اپل تی وی (Apple TV) چیست؟

در این مقاله قصد داریم بیشتر وارد دنیای اپل شده و از گجت ساخت این شرکت که برای جذاب‌تر کردن دنیای رسانه‌ای تلویزیون ارایه شده است صحبت کنیم. این مطلب نظر یکی از کارشناسان خارجی در مورد اپل تی وی است که به فارسی برگردان شده است.

اپل تی وی چیست و چرا باید یک اپل تی وی داشته باشیم؟
عده‌ای رو می‌شناسم که اپل تی وی دارن و از داشتنش راضی هستن. اما وقتی ازشون می‌پرسم این دستگاه چه جوریه؟ اونا می‌گن باحاله!
خب خیلی چیزای دیگه هم باحال به حساب می‌آد. به نظرم دلیل قانع کننده‌ای نیست. من که هم مک دارم هم آیفون و هم یه آی‌پاد چرا باید یه گجت دیگه رو هم وارد اکوسیستم اپلی‌ام بکنم؟
بر طبق گفته‌های شرکت اپل: قرار است گجت اپل تی وی از نظر اندازه کوچک‌تر اما از نظر ارایه خدمات سرگرمی گسترده‌تر شود. سرگرمی‌هایی از قبیل ارایه گروهی از فیلم‌ها با کیفیت HDاز بزرگترین منبع فیلم‌های موجود در بازار، تماشای عنوان‌های Netflix (پایگاه داده‌های فیلم که می‌توانید از طریق آن سریال‌ها، شوهای تلویزیونی و فیلم‌های موجود را به صورت آنلاین تماشا کنید) به محض آپدیت شدن، ارایه شوهای بازرگانی تلویزیونی HD و پخش تصاویر و موزیک از رایانه در صفحه نمایش تلویزیون… اما بهتر از همه اینکه اپل تی وی ما فقط 99 دلار قیمت دارد.
اما اپل تی وی دقیقا چیست؟
اپل تی وی جعبه دریافت کننده‌ای است که با کمک یک کابل HDMI به تلویزیون شما متصل می‌شود. البته اگر تلویزیون شما به درگاه HDMI مجهز نیست، می‌توانید از طریق مبدل مربوطه اپل تی وی را به تلویزیون‌تان متصل کنید. اما مبدل‌ها همیشه هم کار نمی‌کنند و برای اتصال به کابل نوری صدا نیز نیاز هست. البته جعبه با Wi-Fi یا کابل اترنت هم به تلویزیون متصل می‌شود.
چه کار می‌کند؟
به محضی که اپل تی وی به تلویزیون شما متصل شود، اجازه دسترسی به فروشگاه آی‌تیونز و هر چیزی را که در کتابخانه آی‌تیونز ذخیره باشد می‌دهد، بدون اینکه نیازی به پرداخت آبونمان ماهانه وجود داشته باشد. با دسترسی به فروشگاه آی‌تیونز اجازه اجاره یا خرید تمامی سرگرمی‌های موجود و پخش آن بر روی صفحه نمایش‌تان وجود خواهد داشت. تماشای فیلم و شوهای تلویزیونی، گوش دادن به برنامه‌های رادیو و موزیک‌های موجود در حساب آی‌تیونز یا به طور کلی هر چیزی که در آی‌تیونز موجود است در تلویزیون شما هم به نمایش در خواهد آمد.
علاوه بر قابلیت‌هایی که در بالا به آنها اشاره شد می‌توانید از طریق این گجت:
• ویدیوهای موجود در یوتیوب را تماشا کنید. به عکس‌های سایت فلیکر دسترسی داشته باشید و به تماشای هزاران فیلم و سریال از طریق نتفلیکس بنشینید.
• از اجرای بازی‌های آنلاین با کیفیت HD در سایت‌های MLB.TV یا NBA.TV لذت ببرید (البته برای دسترسی به این سایت‌ها نیاز به ثبت نام و پرداخت آبونمان دارید)
• و از تماشای عکس‌های آلبوم خانوادگی با کیفیت HD لذت ببرید.
AirPlay
به محض اتصال دستگاه با تلویزیون می‌توانید از ویژگی AirPlay درون iOS برای نمایش صفحات آیفون، آی‌پاد یا آی‌پد در صفحه تلویزیون‌تان استفاده کنید. یعنی اینکه به راحتی می‌توانید از طریق صفحه تلویزیون صفحات گوشی یا آی‌پدتان را مشاهده کنید. برای اینکار لازم است به صفحه نمایش مربوطه رفته و روی آیکون AirPlay کلیک کنید و Apple Tv را انتخاب کرده و به تماشای ویدیوهای درون برنامه مثل Hulu Plus, PBS, HBO Go وABC Player از طریق AirPlay بنشینید.
ریموت کنترل
ریموتی که با AirPlay ارایه می‌شود، یک ریموت کنترل کامل است و نیازی نیست زمان زیادی برای بالا پایین رفتن در منو با صفحه کلید مجازی صرف کنید. بلکه می‌توانید از طریق این ریموت کنترل به راحتی به گزینه‌های درون منو دسترسی داشته باشید. اگر هم به این کنترل دسترسی ندارید نگران نباشید. برنامه قدرتمنتری به نام Remote را از فروشگاه اپل دانلود کنید و از داشتن یک ریموت مجازی لذت ببرید.
الان بعد از نوشتن این مقاله می‌تونم بگم که حالا می‌فهمم صفت باحال که به این گجت نسبت دادن یعنی چی. واقعا باحال! دستگاهی کاملا کاربردی که دریچه‌ای تازه برای ورود تلویزیون شما به دنیای بزرگ اینترنت و مدیا است.

 

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

با شرکت در مسابقه  آی تی رسان شانس خود را برای برنده شدن یک جایزه متفاوت امتحان کنید.


5 در مورد “اپل تی وی (Apple TV) چیست؟”

  1. سلام به دوستانم

    مطلب بالا رو خوندم و برام مفید بود.

    من الان گیج شدم و نیاز به راهنمایی دارم.

    در حال حاضرکاربر ios هستم که هم بازی میکنم هم وب گردی

    کاربری من از اپل تی وی انتقال صفحه نمایش این 2 دستگاه (هم زمان نه ) به تلوزیون خونه هست (پخش ویدئو ظبط شده با آیفون از برنامه photos خودش به تلویزیون-یا وقتی دارم بازی میکنم صفحه بزرگتر از آی پد نیازمه بذارم رو TV)

    تا همین الان من با برنامه reflector که کارش همون airplay کردن هست ولی روی سیستم عامل ویندوز کار میکنم(مشکلاتی داره از قبیل تاخیر تصویر و گیر کردن و جا انداختن فریم ها)

    که به این صورت تصویر رو میارم رو لپ تاپ بعد با کابل میبرم رو تلویزیون

    چند جا نظرات دوستانی رو خوندم و همینطور شرح حال این دستگاه که مغاییرت داشتن با هم (گیج شدم)

    من میتونم صفحه آیفون یا آی پد رو در زمان اجرای بازی با اپل تی وی بیارم رو تلویزیون؟

    آیا این کار به صورت آفلاین هست یا آنلاین ؟ (خوندم که کلا فقط اینترنت لازم داره و با استریم کردن حتی برای پخش از لایبری لوکال آیتونز)
    اگر شما این وسیله رو دارید یا دوستانتون دارن ممنون میشم اطلاعات من رو هم افزایش بدید

    ببخشید طولانی شد

    3
    10

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH