تعمیر اچ‌تی‌سی وان M9 کاری بسیار دشوار است!

وب‌سایت iFixit تبدیل به یک منبع اطلاعاتی کامل در خصوص میزان تعمیر پذیری اسمارت فون‌های مختلف است و سریعا بعد از معرفی یک اسمارت فون جدید اقدام به کالبد شکافی آن‌ها می‌کند و در پایان از 1 تا 10 به میزان تعمیر پذیری دستگاه امتیاز می‌دهد. این امتیاز دهی در زمینه اسمارت فون‌های پرچم‌دار کمی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند زیرا قیمت بالایی دارند و در صورت خراب شدن، تعمیر آسان آن‌ها بسیار مهم است.

HTC-One-M9-teardown-iFixit-640x442

چندی پیش اخباری در خصوص پرچم‌دار سامسونگ با نام گلکسی S6 منتشر شد که تعمیر پذیری بسیار سختی داشت و تقریبا تعویض باتری دستگاه کاری بسیار خسته کننده بود. اکنون نیز پرچم‌دار اچ‌تی‌سی خبر ساز شده است. وب‌سایت iFixit تصاویری را از تعمیر و کالبد شکافی اچ‌تی‌سی وان M9 منتشر کرده است که حکایت از تعمیر سخت این دستگاه دارد. چندی پیش یک ویدیو در خصوص تعمیر قطعات این محصول از طریق همین وب‌سایت منتشر شد اما اکنون انتشار تصاویر باکیفیت‌تر و نمره‌بندی این وب‌سایت کمی برای اچ‌تی‌سی خوش‌آیند نیست.

این وب‌سایت معتقد است که استفاده کردن از چسب‌های نواری کم نسبت به اچ‌تی‌سی وان M8 باعث شده که دسترسی به قطعات وان M9 آسان‌تر باشد اما مشکل دیگری این بار گریبان‌گیر آن‌ها شده است و چسب‌ها چسبندگی و قدرت بیشتری نسبت به نسل قبلی دارند و این تعمیرپذیری دستگاه را تاحدودی سخت می‌کند.

HTC-One-M9-iFixit-teardown-3-640x480

البته مشکلات تنها به چسب محدود نمی‌شود زیرا تعمیر یک قطعه بر روی این دستگاه کاری است بسیار دشوار و سخت که ممکن است گاها به سایر قطعات نیز آسیب‌هایی را وارد کند. برای مثال تعویض صفحه نمایش در این محصول نیاز‌مند این است که کل تجهیرات بخش مرکزی دستگاه را کنار بزنید تا به پنل صفحه نمایش برسید.

در انتها نیز وب‌سایت iFixit متلکی را به اچ‌تی‌سی و طراحان داخلی آن انداخته است که به تعمیر پذیری آسان دستگاه خود می‌نازند اما در واقع تعمیر این دستگاه بسیار دشوار است و این وب‌سایت به تعمیر پذیری ا‌چ‌تی‌سی وان M9 نمره 2 از 10 را می‌دهد که در واقع با این اوصاف اگر وان M9 شما خراب شود، بهتر است که وداعی رسمی با آن داشته باشید زیرا ممکن است دیگر به زندگی باز نگردد.

1 در مورد “تعمیر اچ‌تی‌سی وان M9 کاری بسیار دشوار است!”

  1. کالبد شکافی z3 رو دیدیم اینم داریم میبینیم. واقعا سونی دیگه ته ته هرچی تکنولوژیه. همه چی میزون کنار هک. آخه این چیه ساختی htc؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH