بررسی بازی مافیا راش: ساده و در عین حال هیجان‌انگیز (با لینک دانلود)

یک بازی حادثه‌ای دیگر از شرکت Chillingo برای آن‌هایی که عاشق مافیا و مافیا بازی هستند! هر چند Mafia Rush به گفته بسیاری از منتقدان حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد، اما خود را به عنوان یک بازی هیجان‌انگیز و جالب در ژانر بازی‌های حادثه‌ای مطرح کرده است. شاید بتوان متوسط چهار ستاره از بیش از 16 هزار امتیازی که این بازی در گوگل‌پلی دریافت کرده است را گواهی بر این ادعا دانست. مافیا همیشه سوژه جالبی برای داستان‌ها و فیلم‌های جنایی بوده است که در اوج درگیری و هیجان رگه‌هایی از روابط رومانتیک و عاشقانه را نیز به تصویر کشیده‌اند، اما وقتی صحبت از بازی‌های رایانه‌ای می‌شود دیگر جای این حرف‌ها نیست. یا باید بکشید یا کشته شوید!

1325069245_mafia.rush.3شما در این بازی در نقش سردسته یک گروه مافیایی ظاهر می‌شوید که باید به تدریج محدوده فعالیت خود را روی نقشه افزایش دهید. ماموریت‌های بازی کلا به چهار دسته سرقت، حمله، دفاع و دوام آوردن در برابر حمله دشمنان تقسیم می‌شوند. در ماموریت‌های سرقت شما باید بسته‌های پول را از بانک بدزدید و آن‌ها را به ماشینی که دم در ایستاده منتقل کنید. در ماموریت‌های دفاع شما باید از همین ماشین در برابر حمله گروه‌های دیگر محافظت کنید. در ماموریت‌های حمله باید بمب پیدا کنید و به ماشین‌های حامل پول دیگر حمله کنید و بالاخره در ماموریت‌های دوام آوردن باید در برابر فوجی از دشمنان از خود محافظت کنید و کشته نشوید. هر ماموریت تنها چند دقیقه به طول می‌انجامد و در پایان آن یک تک‌خال به شما جایزه داده می‌شود. شما از تک‌خال‌هایی که در پایان ماموریت‌ها دریافت می‌کنید، می‌توانید برای باز کردن قفل مناطق جدیدی روی نقشه استفاده کنید. screenshot_5_q90علاوه بر این در پایان هر ماموریت میزان تجربه شما افزایش پیدا خواهد کرد و مقداری هم پول دریافت خواهید کرد که از آن می‌توانید برای خرید وسایل دفاعی و سلاح‌هایی همچون تفنگ‌های شکاری، شعله‌افکن‌ها، تیربارهای خودکار و نارنجک‌های مختلف استفاده کنید. افزایش تجربه شما نیز باعث بالا رفتن رده‌تان خواهد شد و هر چه رده بالاتری داشته باشید، می‌توانید سریع‌تر حرکت کرده و سریع‌تر هم شلیک کنید. همان‌طور که می‌بینید، ظاهر بازی نشان می‌دهد که Mafia Rush بازی پیچیده‌ای نیست و تا حد زیادی از قوانین و فرم بازی‌های دیگر پیروی می‌کند. آنچه این بازی را متفاوت می‌کند، قطعا هیجانی است که در انجام ماموریت‌های آن نهفته است.

screenshot_8_q90از لحاظ گرافیک Mafia Rush بسیار شبیه به بازی Cowboy Guns و Minigore است که اتفاقا هر دوی آنها ساخت شرکت Chillingo هستند. کنترل شخصیت اصلی بازی با هر دو دست انجام می‌شود، یک دست برای حرکت و یک دست برای شلیک. شاید یکی از نکات قابل توجه در مورد این بازی آن باشد که مثل بسیاری از بازی‌های دیگر شما را به سمت خرید درون برنامه‌ای سوق نمی‌دهد. در واقع طبیعت بازی به گونه‌ای است که خرید درون‌ برنامه‌ای با وجود امکان، الزامی در آن پیدا نمی‌کند. شما با انجام هر ماموریت به اندازه کافی پول پیدا می‌کنید، ضمن آنکه همه ماموریت‌هایی که قبلا انجام داده‌اید را می‌توانید دوباره انجام دهید و بدین ترتیب پول بیشتری بدست آورید. ماموریت‌های بازی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اگر مهارت کافی داشته باشید، حتی می‌توانید با سلاح‌های معمولی هم آن‌ها را به پایان برسانید، بنابراین الزامی برای خرید سلاح‌های پیشرفته‌تر در این بازی وجود ندارد. این در حالی است که در برخی از بازی‌ها عبور از مراحل بالاتر بدون استفاده از سلاح‌های خاص که اغلب باید آن‌ها را خریداری نمایید، تقریبا غیرممکن است.

screenshot_13_q90هر چند Mafia Rush با داشتن چهار نوع ماموریت مختلف توانسته است تا حدودی در مسیر تنوع قدم بردارد، اما کل بازی از ساختاری بسیار ساده و سطحی برخوردار است. دشمنان شما در مراحل بالاتر فقط بیشتر و قوی‌تر می‌شوند و کاراکتر جدیدی به آنها اضافه نمی‌شود. ماموریت‌های شما هم از لحاظ کیفیت تغییری نمی‌کنند و فقط تغییرات کمیتی را تجربه می‌کنند، مثلا باید پول بیشتری از بانک بدزدید یا در برابر دشمنان بیشتری مقاومت کنید. با این حال هیجان این بازی هنوز هم به قدری هست که بتوانیم انجام آن را به عنوان یک بازی چهار‌ ستاره به شما پیشنهاد دهیم.

Download az Iranapps

4 در مورد “بررسی بازی مافیا راش: ساده و در عین حال هیجان‌انگیز (با لینک دانلود)”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH