اپ رسان: حضوری متفاوت از بازی Call of Duty در عرصه بازی های موبایل

Call of Duty که در فارسی آن را به “ندای وظیفه” ترجمه کرده‌اند یکی از معروفترین بازی‌های رایانه‌ای در سبک حادثه‌ای اول شخص از شرکت Activision است. این بازی که هر سال شاهد ارائه نسخه جدیدی از آن برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی هستیم، این بار با یک تغییر کلی در سبک، حضور خود را در عرصه بازی‌های موبایل نیز مطرح کرده است. Call of Duty: Heroes نه یک بازی موازی است که در ارتباط با یکی از نسخه‌های رایانه‌ای بازی ساخته شده باشد و نه یک بازی حادثه‌ای اول شخص جدید؛ این بازی در واقع نسخه کاملا جدیدی از بازی Call of Duty با سبک استراتژی است که برای گوشی‌ها و تبلت‌هایی با سیستم عامل اندروید و آی او اس عرضه شده است.screenshot_1_q90Call of Duty: Heroes را اساسا می‌توان کلش آف کلنزی (Clash of Clans) دانست که مفاهیم و محیط خود را از سری بازی‌های Call of Duty به عاریت گرفته است. با این حال تجربه انجام بازی به قدری متفاوت از Clash of Clans است که بیشتر از آنکه بتوان آن را برادر دوقلوی کلش دانست، باید آن را رقیب این بازی به حساب آورد. همانند بسیاری دیگر از بازی‌های استراتژی شما بازی را با یک زمین خالی یا به عبارتی پایگاهی خالی شروع خواهید کرد که به تدریج باید برای ساخت و ارتقای آن تلاش کنید. منابع در این بازی کمیاب هستند، بنابراین احتمال آنکه شما از همان ابتدای بازی وارد جنگ با دیگر بازیکنان شوید ، زیاد است. بازی دارای سه حالت مختلف است که عبارتند از حالت بازیکن در برابر بازیکن که در آن باید با دیگر بازیکنان وارد جنگ شوید، پایگاه آن‌ها را نابود کرده و منابع‌شان را به غارت ببرید؛ حالت ماموریتی که حاوی یک سری ماموریت است که به تدریج به میزان سختی آن‌ها اضافه می‌شود و بالاخره حالت کاملا جدید “دوام آوردن” که در آن باید در برابر گروه گروه از دشمنانی که به پایگاه‌تان حمله می‌کنند، مقاومت کنید. میزان موفقیت شما در این حالت به تعداد و قدرت بناهای دفاعی‌تان بستگی دارد.

screenshot_2_q90پیاده‌نظام جزء آن واحدهای جنگی است که از همان ابتدای بازی می‌توانید آن را بسازید، اما به تدریج که در بازی پیش می‌روید امکان ساخت واحدهای جنگی دیگری همچون خودروها و هواپیماهای جنگی را نیز خواهید داشت. از جمله واحدهای جنگی قابل‌ توجه در این بازی قهرمانان هستند که در واقع هر کدام واحد جنگی ویژه‌ای با قابلیت‌های خاص خود است که می‌تواند برتری شما را به دشمن افزایش دهد. شما در آن واحد فقط یک قهرمان می‌توانید داشته باشید پس بهتر است در انتخاب آن دقت کنید. قهرمان شما می‌تواند هلی‌کوپتر آتش‌باری باشد که کنترل آن را خودتان شخصا به عهده خواهید گرفت یا وسایل و خودروهایی که استحکامات دفاعی دشمن را از کار می‌اندازند. قهرمان شما از هر نوعی که باشد، شما را یک قدم نسبت به دشمن جلو خواهد انداخت.

screenshot_14_q90هر چند نمی‌توان Call of Duty: Heroes را انقلابی در بازی‌های استراتژی به حساب آورد اما این بازی تمام ویژگی‌های یک بازی استراتژی لذت‌بخش را در خود دارد. اگر شما نیز جزء طرفداران پر و پا قرص سری بازی‌های Call of Duty هستید شاید تغییر سبک بازی به استراتژی چندان به مذاق‌تان خوش نیاید ولی اگر جزء آن دسته طرفدارانی هستید که از تغییرات کلی دلگیر نمی‌شوند باید بگوییم این بازی هم از لحاظ محیط و هم از لحاظ ساختار تجربه جدیدی از انجام بازی‌های استراتژی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

Download az Iranapps

13 در مورد “اپ رسان: حضوری متفاوت از بازی Call of Duty در عرصه بازی های موبایل”

  1. من تو ویندوز بازی کردم اصن هیجان نداره و ادمو خسنه هم میکنه
    بهترین بازی کلش او کلنز هست اگرچه من ترک کردم ولی بازی بسیاری هیجانی هست و هنوزم که هنوزه خیلی دانلود داره تو بازار 3 میلیون دانلود داشت!!!!

  2. این بازیایی که هر روز توش پشرفت میکنی نیاز به وقت زیادی داره و سر زدن هر روزه به بازی که متاسفانه همه اینقدر وقت ندارن

    1. اره ولی برای کامپیوتر به نظر من بهتره هرکی کامپیوتر داره بره کالاف دیوتی دو و سه رو بگیره هردو به هم ربط دارن عالیه

  3. قبلا بازی کردم جالب نیست مخصوصا اگه تجربه کلش رو دارید اصلا توصیه نمیکنم؛ از فارسی هم پشتیبانی نمیکنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH