با دشمنان و مهاجمان باید کنترل ساختمان‌ها و نیروهای ویژه خود را به‌دست بگیرید. این بازی یکی از عناوین اولیه در این سبک است و شهرت بسیاری را نیز دارا می‌باشد. در بازی می‌توانید چهار مود مختلف را در کنار پنج جهان متفاوت مشاهده کنید.

لینک دانلود بازی

10. Guns n Glory WW2

بازوکاهای خود را در دست بگیرید و نارنجک‌هایتان را نیز آماده کنید تا به میدان نبرد در بازی Guns’n’Glory وارد شوید. در این بازی شما شاهد جنگ میان متحدین و متفقین در جنگ جهانی دوم می‌باشید. داستان بازی به دست خود شما رقم می‌خورد و می‌توانید به دلخواه یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. بازی چیز خاص و قابل ذکری ندارد اما روایت جنگ جهانی به این شیوه کارتونی بسیار جالب می‌باشد.

لینک دانلود بازی

[box type=”info”][poll id=”13″][/box]

البته بازی‌های بسیار جالب دیگری نیز در این سبک وجود دارد که متاسفانه در لیست 10 تایی ما جای نگرفت. اگر علاقه‌مند به این نوع از بازی‌ها هستید می‌توانید به عناوین زیر نیز نگاهی بیاندازید.

Field Runners HD ،Empire Defense 2 ،Garfield’s Defense ،Empire vs Orcs ،Hex Defense ،Lair Defense ،Myth Defense LF ،Robo Defense

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

با شرکت در مسابقه “آی تی رسان” شانس خود را برای برنده شدن امتحان کنید.

10 در مورد “10 بازی داغ استراتژیک (Tower Defence)”

  1. مرد حسابی چرا defense zon 2 و ۳ که جدید اومده نزاشتی!!! چند تا سایت خارجی جز بهترین بازی استراتژیک شده !!! ناموس بازی تاوریه مخصوصا این ۳

  2. دوستان من تازه با این سبک بازی اشنا شدم . حقیقتا از بازی های چند گیگی و پر زرق وبرق خسته شدم . اما مشکل من اینه که من دنبال نسخه کامپیوتر این بازیها هستم به غیر از Sentinel 3 و FieldRunner 2 بقیه رو نتونستم پیدا کنم . اگه کسی سراغ داره به ما هم معرفی کنه .

    1. علیرضا محمدی

      به به آقا رسول
      خوش اومدی!

      کلا سبک Tower Defence جالبه. برای شماهم که از بازی فراری هستی توصیه میکنم یکی دوتاشا امتحان کنی. نظر منم رو Jelly Defense هست. قشنگ و فانتزیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH