هنگامی که گوشی یا تبلت‌های اندرویدی روشن نمی‌شوند چه باید کرد؟

650x300xandroid-wont-turn-on.jpg.pagespeed.ic.swdsWSzjG2برای روشن کردن تبلت یا گوشی هوشمند اندرویدی خود به راحتی دکمه پاور را فشار می‌دهید. اما اگر دکمه یاد شده کار نکرد، بدان معنا نیست که دستگاه شما صرفا خراب شده شده است و راه‌هایی برای برگرداندن آن به حالت اولیه وجود ندارد!

چنین مشکلی همچنین امکان دارد به دلیل ضربه‌های سخت‌افزاری باشد. روشن نشدن تبلت یا گوشی هوشمند شما امکان دارد به دلیل شکسته شدن آن باشد. اما اگر مشکل در چنین حالتی نرم افزاری باشد، با انجام چند مرحله می‌توانید آن را رفع کنید.

گوشی یا تبلت خود را برای چند دقیقه شارژ کنید

اگر باتری دستگاه اندرویدی شما خالی شده باشد، هنگامی که آن را روشن نمایید، اغلب نشانگر باتری را به صورت توخالی بر روی صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد. اما اگر باتری به طور کلی تخلیه شده باشد، هنگامی که بخواهید گوشی یا تبلت را روشن کنید، هیچ پاسخی نداده و حالت یاد شده را مشاهده نخواهید کرد.

برای رفع چنین مشکلی، کافیست گوشی یا تبلت اندرویدی خود را به یک شارژر دیواری متصل کرده و اجازه دهید تا چند دقیقه‌ای را شارژ شود. در این شرایط نباید به محض اتصال دستگاه به شارژر اقدام به روشن کردن آن نمایید و همانطور که گفتیم، ابتدا باید چند دقیقه (حدود 50 دقیقه) صبر کنید تا باتری دستگاه کمی شارژ شود. اگر مشکل خالی شدن کامل باتری بوده باشد، حالا دیگر رفع شده و دستگاه مانند همیشه روشن خواهد شد.

اگر پس از انجام اینکار باز هم دستگاه شما روشن نشد، از کابل یا شارژر دیگری نیز برای شارژر کردن آن استفاده کنید. در بسیاری از مواقع امکان دارد کابل یا خود شارژر گوشی و یا تبلت، قطع شده باشد و عملیات انتقال نیرو را بدرستی انجام ندهد.

650x434xandroid-charge.jpg.pagespeed.ic.D8uK0k5elpدکمه پاور گوشی یا تبلت را فشار داده و نگه دارید

مانند سایر سیستم عامل‌ها، اندروید نیز گاهی اوقات به حالت فریز سخت درآمده و دیر پاسخ می‌دهد. اگر اندروید به طور کامل فریز شود، ممکن است دستگاه شما روشن شود اما صفحه نمایش هیچ چیز را نشان نمی‌دهد، زیرا سیستم عامل فریز شده و به فشار دکمه‌ها پاسخی نمی‌دهد.

در این موقع برای رفع حالت فریز، باید یک ریست اساسی انجام دهید که اینکار به چرخه پاور نیز شهرت دارد. انجام این عمل باعث می‌گردد تا گوشی یا تبلت به طور کامل از منبع تغذیه بی‌بهره شده و اجبارا خاموش شود و سپس مجددا بوت گردد.

در یک تلفن‌هوشمند یا تبلت اندرویدی، که از باتری قابل تعویض بهره می‌برد، می‌توانید با خارج نمودن باتری و جا زدن آن پس از ۱۰ ثانیه، دستگاه را روشن کنید.

اما در اغلب تبلت‌ها یا گوشی‌های مدرن امروزی که امکان دسترسی به باتری در آن‌ها وجود ندارد، باید دکمه پاور را فشرده و برای مدتی نگه دارید تا عملیات خاموش شدن کامل و روشن شدن مجدد صورت پذیرد. البته لازم به ذکر است که در برخی دستگاه‌ها و یا برخی حالات خاص امکان دارد نیاز به نگه داشتن دکمه پاور برای مدت طولانی‌تری، مثلا ۲۰ یا ۳۰ یا حتی بیشتر باشد. اینکار سبب می‌شود تا انتقال نیرو از باتری به دستگاه کاملا قطع شده و سپس مجددا از ابتدا بوت شود. در چنین شرایطی مشکل فریز شدن به احتمال خیلی زیاد رفع خواهد شد.

650x433xandroid-hard-reset.jpg.pagespeed.ic.NtCRlTpLAWانجام ریست کارخانه‌ای از طریق بخش ریکاوری

در بعضی موارد، ممکن است گوشی یا تبلت شما فرآیند بوت شدن را آغاز کند، اما امکان دارد سیستم عامل اندروید کرش کرده یا بلافاصله به حالت فریز برود.

برای رفع این مشکل، می‌توان از منوی حالت ریکاوری اندروید استفاده کرد. در این بخش شما می‌توانید اقدام به انجام یک ریست کارخانه‌ای نمایید. اگر دستگاه شما پیش از قفل کردن یا پیش آمدن چنین مشکلاتی، بوت می‌شود، از حالت ریکاوری برای انجام یک ریست کارخانه‌ای می‌توانید بهره ببرید.

برای انجام اینکار، ابتدا باید تلفن‌هوشمند یا تبلت اندرویدی‌تان را به طور کامل خاموش کنید و سپس چند کلید مشخص را به طور همزمان فشار داده و نگه دارید تا دستگاه روشن شود. دکمه‌هایی که برای روشن کردن دستگاه در حالت ریکاوری باید بفشارید و نگه دارید، بر اساس نوع دستگاه شما ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد. برای اینکه بدانید دقیقا کدام دکمه‌ها برای دستگاه شما مورد نیاز هستند، نام دستگاه خود را به همراه عبارت Recovery Mode در گوگل یا موتور جستجوی دیگری، وارد کنید و سپس بر اساس نیازتان پاسخ را خواهید یافت. برای مثال، در مورد تلفن هوشمند گلکسی اس ۶ باید دکمه‌های پاور، هوم و کم کردن صدا را به روشی که گفته شد همزمان فشار دهید و نگه دارید.

ximg_55500d17457d2.png.pagespeed.ic.Vl6rIFpsUMفریم‌ور دستگاه خود را بازگردانی کنید

اگر نرم‌افزار دستگاه خراب شود، انجام ریست کارخانه‌ای ممکن است گاهی اوقات مشکل را حل نکند. در این حالت می‌توانید سیستم‌عامل مخصوص دستگاه خود را از طریق فایل ایمیجی که توسط کارخانه‌ سازنده ارائه می‌شود، بازگردانی کنید. برای مثال چنین مشکلی گاها در هنگام نصب رام‌های سفارشی یا انجام تغییرات سطح پایین رخ می‌دهد.

بر اساس نوع دستگاه شما و سازنده آن، انجام این کار امکان دارد کمی سخت باشد. مثلا گوگل فایل ایمیج فریم‌ور دستگاه‌های تولیدی خود را ارائه می‌دهد که نصب آن‌ها بسیار آسان است و کاربران این عمل را به صورت دستی انجام می‌دهند. برای دیگر دستگاه‌ها، باید باز هم دست به دامان موتور جستجوی گوگل شوید و نام دستگاه خود را به همراه عبارت reinstall frimware جستجو نمایید تا بتوانید دستورالعمل دقیق مربوط به گوشی یا تبلت خود را بیابید. اگر کمی خوش‌شانس باشید، سازنده دستگاه مورد استفاده شما، روش درست انجام اینکار را در دسترس قرار داده است.

ximg_55500d6159fe1.png.pagespeed.ic.vD5Lws802Nاندروید همچنین دارای حالتی مخفی بنام safe mode است که می‌توانید دستگاه را به این حالت هم بوت کنید. این حالت شبیه به حالت Safe mode ویندوز کار می‌کند. در حالت یاد شده، اندروید نرم افزارهای شخص ثالث را بارگزاری نمی‌کند و فقط نرم افزارهای سیستمی هستند که اجرا می‌شوند.

در برخی دیگر از دستگاه‌ها، شما فقط می‌توانید ذر حالتی که دستگاه در حال اجراست به بخش Safe Mode بروید. اما دستگاه‌هایی هم هستند که با فشار دادن چند دکمه خاص، می‌توان آن‌ها را در حالت Safe Mode بوت کرد. برای انجام اینکار نیز مجددا نام دستگاه خود را به همراه عبارت safe mode در گوگل جستجو نمایید. این حالت تنها زمانی کار می‌کند که اپلیکیشن‌های شخص ثالث نصب شده در گوشی یا تبلت باعث فریز شدن دستگاه پس از بوت شده باشند. البته چنین شرایطی به طور معمول نباید رخ دهد، اما امکان وقوع آن در پاره‌ای از اوقات وجود دارد.

450 در مورد “هنگامی که گوشی یا تبلت‌های اندرویدی روشن نمی‌شوند چه باید کرد؟”

  1. سلام من تبلت lenovo دارم حدود نیم ساعت خاموشش کردم بعد حواسم نبود که خاموشه زدم به شارژ صفحش روشن شد و شارژش هم نصفه بود بعد که دکمه خاموش روشنیا زدم تا روشن شه دیگه روشن نشد و فقط آرم تبلت اومده روی صفحه چند بار هم دوباره دکمه روشن و خاموشیا زدم الانم دوباره زدم تو شارژ ولی روشن نمیشه چیکار باید بکنم ؟؟؟؟؟؟؟؟

    1
    1
  2. HUAWEI Y600
    سلام گوشی من هواوی هست و اصلا روشن نمیشه صفحه سیاه میشه وسط کار دیگه کار نمیکنه خاموش میکنم بعد روشن میکنم روشن نمیشه و فلش هم کردم گوشی هم باز نشد مشکل از چی است روشن نمیشه و موبایل فروشی هم رفتم مشکلش را پرسیدم گفت دانلود زیاد برنامه اندروید

  3. سلام منتبلت p5200 سامسونگ رو دارم که خاموش شده فلش زدم هم بالا نیومد سی پی یوش ایا مشکل داره از کجا باید پیداش کنم؟

  4. سلام تبلتم ازدیروزروشن نمیشه هنگ کردوخاموش شدروشن که میکنم رواسم تبلت ثابت میمونه چیکارکنم ؟؟تبلتم لنووs5000

  5. سلام من یک ساعت دارم زدم تو شارژ بعد پر شد خاموش کردم سیم‌کارت بزارم روش دیگه روشن نشد چکار کنم لطفاً بگید

  6. سلام
    تبلتم سامسونگ نوت8 هست
    شب تا صبح توشارژ بود صبح روشن نشد
    به دلیل وجود عکس و اطلاعات شخصی نمیتونم بدم بیرون تعمیر بشه!
    میشه یه شماره تلگرام یا ایمیل بدین تا بتونم راهنمائی بگیرم!
    ممنون

  7. سلام من گوشیم سالمه سالم بود رو میزم رفتم روشنش کنم اصلا روشن نمیشه و شارژه هم نمیگیره باید چی کار کنم اطلاعاتش مهمه برام

  8. سلام
    خسته نباشید همکاران عزیز یه گوشی سامسونگا ک باطری ندارن از زمین پیدا کردم واسه یه مرد کت و شلواری بوده الان هر کار کردم روشن نشد ک نشد میتونه خودش بسوزونه گوشی رو؟ کمک کنیدکه خودم سوختم

  9. با سلام من تبلت فست۷۱۷ فراسو دارم خاموشش کردم رم انداختم بعد که روشن کردم صفحه در حال روشن شدنش همان که نوشته Fastآمد روی همان می ماند رمم در آوردم درست نشد.ناحیه پایینی صفحه هم داغ میشه.چه کنم؟

  10. با سلام
    گوشی من سامسونگ گلکسی جی 5 2016 هستش باگوشیم کار میکردم که یک دفعه خاموش شد و دیگه روشن نشد بعد از مدتی امتحانی گوشیم را روشن کردم که صفحه نمایشم بالا امد حدود 3 روز با گوشیم کار کردم که باز خاموش شد و دیگه روشن نشد
    میخواستم بدونم مشکل چیست
    با تشکر

  11. سلام،
    من تبلتم فقط در حالت اتصال به شارژر روشن میشه و جالب اینکه به جایی که درصد باطری بره بالا. کم هم میشهو مثلا وقتی تو شارژه و روشنش میکنی 90% باطری شارژ داره بعد یه ربع میشه 85% درصد.
    یه دفعه اینطوری شد. ممنون میشم راهنمایی کنید.

  12. گوشی من وقتی می خوام روشنش کنم میاد روی samsung و ثابت میمونه میشه راهنمایی کنیید خواهشا

    1
    5
  13. سلام تبلت من لنوو هستش تموم کار های بالا روش انجام دادم اما اتفاقی نیفتاد فقط یه صفحه خط دار میاد سریع مثل جت محو میشه چیکار کنم کمکم کنید من کلی داخل گوشی عکس دارم.

  14. سلام
    من گوشی اکسپریا زد5 رو تازه خریدم ولی بعد از یک ساعت دکمه پاورشو میزنم میزارم تو جیبم بعد چند دقیقه صفحش بالا نمیاد باید چندبار دکمشو بزنم تا صفحش بیاد مشکلش چیه؟

  15. سلام
    من یک ساله از گوشیم استفاده نکردم
    الان نه روشن میشه نه led روشن میشه
    ریکاوری مود هم جواب نمیده
    لطفا راهنمایی کنید

  16. سلام دوستان دوستان من یک تبلت 10.1 اینچ سامسونگ gt-p7500 داشتم که قبلا در Android 4.4 بود.
    مشکل این است که من تصمیم گرفتم آن را به Android 6.1 مارشلو تغییر دهم. متاسفانه من پشتیبان گیری نکردم … متاسفانه، بسته دانلود از سایت نصب نشد و در حال حاضر رایانه لوحی در حالت بازیابی است … حالا من نمی دونم شدم چگونه آن را رفع کنم.
    حالا هرچی wipe data factory reset , می زنم یا گزینه های دیگ رو بازم میره تو حالت ریکاوری مد یا همون دانلودینگ……لطفا کمکم کن. با تشکر از کمک شما …..

  17. با سلام من یه تبلت لنوو دارم که روشن نمی شه وقتی میزنم تو شارژ فقط خاموش روشن میشه
    لطفا کمک کنید

  18. سلام من یه گلکسی نوت 5 دارم. از دیشب که شارژش تمام شد دیگه روشن نمیشه. هیچ علائم حیاتی نداره و حتی اون چراغ بالاش هم وقتی زدم به شارژ کار نکرد. با شارژر های دیگه هم امتحان کردم که نشد.

    1
    2
  19. سلام من تبلتم ایسوس هست ولی خاموش شد و بعدش دیگه بالا نیومد و وقتی ریست فکتوری میکنم باز هم بالا نمیاد

  20. سلام من تبلتم در حین کار کردن یک دفعه هنگ میکنه و صفحه دیگه فریز میشه نمیشه باش کاری کرد هر چی هم پاور و هوم میزنم عمل نمیکنه هرجایی بردم تعمیر درستش نکردن یکی راهنمایی کنه

    1
    1
  21. سلام من گوشیم توی بعضی برنامه های اینترنتی و بازی های زیادی بعد از ده دقیقه که به اجرا در میایید هنگ میکنه وگوشیم به صورت اتوماتیک خاموش میکنه و ویبره میزنه . امروز هم بعد از استفاده کردن از برنامه های متعدد و دانلود و … خاموش شد و دیگه روشن نشد وقتی هم که دگمه ی پار را روشن میکنم فقط ویبره میزنه و روشن نمیشه .
    . من هارد گوشیم رو هم عوض کردم وRAMش رو هم همین طور ولی تا یک روز جواب داد وکارکرد والان دوباره خاموش شده و حالت های بالا دوباره مشاهده میشود

    خواهش میکنم کمک کنید

  22. سلام خسته نباشید
    من تبلت samsung Galaxy note دارم و چندوقته بعد از اخرین بار که خاموشش کردم دیگه روش نشد توی شارج هم زدم ولی وقتی پاور رو نگه میدارم همون اولش روی علامت سامسونگ میمونه و اصلا بالا نمیاد نمیدونم باهاش چیکار کنم لطفا راهنمایی کنین

    2
    3
  23. سلام من گوشیم Lg G4هست افتاد زمین داغ شد پیش دوربین گوشی باتری دراوردم الان روشن میکنم رو الجی میمونه فقط ایا برد گوشی سوخته لطفا بگین

  24. سلام من گوشیmeizu m3 note L681Hدارم و خاموشش کردم (شارژ داشت) و دوباره روشن کردم روی صفحه ی رابط کاربری گیر کرده و ریست فکتوری هم که کردم(بدون کابل)نوشت Firmware not found و نمیدونم نسخه رام رو باید از کجا بیارم برای فلش کردن…نسخه اندروید 5.1 نسخه رابط کاربری فلایم 5.1 .و اصن با فلش کردن درست میشه؟ لطفا اگه رام و درایوشو پیدا کردین لینکشو برام ایمیل کنین ممنونم

    1
    1
  25. من تبلتم فکر کنم سوخته ولی متمعن نیستم میتونید بید من چه راه هایی را باید انجام بدم تا متمعن بشم سوخته یانه

    1
    4
  26. سلام گوشیم هواوی هست
    زدمش توشارزرکابلش مشکل داشت همینکه کابلو زدم تو گوشی خاموش شد وهرکار کردم روشن نشد حتی چراغشم روشن نمیشه باطریش هم ثابته بنظرتون مشکلش چیه

    1
    2
  27. سلام. من دقیقا مشکل برعکس رو دارم…!!!! تبلتم روشنه به هیچ عنوان خاموش نمیشه دگمه پاورش اصلان عمل نمیکنه وقتی همه صفحه نمایشگرش خاموش حتما باید زنگ بزنم از یک خط دیگه ک گوشیم صفحه ش روشن بشه بعد وارد تنظیمات و چیزهای دیگه بشم…!!!!!

    2
    1
  28. سلام من داشتم با تبلتم کار میکردم که خاموش شد میزنم تو شارژ خودش روشن میشه مینویسه لنوو دیگه روشن نمیشه بعد نیم ساعت خلاموش میشه چیکار کنم لطفا بگید ؟؟

    2
    10
  29. سلام,تبلت من خود به خود خاموش شد و بعد از اینکه دکمه ی روشنش رو فشار دادم اولش خیلی عادی شروع به روشن شدن کرد ولی قبل از اینکه علامته سامسونگ رو نشون بده گیر کرد و دوباره از اول شروع به روشن شدن کرد نمیدونم باید چیکار کنم.حتی خاموشم نمیشه.لطفا کمک کنید

    2
    8
    1. سلام منم ان مشکلو با تب 3 داشتم.اول اینکه به یه شارژر مناسب بزنش ک ولت کافی داشته باشه.بعد هم دکمه ی پاور رو با دکمه ی زیاد کردن ولم فشار بده ی صفحه ای میاد گذینه هارو خوب یادم نمیاد ولی من گذینه اول رو انتخاب کردم.برای انتخاب باید دکمه ی پاور و زد

  30. کمک کنید لطفا. تبلت من الان ۱۴ساعت خاموش شده و دیگه روشن نمیشه هرچیم میزنم شارژ داره روشن نمیشه توروخدا کمک کنید دارم دیوونه میشم??????

    3
    12
    1. سلام من یه تبلت لنووا دارم مدلش هم lenovo A3300HV هست داشتم کاستوم ریکاوری با ای پی فلش تول نصب میکردم که گفت انجام شد و یهو تبلت خاموش شد و دیگه روشن نشد و هیچ دکمه ای کار نمیکنه اما. وقتی میزنم به کامپیوتر میگه نمیشناسم اما پیغام نشناختن تبلت و درایور رو میده

      تبلتن خاموش شده
      فوری لطفا کمک کنید

  31. سلام تبلت من ایسوس{asus:k012}و پس از چندین بار خاموش و روشن کردن دیگه روشن و یا شارژ نمیشود باید چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟

    2
    6
  32. سلام خسته نباشید
    تبلت من هنگام بازی هنگ کرد یعنی تویه همون بازی مونده صدا داره ولی تصویر نمیاد مشکلش چی میتونه باشه

  33. سلام من تبلتم سامسونگ گلکسی نوت10.1 همش خاموش روشن میشه و اصلا نمیتونم باهاش کار بکنم دارم دیوونه میشم خود تبلت خود کار خاموش روشن میشه لطفت کمکم کنیییییییییید

    2
    3
  34. سلاام.من تبلت سامسونگ دارم .وقتی که دکمه پاور رو میزنم روشن میشه. الگو رو ک میکشم بعدش صفحه خاموش میشه.مشکل چیه؟!

    1
    1
  35. سلام تبلت من lenovoA3300 هست شارژ فول میشه ولی کمی که کار می کنم یهو خاموش میشه روشن نمیشه و در زمانی نامشخ به صورت شانسی روشن میشه مشکلش چیه البته لازم به ذکره که به اینترنت که وصل میشم به صورت خودکار برنامه های نا مشخصی دانلود میکنه

    1. علی‌رضا عباسی

      دستگاهو ری‌ست فکتوری کنید. در صورتی که هنوز مشکل وجود داشت، با رام رسمی فلش بزنید.

  36. سلام.من تبلت لنوا a5500دارم.موقع روشن شدن دیر بالا میاره . مشکل از کجاست .با سپاس از مطالب خوبتون.

    1
    3
  37. سلام وقتتون بخیر
    می خواستم تشکر کنم بخاطر این سایت عالیتون و بخاتر شما بود که تونستم دوباره گوشیمو درست کنم و واقعا نمی دونم چه طوری ازتون تشکر کنم

    7
    5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH