ربات‌ها می‌توانند با توجه به حالت چهره از احساسات انسان مطلع شوند

robot-face-640x480اگر قرار بر این باشد که روزی ربات‌ها در زندگی روزمره ما وارده شده و تعامل برقرار کنند، بسیار مهم است که بتوانند احساسات ما را نیز درک نمایند. تشخیص حالات چهره مشخصا برای پی بردن به احساسات ما بسیار مهم است و هم اکنون سیستم‌های کامپیوتری به بازار عرضه شده که کارشان همین است. اما دانشمندان کره جنوبی هم قصد انجام چنین کاری را دارند و از یک تکنولوژی دقیق و ساده‌تر بهره گرفته‌اند که با توجه به حالت چهره افراد می‌تواند احساسات آنها را درک کند.

برخی از محققان دانشگاه Sungkyunkwan به سرپرستی Nae-Eung Lee در حال کار بر روی سیستمی گران‌قیمت و پیچیده هستند که می‌تواند احساسات را درک کند. سیستم یاد شده در مورد تشخیص لبخند و اخم بسیار خوب عمل می‌کند اما قادر نیست حرکات پیچیده‌تری مانند حرکات چشم را به‌خوبی بفهمد.

ازین‌رو، تحقیق مورد بحث با سنسورهایی بسیار باریک و شفاف انجام می‌پذیرد که بخش‌های مهم صورت افراد را تحت نظر قرار می‌دهند. این سنسورها بسیار حساس هستند و از لایه‌ای از جنس نانو لوله‌های کربنی ساخته شده‌اند. علی‌رغم ظریف بودن سنسورهای مورد بحث، ولی در برابر فشار حرکات مکانیکی صورت بسیار حساس هستند و با توجه به همین حرکات و الگوریتم‌های پیچیده، قادر به تشخیص حالاتی مثل دروغ گفتن نیز هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH